برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
کتاب

اشتباه خواندن مسعود فراستی از روی شاهنامه فردوسی!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرين خبر/ برنامۀ کتاب باز را دوست داشتم و پس از مدتي دوباره تماشاي آن را شروع کردم. در يکي از قسمت‌ها، که بسيار مشتاق ديدنش بودم، اشتباهاتي عجيب و غريب ديدم.
به حدي آزاردهنده بود که تصميم گرفتم آن را به گوش برنامه «کتاب باز» و «مخاطبان» آن برسانم.
به «کتاب باز» براي آنکه دوستش دارم و نمي خواهم خراب شود و به «مخاطبان» برنامه براي آنکه ديدم جز معدود بيننده‌هايي که متوجه سهل‌انگاري‌ها شده بودند، سايرين هم مثل ميزبان برنامه، آقاي صحتِ عزيز، از شاهنامه‌خوانيِ کارشناس برنامه مسخ شده بودند!

به نظر من هنگامي که يک استاد وارسته قرار است در محضرِ مردم ايران بنشيند و مطلبي ادبي يا علمي را در بيست دقيقه توضيح دهد، اگر بيست ساعت براي آن مطالعه و مرور کرده باشد، کار زيادي نکرده است. اين مَنِشي است که از بزرگان اين مرز و بوم ديده و‌ شنيده‌ايم و ظاهراً چهره‌هاي رسانه‌اي امروز، ديگر توجهي به آن ندارند! واقعا اگر اين برنامه بداهه است آن را با «دورِهمي» ادغام کنيد!

شايد زمان آن رسيده که از نشاندن کارشناسان بر تخت عاج بپرهيزيم و آنها را نقد کنيم. صد البته همراه با احترام به جايگاه و زحمات آنها.

اميدوارم کليپي را که تهيه کرده‌ام ببينيد. من تدوين‌گر نيستم و براي انتقال مطالبم مجبور شدم از اين ابزار استفاده کنم. شاهنامه‌شناس هم نيستم اما علاقمند و جوينده‌ام.
محبت مي‌کنيد اگر کاستي و نقصي در اين نقد بود، با من در ميان بگذاريد و در صورت علاقمندي، در انتشار آن همراهي کنيد. 🙏
شهاب آزادي
2 مهرماه 1399

پي‌نوشت:
بنا بر تذکر دوستي نکته سنج، جاي ⁦✔️⁩ و ❌ در يکي از اسلايدها برعکس است که درستش اين است:
❌خستگيش⁦🤦‍♂️⁩
⁦✔️⁩خستگي‌هاش
خوشحالم که با دقت نگاه مي‌کنيد. هيچکس بي‌نقص نيست🙏

اينستاگرام shahab_note

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar