اهمیت جایگاه رسانه ها در کسب و کارهای نوپا با نگاه آخرین خبر
آخرين خبر/ روز گذشته نشستي با عنوان «بررسي اهميت رسانه ها در کسب و کارهاي نوپا، با نگاه بنگاه رسانه اي سرمايه گذاري آخرين خبر» در محل شهر کتاب مشهد برگزار شد. در اين نشست "سيدعلي علوي" جانشين مديرمسئول آخرين خبر و سردبير روزنامه خراسان با بيان اينکه در فضاي مجازي به دنبال ارائه مدل و خدمات حمايتي جديدي هستيم، افزود: در اين عرصه از محصولاتي حمايت مي کنيم که قابليت رشد داشته باشند، تست هاي اوليه را گذرانده و مسير رشد اقتصادي را طي کرده باشند. ايشان در خصوص تولد آخرين خبر گفتند: از ابتداي دهه 90 متوجه شديم فضاي رسانه هاي مکتوب به شدت توسط فضاي مجازي در حال تهديد است، پس در اولين قدم براي عقب نماندن از اين فضا ايده يک «ياهوي ايراني اسلامي» را در دستور کار قرار داديم و براي اين ايده 9 ماه تلاش کرديم. در حال کار بر روي اين ايده، «اسمارت فون» ها يا تلفن هاي هوشمند به بازار آمدند، بنابراين دستور کار دوباره ما بررسي قابليت هاي حضور در اين عرصه بود که به دنبال آن و پس از بررسي هاي متعدد، «آخرين خبر» در موسسه فرهنگي خراسان متولد شد. مدير مجموعه آخرين خبر بيان کرد: آخرين خبر در حال حاضر فراگيرترين اپليکيشن خبري فارسي زبان بر روي بستر تلفن هاي هوشمند است که با سرعت خوبي داده ها و اطلاعات را منتقل ميکند. علوي تصريح کرد: در حالي که تنها 4 سال از عمر آخرين خبر مي گذرد، شاهد رکورد بي نظير 6.5 ميليون نصب منحصر به فرد اين اپليکيشن هستيم که در اين ميان 2.5 ميليون از اين تعداد کاملا فعال و زنده است. وي گفت: در حال حاضر آخرين خبر 900 هزار کاربر فعال روزانه دارد، ضمن اينکه تاکنون 7 ميليارد صفحه خبر در آخرين خبر روئيت شده و روزانه 10 ميليون صفحه و 20 تا 30 هزار کامنت مردمي نيز به ثبت مي رسد. وي با اشاره به رشد روزافزون شبکه اجتماعي تلگرام در ميان مخاطبان تلفن هاي هوشمند، بيان کرد: با ورود و اقبال روزافزون اين نرم افزار،کانال تلگرامي آخرين خبر راه اندازي شد و در حال حاضر با يک ميليون و 100 هزار عضو، به پرنفوذترين کانال خبري در تلگرام تبديل شده است. علوي گفت: بايد قبول کنيم که اکوسيستم فضاي رسانه اي در حال تغيير است و اين تغيير همچنان ادامه دارد. همگام با تغييرات در اين عرصه، ما نيز در مدل کسب و کارمان تغييراتي ايجاد کرديم. آخرين خبر در ابتدا يک اپليکيشن خبري بود اما در ادامه رشد کرد و در سال 95 به بنگاه رسانه اي و سرمايه گذاري آخرين خبر «بُرسا» تبديل شده است. وي در خصوص اهداف توسعه زيرساخت هاي ياد شده نيز بيان کرد: به دنبال اين هستيم تا در اين مرجعيت، نفوذ به فضاي سايبر بيشتر شود که در اين راستا با توليد آثاري در زيرمجموعه موسسه خراسان و مجموعه آخرين خبر، اين مهم در آينده نزديک محقق شود. وي ادامه داد: پياده سازي مدل در آمدي در حوزه تجارت الکترونيک يکي ديگر از اهداف ما است که در اين راستا فعاليت هايي در دست اقدام است تا موفقيت هاي خوبي در فضاي ICT به دست بياوريم. سردبير روزنامه خراسان عنوان کرد: براي رسيدن به اين اهداف، همکاري هاي مشترکي با مجموعه شتاب دهنده فردوسي آغاز شده است و محصول اين همکاري تا آخر امسال يا اوايل سال آينده راهي بازار خواهد شد. وي با تشريح زواياي ديگري از اين مهم گفت: تبديل آخرين خبر به بنگاه رسانه اي با انواع «پلت فرم» ها و مرجعيت کسب و کارهاي پرخطر و پر ريسک در کشور با اين هدف که طي سال هاي آتي، مجموعه خراسان به يکي از سه بنگاه بزرگ سرمايه گذاري در فضاي سخت و نرم تبديل شود. وي اظهار کرد: ما در اين عرصه از محصولاتي حمايت مي کنيم که قابليت رشد دارند و تست هاي اوليه را گذرانده باشند و پروژه هايي در سبد حمايت ما قرار مي گيرند که حتما مسير رشد اقتصادي را طي کرده باشند. وي تأکيد کرد: آمارها نشان مي دهد که در سال جاري 73 درصد فضاي اينترنت کشور بر بستر گوشي ها مصرف مي شود اما اين آمار در سال گذشته 50 درصد بود و اين امر نشان مي دهد مدل مصرف بطور کامل در حال تغيير است. علوي ادامه داد: اگر محصول توليد شده با کيفيت باشد و حضور خوبي نيز در فضاي تبليغ شهري وجود داشته باشد، قطعا «برند» سازي اتفاق مي افتد. سردبير روزنامه خراسان با بيان اينکه حوزه مذکور حوزه اي نوپا در کشور است، اضافه کرد: ما در اين عرصه از حضور محصولاتي که قابليت رشد داشته باشد استقبال مي کنيم يا خودمان اقدام به شناسايي آن مي کنيم. با ما همراه باشيد. پيامک: 2000995 ايميل: info@akharinkhabar.com