logo

رمز ورود به دنیای نویسندگی چیست؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رمز ورود به دنیای نویسندگی چیست؟

ايسنا/ محمدعلي خامه‌پرست در رابطه با مهارت نويسندگي، اظهار کرد: همه افراد در زندگي خود يا هم‌نوعان‌ خود ارتباط کلامي دارند و اين در حالي است که نويسنده کسي است که مهارت تبديل آن ارتباط را به نوشتن روي کاغذ در سطح وسيع‌تر داشته‌ باشد.

وي افزود: افراد بايد براي ورود به دنياي نويسندگي در کنار علاقه، پشتکار، استعداد و دانش کافي نيز داشته‌ باشند.

اين نويسنده با بيان اينکه دانش مي‌تواند هم به ‌صورت خودآموز و هم با آموزش کسب شود، تصريح کرد: در گذشته اطلاعات کمي در اختيار بود و افراد به ‌صورت خودآموز نيز مي‌توانستند دانش لازم را کسب کنند ولي امروزه به دليل گستردگي اطلاعات کسب دانش به‌ صورت خودآموز زمان زيادي را در بر مي‌گيرد که افراد اين اطلاعات را با شرکت در کلاس‌هاي مربوطه مي‌توانند سريع‌تر کسب کنند.

خامه‌پرست با اشاره به اينکه امروزه مطالعه بسيار کم شده است، ادامه ‌داد: هم‌اکنون در استان زنجان علاقه‌مندان زيادي به نويسندگي وجود دارد ولي متاسفانه چون بعد از انتشار کتاب بازخورد و نتيجه‌اي دريافت نمي‌کنند، بعد از مدت کوتاهي از ادامه کار منصرف مي‌شوند.

وي افزود: البته گروهي نيز به ترجمه کتاب روي آورده‌اند که با توجه به وجود کتاب‌هايي از نويسندگان خودمان، اميدواريم آثار نويسندگان کشور خودمان بيشتر در اولويت باشد و خواننده نيز به سمت اين آثار روي آورد.

اين نويسنده زنجاني با بيان اينکه کار رسمي خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرده ‌است، عنوان کرد: حضور در اين عرصه را به دليل نبود کلاس‌هاي تخصصي به ‌صورت خودآموز آغاز کردم ولي امروزه کلاس‌هاي خوب و مناسبي در استان براي شروع کار علاقه‌مندان در اين زمينه وجود دارد.

خامه‌پرست با اشاره به اينکه انتطار داريم اساتيد دانشگاهي نيز در زمينه کلاس‌هاي نويسندگي و آموزش عمومي فعاليت کنند، متذکر شد: کلاس‌هاي موجود در استان براي علاقه‌مندان مناسب و خوب است ولي به شرطي که نويسنده از جامعه بازخوردي دريافت کند و بتواند از بازخوردها به اطلاعات جديد نيز دست يابد.

اين نويسنده گفت: بعد از شيوع کرونا علاوه بر اينکه چاپ و پخش کتب با تاخير و مشکلاتي روبه‌رو شده است، برگزار نشدن کلاس‌هاي نويسندگي نيز بر اين مشکلات افزوده است، اين در حالي است که با برگزاري اين کلاس‌ها به ‌صورت مجازي توسط حوزه هنري، اين مشکل حل شده‌ است.

وي خاطرنشان کرد: اميدواريم افراد بيشتر به مطالعه بپردازند و در خود استان نيز نويسندگان و آثارشان بيشتر معرفي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره