logo

کتابفروشی‌ای که روزگاری پاتوق ویلیام فالکنر بود

منبع
خبرگزاري کتاب ايران
بروزرسانی
کتابفروشی‌ای که روزگاری پاتوق ویلیام فالکنر بود

خبرگزاري کتاب ايران/ کتابفروشي اسکوار بوکس که به کتابخانه ميدان آکسفورد يا خانه کارشناسي ارشد آکسفورد نيز شهرت دارد در شهر آکسفورد ايالت مي‌سي‌سي‌پي آمريکا تاريخ تقريباً قديمي از حضور نويسندگان مشهور آمريکايي در اين کتابفروشي بوده است. نويسندگاني مثل ويليام فاکنر، بري هانا، لري براون و در زمان معاصر نويسندگاني مثل ويلي موريس و جان گريشام اين مکان را به عنوان پاتوق انتخاب مي‌کردند. اين فروشگاه کوچک و جالب داراي مجموعه عظيمي از کتاب‌هاي حوزه کودک است و نويسندگان نيز براي خواندن اين کتاب‌ها در اين کتابفروشي حاضر مي‌شوند.
 
فاکنر يکي از مهم‌ترين نويسندگان ادبيات آمريکا و مشخصاً ادبيات جنوب آمريکاست. با اينکه اولين آثار فاکنر از سال ۱۹۱۹، و بيشترشان در دهه‌هاي ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ منتشر شده بود، وي تا هنگام دريافت جايزهٔ نوبل در سال ۱۹۴۹ نسبتاً ناشناخته مانده بود. حکايت و رمان آخر او چپاولگران برندهٔ جايزه پوليتزر داستان شدند.
 
اسکوار بوکس در سال 1979 تاسيس شده است و به نوشته وب‌سايت اين کتابفروشي به غير از ويليام فاکنر ساليانه ميزبان نزديک به 150 نويسنده از سراسر آمريکا بوده است. اين کتابفروشي به طور تنگاتنگ با دانشگاه مي‌سي‌سي‌پي ارتباط علمي دارد و بسياري از کتاب‌هاي منتشر شده در اين دانشگاه در اين کتابفروشي وجود دارد.
 
بخش کودک اين کتابفروشي در سال 2003 با عنوان اسکوار جونيور (Books, Jr Square) راه‌اندازي شد که تا کنون در عرضه و توليد کتاب‌هاي حوزه کودک بسيار موفق عمل کرده است. بخش ديگر کتابفروشي مربوط به کتاب‌هاي سرگرمي و مجلات مختلف است که معمولاً کتاب‌هاي دست دوم نيز در آن يافت مي‌شود. يک قسمت جالب ديگر کتابفروشي در طبقه بالاي آن اختصاص به فروش کتاب‌هاي ناياب و قديمي دارد که البته هرکس اجازه ورود به اين مکان را ندارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar