برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
تحلیل ها

انتقادات تند از تصمیم کنکوری ستاد کرونا

منبع
فرارو
بروزرسانی
انتقادات تند از تصمیم کنکوری ستاد کرونا

فرارو/ متن پيش رو در فرارو منتشر شده و انتشار آن در آخرين خبر به معناي تاييد تمام يا بخشي از آن نيست

تصميم ستاد کرونا مبني بر برگزاري کنکور واکنش‌هاي زيادي را در پي داشت است. اين واکنش ها از دو زاويه بوده است. امروز نمايندئگان مجلس به رييس جمهور انتقاد کردند. در صحن علني مجلس تذکر‌هاي زيادي به روحاني داده شد. عليرضا سليمي نماينده محلات و دليجان با اشاره به اينکه روحاني به خاطر توصيه ستاد کرونا در جلسه راي اعتماد به وزير پيشنهادي صمت حضور پيدا نکرده گفت: «آقاي روحاني خونش از يک ميليون دانش‌آموزي که بايد بروند و سر جلسه کنکور حاضر شوند، رنگين‌تر است؟»

حسن شجاعي علي‌آبادي عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس هم در جلسه علني و در تذکر شفاهي خطاب به ستاد ملي کرونا اظهار کرد:"شما اعتبارتان را از رهبر معظم انقلاب گرفته‌ايد و بايد اين اعتبار خرج مردم شود نه خرج يک نفر. "

او تاکيد کرد: «چرا حضور يک نفر به نام حسن روحاني در جمع مجلس‌نشينان بر اساس ستاد کرونا ممنوع است مگر اين ستاد، ستاد شخص و ستاد حسن روحاني است؟ اگر حضور يک شخص در مجلس ممنوع است حضور يک و نيم ميليون جوان ايراني در کنکور چگونه مجاز است؟»

شجاعي افزود دولت و ستاد کرونا حق دارد درباره کنکور تصميم بگيرد، ولي چرا با اعتماد مردم بازي مي‌کند؟

زهره الهيان نماينده تهران هم حسن روحاني را مقصر اصلي عدم تعويق کنکور دانست و گفت: «چرا کنکور سراسري با توجه به عدم امکان رعايت کامل پروتکل‌ها توسط سازمان سنجش قرار است در زمان موعد برگزار شود؟ آقاي روحاني علت اصرار شما براي برگزاري کنکور سراسري در شرايط بحراني کرونا چيست؟ آيا مسئوليت سلامت داوطلبان و خانواده آن‌ها را دولت گردن مي‌گيرد؟».

اما تندترين واکنش از سوي اميرابادي فراهاني نماينده قم و عضو هيات رئيسه است. او در توئيتي نوشت: «جوانان عزيز کنکوري صبور باشيد آفتاب دولت روحاني رو به افول است. براي ما هم ديدن مشکلات معيشت مردم بسيار سخت و دردآور است دشمن ملت به دنبال فرصت هست بهش فرصت ندهيم.»

مشخص نيست اشاره اميرآبادي به سال پاياني دولت است يا اتفاقات ديگري در شرف رخ دادن است.

در کنار انتقاد از عدم تعويق کنکور، بسياري هم از بازي با روح و روان کنکوري‌ها انتقاد کرده‌اند و بي‌برنامه‌گي دولت را زير سوال برده‌اند.

کاربري در اين باره نوشته است: "بچه‌ي هفده ساله همين‌جوري در درياي تشويش روزهاش رو سپري مي‌کنه. الان هم با اين بشکن و بالا بنداز کنکور واقعا کمر به قتل‌شون بستند. استرس کنکور همين‌جوري نابودشون مي‌کرد اين هم اضافه شد. بابا چرا شرم نمي‌کنيد؟ "

برخي هم تقاضاي استيضاح وزير علوم را مطرح کرده اند. بيشتر کاربران به اين نکته تاکيد کرده اند که کشور بيش از تحريم از بي‌لياقتي مديران و عملکرد‌هاي غلط آن‌ها رنج مي‌برد.

به هر صورت ماجراي برگزاري کنکور سراسري در دو روز اخير تشويش زيادي را به افکار عمومي و مردم وارد کرد. با وجود اينکه قرار بود ستاد کرونا محلي براي تصميم گيري قطعي و بدون تناقض درباره امور کشور در دوران شيوع اين ويروس باشد اما حالا عملکردش چالش‌هاي تازه‌اي ايجاد کرده است. 

 
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar