logo

تازه های نشر/ «با کفش من راه برو» منتشر شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تازه های نشر/ «با کفش من راه برو» منتشر شد

ايسنا/ اين کتاب که از مجموعه کتاب‌هاي «زندگي بهتر» است و زير نظر فرديک فانژه، روانپزشک فرانسوي منتشر شده، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قيمت ۴۰ هزارتومان توسط انتشارات شمعدوني در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در معرفي کتاب «با کفش من راه برو» عنوان شده است: اين کتاب به موضوع برخورد با احساساتي نظير خشم، ترس، شادي و اندوه در کودکان مي‌پردازد و به والدين کمک مي‌کند تا احساسات فرزندان خود را بشناسند و آن‌ها را درک کنند. احساسات کودکان بر رفتار، افکار و روابط‌شان با ديگران تاثير مي‌گذارد، بنابراين پدر و مادر بايد بدانند که چگونه فرزندشان را همراهي کنند تا احساساتش را رشد دهد و با آن‌ها زندگي کند. کودک نيز بايد ياد بگيرد که احساساتش تا چه اندازه طبيعي است و از چه حدي به بعد افراطي مي‌شود. 

در نوشته پشت جلد اين کتاب آمده است: «اگر کودک شما عصباني شود چه مي‌کنيد؟ اگر پس از يک ناکامي، خشمگين و بي‌قرار است، چه رفتاري از خود نشان مي‌دهيد؟ اگر کودک‌تان از هيولاي درون کمد اتاقش بترسد چه مي‌کنيد؟ به کودک‌تان مي‌گوييد: «نترس و او هم مي‌گويد چشم ديگر نمي‌ترسم!» وقتي کودک شما سرخورده از تعامل با همسالانش، گوشه‌اي مي‌نشيند چه مي‌کنيد؟ آيا به او مي‌گوييد که نبايد ناراحت و افسرده باشد و او هم به سرعت لبخند مي‌زند و شادي مي‌کند؟ واضح است که راه‌حل‌ها آن‌قدر ساده نيستند، تغيير رفتارها و احساسات نياز به تغيير نگرش دارند و تغيير نگرش‌ها نياز به تمرين و ممارست. در اين کتاب تمرينات و تکنيک‌هايي آمده که والدين مي‌توانند از آن‌ها براي ‌تغيير نگرش کودکان خود استفاده کنند.  

دکتر اولي کرتن، روانشناس و تراپيست فرانسوي متخصص امور تربيتي کودکان است. او در اين کتاب به والدين مي‌آموزد که چگونه با احساسات فرزندشان روبه‌رو شوند. بسياري از والدين در بروز احساسات کودکان‌شان گيج و سردرگم مي‌شوند و برخي اوقات نمي‌دانند که چگونه بايد با اين احساسات روبه‌رو شوند. آن‌ها گاهي اين احساسات ناخوشايند مانند غم، افسردگي و خشم کودکان را سرکوب مي‌کنند و مانع از بروز آن‌ها مي‌شوند. شمار زيادي از اين والدين به دکتر اولي کرتن به صورت باليني مراجعه کرده‌اند و او تجربيات خود را در قالب آزمون‌ها و تکنيک‌هاي روانشناسي به پدرها و مادرها ياد داده است.»

مصطفي قوانلو قاجار، مديرمسئول انتشارات شمعدوني در يادداشت ناشر اين کتاب نوشته است: همه ما دوست داريم که فرزندان‌مان آرام، خوشحال، منطقي، موجه، شجاع، مهربان و شاد باشند، اما به طور عملي تحقق چنين تصوري غيرممکن است. کودکان در طول زندگي با احساسات گوناگوني مانند ترس، نگراني، اضطراب، افسردگي، پرخاشگري و خستگي روبه‌رو مي‌شوند. گاهي مشکل اين‌جاست که حتي نمي‌دانيم کودک‌مان چه احساسي دارد؟

مهم‌ترين هدف اين کتاب اين است که ما را با احساسات کودکان آشنا کند و کاري کند تا آن‌ها را به درستي درک کنيم. در کتاب با «کفش من راه برو» والدين در فصول ابتدايي کتاب، با احساسات خود آشنا مي‌شوند. به طور مثال مادر ناتان شش‌ساله، پيش از آن که پسرش به چيزي دست بزند، با فرياد به او گوشزد مي‌کند که مراقب کارهايش باشد. همين رفتار، باعث استرس بيش از حد ناتان شده و او کاملا غيرارادي بر اثر لرزش دستانش چيزهاي مختلفي را در داخل خانه شکسته است. در اين گونه موارد دکتر اورلي کرتن ابتدا سعي مي‌کند تا منشا رفتار اشتباه را در والدين شناسايي کند و با انجام تمرينات مختلف بر روي کودکان و والدين، آن‌ها را از موقعيت سختي که بدان دچار شده‌اند بيرون آورد. همان‌طور که در جلد کتاب ملاحظه مي‌شود، تصوير جلد کتاب بدين معني است که پا در کفش کودکان خود کنيم و سعي کنيم بفهميم که آن‌ها چه احساسي دارند. آن‌ها را درک کنيم، روحيات و احساسات آن‌ها را شناسايي کنيم و در آخر تلاش کنيم اين احساسات را چه خوب و چه بد بپذيريم.

نثر بسيار ساده کتاب، مثال‌هاي متعدد، تکنيک‌ها و تمرينات مختلفي که در کتاب موجود است کمک مي‌کند تا در مواجهه با مشکلات از حد حرف فراتر برويم. برخي کتاب‌هاي روانشناسي مشکل را طرح مي‌کنند، اما هيچ‌گونه راه‌حلي ارائه نمي‌دهند. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar