برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
تحلیل ها

سید حسن نصرالله: اسرائیل در جنگ بعدی از بین می‌رود

منبع
کيهان
بروزرسانی
سید حسن نصرالله: اسرائیل در جنگ بعدی از بین می‌رود
کيهان/ متن پيش رو در کيهان منتشر شده و انتشار آن به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست رهبر حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌اي به مناسبت عيد مقاومت و آزادسازي جنوب لبنان، تأکيد کرد، اسرائيل در جنگ بزرگ آتي زائل خواهد شد و چه بسا حتي بدون جنگ هم دچار فروپاشي شود. «سيد حسن نصرالله»، در آغاز مصاحبه خود با «راديو النور» لبنان، عيد مقاومت و آزادسازي جنوب از دست ارتش رژيم صهيونيستي را به ملت لبنان تبريک گفت و در ادامه افزود: «حزب‌الله لبنان به فضايي که مقاومت در آن شکل گرفته، اعتماد فراوان دارد و روحيه‌اي که مقاومت اسلامي در لبنان با آن بر دشمن صهيونيستي پيروز شده، همواره پابرجا است.»
به گزارش ايسنا، رهبر حزب الله گفت: «عبارت اسرائيل از خانه عنکبوت سست‌تر است، همزمان با شکست ارتش اين رژيم مطرح شد. حزب‌الله در حال حاضر امکاناتي از لحاظ تعداد نيروها و تجهيزات در اختيار دارد که پيش از سال ۲۰۰۰ نداشت.» مي‌توان گفت اعترافي که «ايهود باراک»، نخست وزير و وزير جنگ اسبق رژيم صهيونيستي، ديروز کرده، تأييد همين سخنان سيد است؛ او گفته، ارتش اين رژيم بسيار ضعيف‌تر از آن است که بتواند وارد جنگ با غزه يا حزب الله بشود.
نصرالله همچنين هشدار داد، اگر اسرائيل جنگي عليه لبنان آغاز کند، ممکن است کل محور مقاومت وارد جنگ با اسرائيل شود... اين همان جنگ بزرگ است و زوال اسرائيل در آن رقم خواهد خورد. او افزود: «شايد اسرائيل با تغيير شرايطي که بر اساس آن شکل گرفته، و بدون نياز به جنگ ، زائل شود و اين احتمالي واقعي است.»
سيد مقاومت گفت، آمريکا در حال بازنگري در حضور نظاميانش در منطقه است... و در آينده نزديک، ‌نشانه‌اي از جنگ در چند جبهه ديده نمي‌شود...(علاوه بر آن) هيچ نشانه‌اي هم از نيت اسرائيل براي آغاز جنگ عليه لبنان وجود ندارد.
دبير کل حزب الله در مورد وضع داخلي لبنان هم گفت، انتخابات پارلماني جايي است که مردم مي‌توانند مفسدان را مجازات کنند. وي تأکيد کرد که بدون دستگاه قضا نمي‌توان به سراغ مبارزه با فساد رفت. امر مبارزه با فساد بايد تدريجي باشد، هر کس دنبال کار دفعي و يکباره باشد، به نتيجه نمي‌رسد. او همچنين، مبارزه با فساد را سخت‌تر از مبارزه با اسرائيل دانست و گفت که در لبنان قوانيني وجود دارد که از فساد حمايت مي‌کند و حزب‌الله بارها خواستار تغيير اين گونه قوانين شده است. سيد حسن نصرالله به برنامه دولت براي قرض گرفتن از صندوق بين‌المللي پول نيز اشاره کرد و گفت: ما مخالف اين تصميم هستيم، چرا که در آينده، موضع چانه‌زني دولت را تضعيف خواهد کرد و علت عدم مخالفت و مانع تراشي هم به اين دليل است که بهانه به دست مخالفان ندهيم. گفتني است، 20 سال پيش و در سال 2000 ميلادي(1378 شمسي)، مقاوت لبنان به اشغال چندين ساله جنوب اين کشور توسط رژيم صهيونيستي پايان داد، تا سلسله شکست‌هاي آتي اين رژيم آغاز شود. طرفداران مقاومت لبنان هر ساله، سالروز اين آزادسازي را جشن مي‌گيرند.
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره