نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

شکست بایدن 77ساله با «استپین» جوان

منبع
شرق
بروزرسانی
شکست بایدن 77ساله با «استپین» جوان

شرق/متن پيش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن در آخرين خبر به معناي تاييد تمام يا بخشي از آن نيست

يکي از مهم‌ترين بخش‌هايي که قرار است تيم انتخاباتي ترامپ با هدايت استپين بر آن تمرکز کنند، تبليغات در تلويزيون و شبکه‌هاي اجتماعي است
کمپين انتخاباتي دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا، از دوشنبه گذشته کار خود را آغاز کرد تا در فرصت کمتر از صد روز مانده به انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا، او و تيم انتخاباتي‌اش با تغيير استراتژي و اتخاذ رويکردهاي جديد، سياست‌هاي مخرب فعلي را اصلاح و مانع تداوم پيشتازي جو بايدن، نامزد 77ساله دموکرات‌ها، در نظرسنجي‌هاي انتخاباتي و شکست جمهوري‌خواهان در انتخابات سوم نوامبر شوند. تغيير استراتژي انتخاباتي ترامپ از حدود سه هفته قبل و با تعيين «بيل استپين» به‌عنوان استراتژيست اصلي کمپين انتخاباتي رئيس‌جمهور آمريکا کليد خورد. مشخص بود که «برد پارسکيل»، مدير سابق کمپين انتخاباتي ترامپ، نتوانسته انتظارات را برآورده کند و رويکرد او در برابر دموکرات‌ها احتمال شکست ترامپ در برابر بايدن را افزايش داده است. ترامپ و اطرافيانش مي‌خواهند با اتخاذ رويکردي تهاجمي در تبليغات و مناظره‌هاي پيش‌رو فاصله بيش از 10 درصدي خود با جو بايدن را در نظرسنجي‌ها کاهش دهند. اين رويکرد را در هفته‌هاي اخير و در موضع‌گيري‌هاي ترامپ شاهد بوديم. انتقادهاي شديد از آشوب‌طلباني که اقدام به آتش‌زدن و تخريب فروشگاه‌ها و اماکن عمومي مي‌کنند و از سوي دموکرات‌ها و رسانه‌هاي مخالف ترامپ، معترض نام مي‌گيرند، نشان از تهاجمي‌شدن رويکرد ترامپ در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري است.
با اينکه تعدادي از جمهوري‌خواهان حامي ترامپ ترديدهايي درباره موفقيت‌آميزبودن اين روش دارند، اما اعضاي کليدي کمپين انتخابي او اميد زيادي به اثربخشي اين رويکرد و استراتژي جديد دارند.
يکي از اعضاي ارشد کمپين ترامپ به آتلانتيک مي‌گويد: «تغيير در مديريت و هدايت کمپين انتخاباتي امري لازم و ضروري بود. ما با قدرت بيشتر در ميدان حضور داريم تا به مردم آگاهي بدهيم که جو بايدن ابزار دست چپ‌گرايان افراطي حامي برني سندرز در حزب دموکرات شده و حضور او در کاخ سفيد خطري بزرگ براي ايالات متحده خواهد بود».


رويکرد  تهاجمي  استپين
«استپين» زماني به کمپين انتخاباتي ترامپ وارد شد که رسانه‌هاي مخالف او به انتقاد از عملکرد «پارسکيل» پرداختند و بخش عمده‌اي از عملکرد ضعيف ترامپ در رقابت‌هاي انتخاباتي را ناشي از بي‌توجهي «پارسکيل» به اين کمپين قلمداد کردند. استپين 42ساله فردي تازه‌وارد در تيم دونالد ترامپ نيست. او در انتخابات 2016 هم يکي از مديران منطقه‌اي کمپين انتخاباتي ترامپ بود و در ماه مي‌‌‌‌امسال هم به سمت معاون مدير کمپين انتخاباتي ترامپ ارتقاي سمت يافت. استپين در ميان دو کمپين انتخاباتي هم به‌عنوان مدير سياسي در کاخ سفيد حضور داشت.
سابقه همکاري استپين با جمهوري‌خواهان حتي به قبل از سال 2016 بازمي‌گردد. او پس از فارغ‌التحصيلي از دانشگاه «راتگرز» نيوجرسي، در کمپين‌هاي تبليغاتي تعدادي از قانون‌گذاران ايالتي و محلي حضور يافت و اولين موقعيت مهم براي او در سال 2004 با حضور در کمپين انتخاباتي جورج دبليو بوش، رئيس‌جمهوري سابق آمريکا رقم خورد. چهار سال بعد هم دوباره در تيم انتخاباتي رودي جولياني، شهردار سابق نيويورک و سناتور جان مک‌کين، رقيب باراک اوباما، آخرين رئيس‌جمهوري دموکرات ايالات متحده حضور يافت.
استپين از سال 2009 تا 2013 در کنار کريس کريستي، فرماندار ايالت نيوجرسي به‌عنوان معاون رئيس دفتر او حضور داشت. بعد از مسدود‌شدن پل جورج واشنگتن و ايجاد ترافيک سنگين در اطراف آن که کريستي آن را اقدامي سياسي از سوي رقبا براي ضربه‌زدن به خود خواند و جنجالي رسانه‌اي در نيوجرسي را به‌دنبال داشت، استپين به‌همراه افرادي ديگر از تيم کريستي کنار گذاشته شد. بعدها کريستي پذيرفت که اخراج استپين اقدامي اشتباه بوده و او در آن رسوايي نقشي نداشته است. اين اخراج مانع از همکاري جمهوري‌خواهان با استپين به‌عنوان مشاور سياسي نشد و در نهايت در سال 2016 او به کمپين انتخاباتي ترامپ راه يافت. استپين در اولين موضع‌گيري‌هاي خود خواستار اتخاذ رويکردي تهاجمي از سوي ترامپ عليه بايدن شد و گفت: «بسيار مايلم که تقابل‌هاي ترامپ و بايدن بيش از مناظره‌هاي انتخاباتي باشد. هرچقدر اين رويارويي‌هاي مستقيم بيشتر باشد، به نفع ما خواهد بود. همه‌چيز در اين کارزار انتخاباتي بايد شفاف و هدفمند باشد. اگر در زمان و مکان مناسب پيام درستي منتقل نکنيم، تاوان آن را در انتخابات خواهيم داد. ما قصد داريم با استفاده از اطلاعات دست و دقيق، بهترين تصميم‌ها را درباره رويکرد تبليغاتي خود اتخاذ کنيم».


 تمرکز   بر   تبليغات  تلويزيوني
يکي از مهم‌ترين بخش‌هايي که قرار است تيم انتخاباتي ترامپ با هدايت استپين بر آن تمرکز کنند، تبليغات در تلويزيون و شبکه‌هاي اجتماعي است.
در ماه‌هاي گذشته تيم انتخاباتي ترامپ توجه چنداني به اين بخش نمي‌کرد اما استپين بر راه‌اندازي مجدد آن تأکيد دارد. بودجه اين تبليغات از آغاز ماه جولاي 2020 کاهش يافته بود، به‌طوري‌که در ماه جولاي اين بودجه به حدود يک ميليون دلار در ماه رسيد؛ در‌حالي‌که قبل از آن اين رقم نزديک به 10 ميليون دلار بود. استپين قصد دارد يکي از ضعف‌هاي بزرگ تيم انتخاباتي ترامپ در ماه‌هاي اخير را از طريق تبليغات تلويزيوني که ميليون‌ها بيننده دارد، جبران کند. در ماه‌هاي گذشته انتقاد‌هاي زيادي از عملکرد دولت ترامپ براي مقابله با بحران کرونا صورت گرفته و او هيچ‌گاه نتوانسته در برابر اين حملات و انتقادها پاسخي داشته باشد. بخش عمده‌اي از پيشتازي بايدن در نظرسنجي‌ها هم ناشي از همين عملکرد ضعيف ترامپ در ماه‌هاي اخير بوده است. کمپين انتخاباتي رئيس‌جمهور آمريکا از اين پس تلاش خواهد کرد تا از يک‌سو علاوه بر دفاع از عملکرد دولت در مديريت بحران کرونا و تبعات اقتصادي ناشي از آن که باعث شده نرخ بي‌کاري به حدود 20 درصد برسد و از سوي ديگر به نزديک‌شدن بايدن به چپ‌گرايان حزب دموکرات از جمله برني سندرز بپردازد و درباره آن هشدار دهد. به‌تازگي استراتژي دموکرات‌ها براي انتخابات 2020 و برنامه‌هاي اين حزب در صورت پيروزي در انتخابات منتشر شد که حاکي از نزديک‌شدن اين برنامه‌ها به برنامه‌هاي چپ‌گرايان از جمله برني سندرز، نامزد کناره‌گيري‌کرده انتخابات بود. تيم ترامپ با استفاده از عدم محبوبيت قابل‌توجه جريان‌هاي چپ‌گرا در جامعه آمريکا مي‌خواهد با تأکيد بر رابطه بايدن و چپ‌گرايان باعث کاهش محبوبيت معاون باراک اوباما شود. براساس گزارشي که رسانه‌هاي نزديک به دونالد ترامپ منتشر کردند، وقفه ايجاد‌شده در برنامه‌هاي تبليغات تلويزيوني ترامپ به پايان رسيده و با آغاز کمپين انتخاباتي ترامپ از روز دوشنبه، اين تبليغات نيز به شکلي گسترده‌تر روي آنتن رفته‌اند. در مرحله اول قرار است اين تبليغات در ايالت‌هايي پخش شوند که ترامپ موقعيت نامناسبي در آنها دارد. ايالت‌هاي فلوريدا، ميشيگان، پنسيلوانيا، ويسکانسين و کاروليناي شمالي از جمله ايالت‌هايي هستند که بايدن با وجود برتري در آنها رقابتي نزديک با ترامپ دارد و تيم انتخاباتي ترامپ مي‌خواهد عقب‌افتادگي در اين ايالت‌هاي کليدي و تعيين‌کننده را جبران کند.
 قرار است از حدود يک ماه ديگر؛ يعني ماه سپتامبر روند رأي‌گيري پستي در اين ايالت‌ها آغاز شود و ترامپ فرصت چنداني براي اثرگذاري بر افکار عمومي اين ايالت‌ها ندارد. در آن‌سو هم بايدن توجه ويژه‌اي به اين ايالت‌ها دارد و با بودجه تبليغاتي حدود 30 ميليون دلار نمي‌خواهد برتري خود در اين ايالت‌هاي کليدي را از دست بدهد.
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar