برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
کتاب

معرفی 4 رمان خودآموز با موضوعی گیرا و دلنشین درباره هستی

منبع
نمناک
بروزرسانی
معرفی 4 رمان خودآموز با موضوعی گیرا و دلنشین درباره هستی

نمناک/سوال بسياري از مردم دنيا اين است که براي چه به دنيا آمده اند؛ چطور بايد زندگي کنند و چه قوانيني زندگي را مفيد خواهند کرد. در جواب به اين سوال داستان ها و رمان هاي زيادي نوشته شده است؛ که بعضي از آن ها بيشتر از بقيه ديده شده و نشان داده حرف هاي تازه اي براي گفتن دارد. در اين مقاله با پنج رمان آشنا خواهيد شد که درباره زندگي نظراتي متفاوت و خواندني ارائه مي دهند.

 
1.کيمياگر

ياد گرفتن از طريق داستان ها پروسه يادگيري را بسيار شيرين مي کند و خواندن کتاب کيمياگر براي فهميدن بعضي از مهم ترين رازهاي هستي يکي از شيرين ترين تجربه هاي ميليون ها خواننده در سراسر دنياست. 

کيمياگر روايت جواني است به نام سانتياگو که در اندلس چوپاني مي کند. چوپاني که کتاب مي خواند و از کتاب هايش به جاي بالش زير سرش استفاده مي کند. داستان سانتياگو با تعريف از دو اتفاق شروع مي شود؛ اول شبي که خودش و گوسفندانش در خانه خرابه اي در صحرا مي خوابند و سانتياگو يک بار ديگر خوابي را مي بيند که مدتي قبل هم ديده است و قبل از اتمام خواب، بيدار مي شود. 

اتفاق دوم هيجان سانتياگو براي چهار روز آينده است؛ روزي که قرار است پس از يک سال براي فروختن پشم گوسفندهايش به شهري ديگر برود؛ شهري که دختري در آن هوش او را ربوده است. 
اين  دو اتفاق آغاز داستان چوپان جوان هستند. نقطه عطف داستان زماني اتفاق مي افتد که سانتياگو براي تعبير خوابش نزد پيرزني مي رود که تعبير رويا بلد بوده و از اينجا روايت کيمياگر آغاز مي شود. کيمياگر رماني است درباره هر آنچه که مي تواند بعد تازه اي از جهان هستي را به خواننده ياد دهد؛ پائولو کوئليو نويسنده اين کتاب، با کيمياگر از اهميت اعتماد به غريزه مي گويد، از روياهاي تکرار شونده اي که اهميت دارند و از عشق به زباني ديگر. اين کتاب زيبا که يکي از بهترين ترجمه هاي آن را آرش حجازي انجام داده است، داراي کتاب صوتي هم هست که محسن نامجو آن را با صداي خاصش خوانده است. پيشنهاد مي کنيم دانلود کتاب زيباي کيمياگر به صورت صوتي را از دست ندهيد و با صداي نامجو پا به دنيايي جادويي بگذاريد.

2.دنياي سوفي

فلسفه علاقمندان زيادي دارد؛ اما بخشي از مهم ترين علاقمندان آن که هنوز ذهن شان تازه است و مي توانند مفاهيم جديد را بهتر بپذيرند، نوجوانان هستند. يوستين گردر، نويسنده نروژي با علم به اين مسئله و تسلطي که به عنوان يک معلم فلسفه بر اين حيطه داشت، سراغ بزرگترين روياي خود، يعني نويسندگي رفت و کتاب «دنياي سوفي» را به دنياي کتابخوان ها وارد کرد. 

دنياي سوفي رماني بلند و داستان دختري به همين نام، يعني سوفي است که با مادرش زندگي مي کند و ذهن کنجکاوي دارد. سوفي که در سنين نوجواني به سر مي برد سوال هاي زيادي دارد که همواره به دنبال پيدا کردن جواب هايشان است تا اينکه بالاخره يک روز سوفي نامه اي با اين مضمون دريافت مي کند:تو کيستي؟ سوالي که ذهنش را بسيار درگير مي کند؛ اما دريافت اين نامه هاي مرموز ادامه پيدا مي کند و به تعداد کلمات آن ها نيز اضافه مي شود.

نويسنده نامه که بعدها هويت او مشخص مي شود در طول نامه هايش تلاش مي کند جواب سوال هاي مهم ذهن اين دختر 15 ساله را بدهد؛ سوال هايي مثل اينکه جهان چگونه به وجود آمد. کمي بعدتر نويسنده نامه ها شروع به آموزش فلسفه هستي به صورت ساده مي کند و سوفي هم به عنوان يک دانش آموز علاقمند با او همراه مي شود. 

کتاب دنياي سوفي با اينکه براي نوجوانان نوشته شده بود، به دليل روايت داستاني جالب و زبان آموزشي ساده خيلي زود از بين بزرگترها هم مخاطباني براي خودش پيدا کرد. اين کتاب تاکنون به 60 زبان زنده دنيا از جمله فارسي ترجمه شده است. ترجمه فارسي دنياي سوفي را حسن کامشاد انجام داده و کتاب صوتي دنياي سوفي با خوانش سارا فيض قابل دانلود براي کساني است که از شنيدن کتاب‎ هاي صوتي لذت مي برند.


3.ملت عشق


فروش بسيار بالاي کتاب «ملت عشق» نشان داد که هنوز که هنوز است انسان هاي زيادي سوال هاي زيادي درباره عشق، زندگي و شناخت آن دارند و به دنبال منابعي هستند که بتواند جواب اين سوال ها را به آن ها بدهد، در يکي از اين منابع مي توان با تعريف و معناي عشق واقعي آشنا شد. 

ملت عشق دو روايت داستاني تو در تو است که يکي به زمان حال و زني خسته از زندگي عاطفي اش  به نام اللا مي پردازد و ديگري به قونيه برمي گردد و ماجراي رابطه مولانا و شمس تبريزي را بيان مي کند. 

داستان اللا از اين قرار است که در حال ويراستاري مردي نويسنده به نام عزيز است که کتابي به نام کفر شيرين را نوشته است؛ اين کتاب در حقيقت همان داستان شمس و مولاناست. اللا رفته رفته و بعد از شناخت افکار عزيز با او از طريق ايميل ارتباط برقرار مي کند و به او علاقمند مي شود. در عين حال رمان ملت عشق دست هاي خواننده را مي گيرد و او را درگير عشقي عظيم تر و سرشار از رموز زندگي مي کند که تحت عنوان چهل قانون براي خواننده لا به لاي داستان وديعه گذاشته شده است؛ قوانيني که درس هايي بسيار بزرگ به افرادي مي دهد که از عرفان لذت مي برند. 

کتاب ملت عشق را اليف شافاک نوشته و از بين ترجمه هاي فراواني که در سراسر دنيا شده است، ترجمه فارسي ارسلان فصيحي را نبايد از دست داد. اين کتاب حجم نسبتا زيادي دارد؛ اما آنقدر خوش خوان است که احتمالا خيلي زود آن را تمام خواهيد کرد. اگر هم به داستان هاي صوتي علاقه داريد خوب است بدانيد همين ترجمه را پروين محمديان خوانده و نتيجه آن به صورت يک کتاب صوتي زيبا براي علاقمندان منتشر شده است. 


4.مردي به نام اوه

پيرمردي که عاشق همسرش بوده و همسرش تنها موجودي در جهان بوده که او را مي فهميده و انگيزه زندگي پيرمرد به شمار مي رفته؛ به سوگ همسرش نشسته است و قصد دارد خودکشي کند تا بتواند زودتر همسرش را ببيند. پيرمرد اوه نام دارد؛ پيرمردي که از خودش چهره اي بسيار بداخلاق و کم حرف نشان مي دهد و پر از انتقاد به ساختار دنياي جديدي است که با دنياي آرماني او فرق مي کند. داستان زندگي اوه با ورود يک خانواده به همسايگي او براي هميشه عوض مي شود. خانواده اي شلوغ و پر سر و صدا که خيلي زود بدون اينکه از رفتار اوه آزرده شوند با او ارتباط برقرار مي کنند. 

مردي به نام اوه را نويسنده سوئدي، فردريک بکمن نوشته است و تاکنون نسخه هاي متعددي از آن در سراسر دنيا به چاپ رسيده است. کتاب پر است از درس هايي ساده اما بسيار مهم درباره زندگي که لازم است آن ها را دوباره به خاطر آورد. پيشنهاد مي کنيم خواندن اين کتاب را به هيچ وجه از دست ندهيد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره