logo
جذاب ترین ها
کتاب

صوت/ «یک عاشقانه‌ی آرام» یا «مردی در تبعید ابدی»!

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
صوت/ «یک عاشقانه‌ی آرام» یا «مردی در تبعید ابدی»!

مجله ديجي کالا/ قسمت دوم پادکست‌ نوين کتاب پرونده‌اي ا‌ست درباره‌ي نادر ابراهيمي نويسنده‌ي دوست‌داشتني تاريخ ادبيات ايران. اين قسمت از پادکست نوين کتاب به فعاليت‌هاي فرهنگي ابراهيمي پيش و پس از انقلاب، نويسندگي و فيلمسازي و زندگي شخصي او مي‌پردازد.

«خداوند خدا پيش از آنکه انسان را بيافريند عشق را آفريد. چرا که مي‌دانست انسان بدون عشق، درد روح را ادراک نخواهد کرد. و بدون درد روح بخشي از خداوند خدا را در خويشتن خويش نخواهد گذاشت.» (يک عاشقانه‌ي آرام)

اين پادکست با تکه‌هايي از کتاب صوتي «يک عاشقانه آرام»، کتاب صوتي «چهل نامه‌ي کوتاه به همسرم» و کتاب صوتي «بار ديگر شهري که دوست مي‌داشتم» با صداي شورانگيز پيام دهکردي همراه است و بخش‌هايي که يکي از درخشانترين آثار او يعني سريال «آتش بدون دود» و گفت‌وگوي محمدعلي کشاورز و اکبر زنجانپور با نادر ابراهيمي در پشت صحنه‌ي اين سريال مي‌پردازد.

«آتش، بدون دود»، رمان بلندي است اثر نادر ابراهيمي که در هفت جلد منتشر شده و نويسنده در آن علاوه بر اشاره به زيبايي‌هاي ترکمن‌صحرا، به بيان مبارزات انقلابي معاصر نيز پرداخته. اسماعيل باستاني لابه‌لاي اين پادکست سراغ آدم‌ها و تاريخي مي‌رود که به نادر ابراهيمي و آثار او گره خورده است.

نادر ابراهيمي متولد فروردين ۱۳۱۵ در تهران بود. او علاوه بر ادبيات در زمينه‌ي سينما و فيلمنامه‌نويسي هم دستي بر آتش داشت. نادر ابراهيمي از نوجواني وارد فعاليت‌هاي سياسي شد. در طول زندگي‌اش کارهاي زيادي انجام داد که خودش در دو کتاب «ابن مشغله» و «ابوالمشاغل» به تفصيل به آن‌ها پرداخته است.

اولين کتاب ابراهيمي سال ۱۳۴۲ منتشر شد و بعد از آن تا دهه‌ي هشتاد شمسي نزديک به صد کتاب نوشت که در ميان آن‌ها رمان و مجموعه‌ داستان و نمايشنامه و فيلمنامه به چشم مي‌خورد. ابراهيمي سال ۱۳۸۷ در سن ۷۲ سالگي درگذشت.

پادکست نوين کتاب کاري‌ است از «اسماعيل باستاني»، نويسنده، مجري، گوينده و تهيه‌کننده‌ي راديو و اين قسمت از آن همراه است با روايت‌هايي از ابراهيم حاتمي‌کيا کارگردان سينما و تلويزيون، الهام فلاح نويسنده، پيام دهکردي بازيگر، کارگردان و گوينده و انوشه ميرمجلسي نويسنده و تهيه‌کننده.

نسخه‌ي کامل پادکست‌هاي نوين کتاب را مي‌توانيد علاوه بر ديجي‌کالا مگ، هم در سايت نوين کتاب و هم در اپليکيشن‌هاي Soundcloud، Castbox، Anchor و Shenoto بشنويد. قسمت دوم پادکست نوين کتاب ۵۸ دقيقه است.
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar