برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
کتاب

صوت/ داستان «جین ایر» اثر شارلوت برونته_ قسمت چهارم

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
صوت/ داستان «جین ایر» اثر شارلوت برونته_ قسمت چهارم

آخرين خبر/ ادبيات کلاسيک جهان، خاطره‌انگيزترين آثار را در خود جاي داده است و کمتر کسي پيدا مي‌شود که در نوجواني حداقل يک‌بار به اين بخش هيجان‌انگيز سري نزده باشد. از برجسته‌ترين آثار بخش ادبيات کلاسيک مي‌توان به کتاب جين اير نوشته شارلوت برونته اشاره کرد که در ادامه بيشتر با آن آشنا مي‌شويم.

جين اير همه آن‌چه را که يک رمان جذاب لازم دارد، در خود جاي داده است؛ مانند کشش و جذابيت موضوع داستان، تعليق، عشق، فراق، وصال، شکست، صبر و البته چيزهايي براي ياد گرفتن. اگر به ادبيات کلاسيک علاقه داريد، خواندن جين اير را به‌عنوان يک اثر جذاب و البته متفاوت به شما پيشنهاد مي‌کنيم. همچنين اگر به‌دنبال رماني آموزنده و تأثيرگذار براي نوجوانان هستيد، جين اير مي‌تواند گزينه مناسبي براي انتخاب و هديه‌دادن باشد.

جِين اير (Jane Eyre) معروف‌ترين رمان شارلوت برونته خواهر اميلي برونته (نويسنده بلندي‌هاي بادگير) و آنا برونته (که به خواهران برونته نيز مشهور هستند) است، که در سال ۱۸۴۷ به چاپ رسيد. بر اساس اين کتاب فيلم‌هاي متعددي نيز ساخته شده است.

رمان عاشقانه جين اير سال ۱۸۴۷ در انگلستان منتشر شد. شارلوت برونته نويسنده‌ي جين اير مانند بسياري از زنان نويسنده در دوران خودش از اسم مستعار مردانه براي نوشته‌هايش استفاده مي‌کرد. او اسم مستعارش  را «کُرر بل» گذاشته بود. دو خواهر ديگر برونته، اميلي و آن هم براي انتشار آثارشان از اسامي «اليس بل» و «اکتون بل» استفاده مي‌کردند.
شارلوت برونته رمان خود را به «ويليام ميکپيس تاکري» نويسنده‌ي بزرگ انگليسي تقديم کرد. جين اير پس از انتشار توجه منتقدان و خوانندگان را به خود جلب کرد و بسياري کنجکاو بودند تا بدانند «کرر بل» کيست. حتي ناشر کتاب هم تا يک سال بعد نمي‌داست نويسنده‌ي جين اير يک زن است.
 بعضي از منتقدان معتقدند شارلوت برونته سختي‌هاي زندگي خود و خواهرانش در دوران کودکي را در شخصيت جين گنجانده است. رمان جين اير به درونمايه‌هاي اخلاقي دين مسيح مي‌پردازد و بسياري از مسائل اجتماعي مانند اختلاف طبقاتي و روابط جنسي را در داستانش بيان مي‌کند. عده‌اي از منتقدان معتقدند رمان شارلوت برونته در معرفي فمينيسم هم موفق عمل کرده است.

درباره کتاب:
اين رمان درباره زندگي دختري است که در کودکي مادر و پدر خود را از دست مي‌دهد و پس از ناملايماتي که از بستگان نزديکش مي بيند، به پرورشگاه سپرده مي‌شود و در محيط خشک و خشن پرورشگاه بزرگ مي‌شود. او سپس با سِمت معلمي به خانه‌اي اشرافي مي‌رود و جين با ورود به اين خانه درگير احساسات و اتفاقات تازه‌اي مي‌شود.شارلوت برونته رمان جين اير را که ريشه در زندگي خودش داشت در سي‌و‌سه سالگي منتشر کرد. اين رمان از همان زمان يکي از معروف‌ ترين و محبوب‌ترين آثار انگيسي زبان شد. از جين اير نمايشنامه، اپرا و هفت فيلم سينمايي ساخته شده است. شارلوت در سال ۱۸۵۵ در حالي که فقط ۳۸ سال داشت و تولد اولين فرزندش را انتظار مي‌کشيد،درگذشت.

قالب کتاب گويا نمايشي

راويان: مهرخ افضلي/دانيال حکيمي /فرشته مردانه/ شهين عليزاده/سعيده فرضي/ صديقه کيانفر/سينا نيکوکار/ سارا آزادي/عبدالعلي کمالي/آزيتا صالحي/ علي اصغر دريايي/مهدي کاشانيان/حسين فلاح/معصومه آقاجاني/نسرين جمالي/سعيد درويش نژاد/علي عمراني/رحمان باقريان/علي ميلاني/ احمد آقالو/غلامحسين بهمنيار/ مجيد همزه

کارگردان: جواد پيشگر

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره