برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نخستین خودروی تمام الکتریکی «آلفارومئو» معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نخستین خودروی تمام الکتریکی «آلفارومئو» معرفی شد

آخرین خودرو/ آلفارومئو از مدل جدید میلانو رونمایی کرد. این خودرو در کلاس B قرار گرفته و به نوعی جایگزین دو مدل میتو و جولیتا محسوب می شود. میلانو با پیشرانه های الکتریکی و هیبریدی به فروش خواهد رسید.

طراحی آلفارومئو میلانو
تازه ترین محصول آلفارومئو (Alfa Romeo) مخصوص بازار اروپاست و زبان طراحی جدید کمپانی را معرفی می کند. به دلیل استفاده از خط شانه مرتفع، گلگیرهای متورم و نصب چرخ ها در چهار گوشه اتاق، آلفارومئو میلانو ظاهری اسپرت و عضلانی دارد. در نمای روبرو، می توان با دقت در فرم جلوپنجره نسخه الکتریکی و هیبریدی را از هم تشخیص داد. جلوپنجره نسخه برقی المان های داخل لوگوی کمپانی را روی خود دارد. اما نسخه هیبریدی از جلوپنجره مشبک سنتی که نام کمپانی روی آن درج شده، برخوردار است.

چراغ های اصلی میلانو گرافیک زیبایی دارند. آلفارومئو از گرافیک این چراغ ها با عنوان ۳ + ۳ یاد می کند. این کراس اوور کوچک شهری در حالت استاندارد روی رینگ های ۱۸ اینچی سوار می شود. در صورت علاقه مشتریان می توانند رینگ های بزرگ تر ۲۰ اینچی را به همراه لاستیک های پرفورمنس سفارش دهند. در نمای عقب، شاخص ترین وجه تمایز نسخه هیبریدی و برقی آلفارومئو میلانو به وجود خروجی اگزوز در زیر سپر مربوط می شود. به جز این، فرم سپر عقب دو نسخه نیز تفاوت هایی با هم دارد.

از لحاظ ابعاد باید گفت میلانو طولی برابر با ۴۱۷۰ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۷۸۰ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۵۰۰ میلیمتر دارد. حجم فضای بار این کراس اوور خوش استیل ایتالیایی ۴۰۰ لیتر اعلام شده که در بین رقبا بیشترین مقدار است.

همانند نمای ظاهری، آلفارومئو میلانو در داخل کابین نیز طراحی پویا و جوان پسندی دارد. داشبورد این کراس اوور جدید متشکل از انواع اشکال هندسی بوده و در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی است. اطلاعات مورد نیاز راننده نیز از طریق نمایشگری با همین ابعاد ارائه می شود. خوشبختانه در این کراس اوور از دکمه های فیزیکی به اندازه کافی استفاده شده است.

مشخصات فنی
آلفارومئو میلانو بر اساس پلتفرم STLA Small که در اصل به گروه استلانتیس تعلق دارد، توسعه پیدا کرده است. مدل های دیگری مثل جیپ اونجر و فیات ۶۰۰e نیز بر مبنای همین پلتفرم تولید می شوند.

نسخه تمام الکتریکی این خودرو با نام Ellettrica به فروش خواهد رسید. نسخه هیبریدی هم حامل نام Ibrida است. در نسخه تمام الکتریکی، این کراس اوور کوچک به یک موتور برقی با توانایی تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت مجهز شده؛ وظیفه تأمین انرژی در این نسخه را پک باتری ۵۴ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. با اتکا به این باتری نه چندان حجیم و طبق استاندارد WLTP می توان تا ۲۵۵ مایل یا ۴۱۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کرد. نسخه برقی میلانو در تریم Veloce نیز تولید خواهد شد. در این نسخه خروجی پیشرانه به ۲۴۰ اسب بخار افزایش می یابد. همانطور که قابل حدس است، این نسخه از لحاظ سیستم تعلیق، فرمان پذیری و ترمزها ارتقا یافته و عملکرد اسپرت تری را به نمایش می گذارد. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم ارتفاع این نسخه ۲۵ میلیمتر کمتر بوده و در آن از دیسک های ترمز ۳۸۰ میلیمتر و کالیپرهای ۴ پیستونه استفاده شده است.

برد حرکتی این نسخه از میلانو مشخص نیست، اما به دلیل قدرت بیشتر و مصرف بالاتر انرژی، به احتمال زیاد مسافت قابل پیمایش آن کمتر از مدل استاندارد خواهد بود. هر دو مدل استاندارد و Veloce از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ کیلواتی پشتیبانی می کنند و با ۳۰ دقیقه اتصال به یک پورت پرسرعت، میزان شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد می رسد.

در نسخه هیبریدی آلفارومئو میلانو، موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو تأمین کننده اصلی نیرو است. این موتور با یک موتور برقی ۲۸ اسب بخاری که با گیربکس شش سرعته دو کلاچه ترکیب شده، همکاری می کند. مجموع قدرت پیشرانه در میلانوی هیبریدی ۱۳۶ اسب بخار است. بسته به تریم، در این نسخه نیروی پیشرانه به چرخ های محور جلو یا هر چهار چرخ انتقال می یابد. میلانوی هیبریدی قابلیت حرکت در حالت تمام الکتریکی را نیز دارد. درباره مسافت قابل پیمایش در این حالت جزئیاتی منتشر نشده، ولی می دانیم در این حالت حداکثر خودرو به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود می شود.

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، آلفارومئو میلانو مدلی مخصوص اروپاست و در سایر بازارها عرضه نخواهد شد. در بدو عرضه، این کراس اوور ایتالیایی در تریم Speciale به فروش خواهد رسید. جالب اینکه این تریم در هر دو نسخه برقی و هیبریدی موجود است. به گفته آلفارومئو، این تریم به تودوزی متفاوت، رینگ های اختصاصی و سامانه های کمک راننده بیشتری تجهیز شده است.

قیمت و زمان عرضه
ارزان ترین نسخه از آلفارومئو میلانو با بودجه تقریبی ۳۰ هزار یورو قابل خرید خواهد بود. برای تشویق مشتریان، خودروساز ایتالیایی امکان خرید لیزینگی این مدل با پرداخت مبلغ ماهانه ۲۰۰ یورو را فراهم کرده است. علاوه بر این، دارندگان مدل های میتو و جولیتا که خواهان خرید میلانو باشند، مشمول دریافت تسهیلات و تخفیفات ویژه هستند. بر اساس برنامه ریزی ها، نسخه هیبریدی این کراس اوور جدید تا پایان سال وارد بازار می شود. ناگفته نماند میلانو اولین مدل تمام الکتریکی آلفارومئو به حساب می آید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir