لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد!http://akhr.ir/6506882
۸۸۹
۰
گيم اسکن/شايد اولين بار در بازي Skyrim بود که با سامانهي انتخاب/نتيجهي دائمي روبهرو شدم. در Fallout هم قصه همين شکلي بود. يعني هر انتخابي که در بازي ميکرديد، با توجه به فضاي باز و توانايي انتخاب بين گزينهها و اعمال مختلف، اثري داشت که تا پايان بازي همراهتان ميماند و راهي براي برگشت نداشتيد؛ هم دائمي بود، هم مسير را به نوعي تغيير ميداد. اين قضيه، شروعي بود براي معرفي اکوسيستم در بازيهاي ويديويي. امروز ميخواهيم در گيم اسکن با هم دربارهي اکوسيستم در بازيها صحبت کنيم.
قصهي انتخاب و نتيجه، سر درازي دارد و ريشهاش به بازيهاي روميزي ميرسد که شما بهتر از من از آن خبر داريد. بازيهاي ويديويي هم از يک جايي به بعد با توجه به قابليتهاي سختافزاري و پيچيده شدن روايت، به سمت امکان ايجاد انتخابهاي بيشتر از يکي براي بازيکن رفتند. شايد اين اولين قدم در جهت رسيدن به دنياي باز و بيشتر کردن اختيار گيمر بوده باشد. لازم است بدانيم که سامانهي انتخاب/نتيجه، دائمي يا غير آن، به خودي خود يک امتياز و حسن محسوب نميشود؛ بر اساس سبک و روايت و قابليتهايي که مد نظر سازنده باشد، ميتوان از اين مورد در جهت صحيح استفاده کرد.