برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گزارش "فوربس" از سبک‌های نوظهور سفر در سال ۲۰۱۹

منبع
دنياي اقتصاد
بروزرسانی
گزارش "فوربس" از سبک‌های نوظهور سفر در سال ۲۰۱۹
دنياي اقتصاد/ متن پيش رو در دنياي اقتصاد منتشر شده و انتشار آن به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست سال ۲۰۱۹ درحالي آغاز شده که بررسي‌ها نشان مي‌دهد الگوي سفر در اين سال با تغييراتي همراه خواهد بود. با توجه به تغيير شيوه‌هاي زندگي، امروزه گردشگران از روش‌هاي متنوع و جديدي براي سفرهاي تفريحي و کاري خود بهره مي‌برند که به آنها اجازه مي‌دهد سبک جديدي از سفرها را در نقاط مختلف جهان تجربه کنند. به گزارش گروه اقتصاد بين‌الملل روزنامه «دنياي‌اقتصاد» نشريه «فوربس» در گزارشي پيرامون سبک‌هاي نوين در صنعت گردشگري نوشته‌ است که برنامه‌ريزي براي سفرهاي طولاني در تعطيلات مي‌تواند به يک موضوع استرس‌زا بدل شود. به باور لوئيس دنيل، يک کارشناس صنعت گردشگري، به همين دليل است که اکنون مسافران با ناديده گرفتن مسافرت‌هاي يک‌هفته‌اي در طول تابستان به انجام سفرهاي تفريحي کوتاه‌تر و متعدد روي آورده‌اند. بر اساس گزارش «فوربس»، در سال جاري ميلادي گردشگران بيشتر به سفرهاي يک‌روزه خواهند رفت. همچنين اينستاگرام و ديگر شبکه‌هاي اجتماعي به اثرگذاري بيشتر در توسعه مقاصد گردشگري ادامه خواهند داد. گردشگران در سال جاري، بيشتر به سفرهاي سلامتي و تندرستي اهميت خواهند داد و در نهايت، به تدريج مرزهاي بين گردشگري تجاري و تفريحي از بين خواهد رفت. گردشگران يک روزه
طبق گزارش مذکور، افزايش مسافراني که به دنبال انجام سفرهاي کوتاه هستند را مي‌توان به معناي افزايش رونق کسب‌و‌کارهاي محلي دانست؛ به‌‌ويژه در زمان‌هايي که افراد سفرهاي کوتاه داخلي و محلي در فضاهاي غيرمعمول نظير چادر و فضاي باز را ترجيح مي‌دهند. بر اساس آمار کلوک، يک شرکت ثبت اطلاعات سفر با ۸۰۰ کارشناس در ۱۶ کشور، راهکارهايي براي افزايش هدفمندي مسافرت‌هاي محلي وجود دارد. در همين راستا مي‌توان به يک تور پياده‌روي براي ديدار از بازارهاي خياباني پر زرق و برق در منطقه «مونگ‌کوک» هنگ‌کنگ رفت يا آنکه پارک پرندگان و باغ‌هاي پروانه در يک تور چند ساعته در کوالالامپور مي‌تواند مقصد جذابي براي افراد باشد.
تعطيلات اينستاگرامي
از سوي ديگر، اين يک‌واقعيت است که امروزه اينستاگرام به‌طور فزاينده‌اي در زمينه انتخاب مقصد گردشگران نقش‌آفريني مي‌کند. بيش از ۴۰ درصد افرادي که در يک‌ نظرسنجي شرکت کردند، اينستاگرام را مهم‌ترين عامل‌ در انتخاب مقصد تعطيلات خود عنوان کردند. انتظار مي‌رود در سال ۲۰۱۹، شبکه‌هاي اجتماعي تاثير قابل‌توجهي در صنعت گردشگري برجاي بگذارد. در سال ۲۰۱۹ يکي‌از مقاصد جالب براي گردشگران حضور در نمايشگاه هنري است که هر سه سال يک‌بار در بيش از ۱۰ جزيره واقع در منطقه دريايي ستو در ژاپن برگزار مي‌شود. سفر به جنگل‌هاي کينتاماني در منطقه بالي در اندونزي يا تجربه عکاسي در پوکت تايلند از ديگر مقاصد تفريحي براي سال ۲۰۱۹ خواهند بود.
بهبود سلامتي
براساس گزارش «فوربس»، انتظار مي‌رود گردشگري با هدف بهبود تندرستي در طول سال‌هاي آتي به سرعت رشد داشته باشد. از همين رو موسسه جهاني تندرستي پيش‌بيني کرده که سرعت رشد اين نوع گردشگري تا دو برابر نسبت به سال‌هاي گذشته افزايش يابد. بر اساس آمار اين موسسه ارزش اين نوع از گردشگري در سال ۲۰۲۲ به ۹۱۹ ميليارد دلار مي‌رسد؛ اين در حالي است که اين رقم ‌در سال ۲۰۱۷ معادل ۶۳۹ ميليارد دلار بوده است‌. اقامتگاه‌هاي داراي مراکز تندرستي، هتل‌هاي همراه با استخر و سونا و جکوزي، از اين دست مراکز هستند. اين‌چنين تجربه‌هايي مجالي را براي مسافرت همراه با روش‌هاي سبک‌زندگي بهتر ميسر مي‌کنند. براي مثال، اين سبک از گردشگري را مي‌توان در جزيره ميامي تجربه کرد. در اين مکان افراد مي‌توانند در فستيوال‌هاي موسيقي، مسابقات حيوانات خانگي و ساير برنامه‌هاي تفريحي شرکت کنند. در سفر به منطقه «آلايا بليز» نيز مي‌توان تجربه به يادماندني از غواصي و ماهيگيري روي صخره‌ها را کسب کرد. همچنين در منطقه «فيتزرويا» لندن مي‌توان به برنامه‌هاي سلامت روح و جشن‌هاي شگفت‌انگيز آتش‌بازي پيوست.
تفريح در کنار تجارت طبق اين گزارش، يکي از مهم‌ترين سبک‌هاي جديد سفر براي گردشگران در سال ۲۰۱۹ که به‌طور فزاينده‌اي در حال افزايش است، مسافرت‌هايي است که در آن افراد علاوه بر انجام امور تجاري، به تفريح نيز مي‌پردازند. بر اساس نظرسنجي اخير موسسه کرايه خودرو آويس، ۸۷ درصد از گردشگراني که با هدف انجام کار مشخصي به سفر رفته‌اند، تاکيد کرده‌اند که مايل هستند در همين زمان به سفر خود رنگ‌و‌بويي تفريحي بدهند. با توجه به اينکه ۹۲ درصد از شرکت‌کنندگان در اين نظرسنجي تاييد کردند که در سفرهاي تفريحي خود به انجام برخي از امور کاري نيز مي‌پردازند اين آمار تعجب‌برانگيز نيست؛ اين در حالي است که ۵۶ درصد از گردشگراني که فرزندان خود را به‌همراه داشتند نيز اعلام کرده‌اند که در سفرهاي کاري خانواده را نيز با خود همراه مي‌کنند. در چنين شرايطي مرز ميان سفرهاي تفريحي و کاري به‌طور روزافزوني در حال محو شدن است. در اين نوع مسافرت‌ها مي‌توان از هتل‌هايي که در نزديکي مراکز تجاري اداري و همچنين تفريحي قرار دارند استفاده کرد. حالا سال ۲۰۱۹ قرار است با سبک‌هاي جديدي از سفر همراه باشد؛ سبک‌هايي که هر کدام مي‌توانند به ايجاد روندهاي جديدي در گردشگري منجر شوند. گردشگران ايراني نيز به احتمال زياد از اين فرآيند جا نخواهند ماند. مرور اين سبک‌ها شايد بتواند به سياست‌گذاري‌ها در امر سفر کمک کند. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره