نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
کتاب

خاطرات سیاسی/ در حسرت «انقلاب سبز» و ایجاد «کانال امن» برای ارتباط با براندازان داخل!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
خاطرات سیاسی/ در حسرت «انقلاب سبز» و ایجاد «کانال امن» برای ارتباط با براندازان داخل!

آخرین خبر/ «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (هر دو در دولت دونالد ترامپ) یکی از ایران‌ستیزترین سیاستمداران آمریکاست.
 پمپئو پس از خروج از دولت آمریکا با تک ‌دوره‌ای شدن ریاست‌جمهوری ترامپ، اقدام به انتشار کتابی تحت عنوان «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم» کرد که به تجربیاتش در دوران خدمت در دولت آمریکا پرداخته است...

قسمت نهم/  در حسرت «انقلاب سبز» و ایجاد «کانال امن» برای ارتباط با براندازان داخل ایران!

کارزار بازدارندگی ما روی فشار از داخل ایران هم حساب باز کرده بود. یکی از جنبه‌های کارزار ما مقابل ایران که بیش‌تر از همه به آن افتخار می‌کنم، حمایت‌مان از مردم این کشور بود!
بر خلاف دولت اوباما که سال ۲۰۰۹ از معترضان «انقلاب سبز» صرفاً حمایتِ نمادین، با تأخیر، و مبهم کرد، دولت ترامپ صدای مردم ایران را، که برای آینده‌ای روشن‌تر فریاد می‌زدند، تقویت کرد. من خوشحال بودم که به  ایرانی‌ها کمک می‌کنم در فاز حمله قرار بگیرند! . 
در حالی که بیماران خاص در ایران مشمول تخفیف‌های تحریمی آمریکا برای دسترسی به داروهای خود نمی‌شوند، اغتشاشگرانی که به دنبال براندازی در ایران هستند، از تحریم‌های آمریکا معاف می‌شوند تا بتوانند از ابزارهای دور زدن محدودیت‌های ارتباط اینترنتی و همچنین خدمات اینترنت ماهواره‌ای، بهره‌مند شوند

رژیم، جولای ۲۰۲۱، نقشه کشید تا یک شهروند آمریکایی ایرانی‌الاصل [«مصی علی‌نژاد»] را در نیویورک برباید. وزارت دادگستری آمریکا این عملیات شیطانی را خنثی کرد، اما این، صرفاً جدیدترین نمونه از اعزام مأموران رژیم به سراسر جهان برای دستگیری یا کشتن دشمنان رژیم بود. 
دولت ترامپ هرگز از افشای فساد رژیم هراسی نداشت. ما حتی از مردم ایران خواستیم داستان‌های خودشان را در یک کانال پیام‌رسان امن برای ما تعریف کنند؛ و وزارت خارجه هزاران پاسخ دریافت کرد. من همچنین مکرراً با ایرانی-آمریکایی‌هایی که همچنان با اعضای خانواده‌یشان در داخل ایران ارتباط دارند، ملاقات می‌کردم.

 
دیدار «مایک پمپئو» وزیر خارجه‌ی وقت آمریکا، با «مصی علی‌نژاد» معارض ضدایرانی ساکن آمریکا، در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۹. دولت آمریکا ادعا می‌کند عواملی تحت امر ایران، حدود هفت ماه پیش از این دیدار، تلاش کرده‌اند علی‌نژاد را در آمریکا بربایند. 
 
جولای ۲۰۱۸، در کتاب‌خانه‌ی ریاست‌جمهوری رونالد ریگان درباره‌ی سیاست‌هایمان در قبال ایران صحبت کردم. سخنرانی را در آمریکا ایراد کردم، اما مخاطبان واقعی‌ام مردم ایران بودند که راه‌هایی برای دور زدن سانسورچی‌های اسلام‌گرا و اطلاع از آن‌چه که خارج از مرزهایشان اتفاق می‌افتد، دارند.
 اتاق، مملو از ایرانی-آمریکایی‌هایی بود که، در عین تواضع باید بگویم، تقریباً از تک‌تک جملاتم با تشویق و کف زدن استقبال می‌کردند!
بعداً با ایرانی‌های تبعیدی‌ای ملاقات کردم که می‌دانستند ترور سلیمانی موضوعیت دارد. آشنایان آن‌ها در ایران (از جمله افرادی که برای تشییع سلیمانی به خیابان‌ها آمده بودند، چون رژیم آن‌ها را مجبور کرده بود!)، می‌دانستند که ما ضربه‌ی سختی به سرکوبگرانشان وارد کرده‌ایم.

مجله‌ی آمریکایی «تایم» برای جلد آخرین شماره‌ی خود در سال ۲۰۲۲، «زنان ایران» را به عنوان «قهرمانان سال» انتخاب کرد و اغتشاشات ایران را «مبارزه برای آزادی» توصیف نمود


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar