برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فینالیست‌های جایزه کتاب آلمان معرفی شدند

منبع
مهر
بروزرسانی
فینالیست‌های جایزه کتاب آلمان معرفی شدند

مهر/ ديروز ۱۵ سپتامبر طبق اعلام قبلي، جايزه کتاب آلمان ۶ رمان برتري را که به فهرست نهايي اين رقابت راه يافتند، معرفي کرد.

از وقتي زمان ثبت نام براي شرکت در اين دوره به پايان رسيد هفت عضو هيات داوري اين جايزه ۲۰۶ کتاب را بررسي کردند و پس از انتشار فهرست اوليه‌اي که دربرگيرنده ۲۰ رمان بود، در مرحله بعد ۶ رمان را به عنوان فيناليست انتخاب کردند.

شرط شرکت در اين رقابت انتشار کتاب از اکتبر ۲۰۱۹ تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ بوده است.

هانا انگل ماير سخنگوي هيات داوري هنگام انتشار فهرست اوليه با صدور بيانيه‌اي در اين باره گفته بود: برخلاف خبرهايي مبني بر اينکه در ماه‌هاي اخير کتاب نخوانده‌ايم، کشف بيش از ۲۰۰ عنوان کتاب جديد نشان دهنده اميد زيادي است.

وي افزود: اين تعداد کتاب هيات داوران را با پانورامايي از رمان‌هاي بيشتر واقع‌گرايانه روبه‌رو ساخت. تعداد قابل توجهي از آنها از روايتي خودزندگينامه‌اي بهره گرفته‌اند و برخي از آنها موضوعي تاريخي را انتخاب کرده‌اند. اين فهرست در عين حال دربرگيرنده رمان‌هايي است که به مباحث اخير درباره هويت سياسي مي‌پردازند. خوشحاليم که همچنين کتاب‌هايي خلق شده‌اند که فرم‌هاي تجربي را به چالش کشيده‌اند. بنا بر اين فهرست اوليه ما نه تنها دربرگيرنده طيفي وسيع از نظر موضوعي بلکه طيفي وسيع از شکل‌هاي بيان شعري هم هستند.

نويسندگان و رمان‌هايي که به عنوان فيناليست انتخاب شده‌اند عبارتند از:

بوو بِيِرگ براي «مارپيچ‌ها» (کلاسن، ژانويه ۲۰۲۰)

دوروتي المايگر براي «از کارخانه شکر» (کارل هانسر، آگوست ۲۰۲۰)

توماس هچ براي «بندقلب» (کيپن‌هوير & ويچ، سپتامبر ۲۰۲۰)

دنيس اوده براي «نور پراکنده» (سورکمپ، آگوست ۲۰۲۰)

آن وبر براي «آنت، يک حماسه قهرمانانه» (ماتيس & زايتس برلين، فوريه ۲۰۲۰)

کريستين وونيکي براي «بانويي با دستِ نقاشي شده» (برنبرگ، آگوست ۲۰۲۰)

به اين ترتيب هلنا آدلر، بريگيت برنباخر، آرنو کامنديش، رومان ارليش، والري فريچ، چارلز لوينسکي، لايف راندت، استفان روييس، رابرت سيتالر، افا سيشل‌اشميت، اوليوا ونزل، فرانک ويتسل، ايريس وولف و ينيس وونه‌برگر از رسيدن به مرحله نهايي بازماندند.

ارزش جايزه کتاب آلمان ۳۷۵۰۰ يورو است که از اين ميان برنده ۲۵ هزار يورو و هر يک از فيناليست‌ها نيز ۲۵۰۰ يورو دريافت مي‌کنند.

۱۲ اکتبر برنده اين رقابت در مراسمي که آغازگر نمايشگاه کتاب فرانکفورت خواهد بود، معرفي مي‌شود. هيچيک از نامزدها تا لحظه اعلام نام برنده در اين مراسم، از انتخابش خبر نخواهد داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar