logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

رونمایی از کشنده XT1856؛ کرمان موتور هم تجاری ساز شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
رونمایی از کشنده XT1856؛ کرمان موتور هم تجاری ساز شد

آخرین خودرو/ کشنده XT1856 اولین محصول کرمان موتور در حوزه خودروهای کار و تجاری است که در نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی شد.

نمایشگاه خودروی شیراز از ۲۲ خردادماه آغاز به کار کرده و بسیاری از شرکت ها خودرو های کار و تجاری خود را برای اولین بار در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند. یکی از این شرکت ها کرمان موتور است که کشنده XT1856 ، را در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته است. برند مادر این خودرو در حقیقت شرکت شاکمن چین است که تا کنون کشنده ای قابل قبولی را در بازار های جهانی عرضه کرده است. این کشنده قرار است توسط شرکت کارمانیا به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت کرمان موتور در بحث خودرو های کار و تجاری تولید و در آینده نزدیک وارد ناوگان حمل و نقل شود.

به نظر می رسد کرمان موتور قصد دارد با عرضه کشنده XT1856 وارد حوزه خودرو های سنگین کار و تجاری شود و سهم مناسبی را از بازار خودرو های سنگین کسب کند. در ادامه بیشتر به بررسی کشنده جدید کرمان موتور خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی کشنده XT1856
قلب تپنده کشنده جدید شرکت کارمانیا یک پیشرانه ۱۲.۵ لیتری ۶ سیلندر دیزلی ساخت شرکت کامینز است که می تواند نهایت قدرت ۵۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۸۰۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده اتوماتیک ساخت شرکت ZF به چرخ ها منتقل می کند. از نکات مثبتی می توان در این کشنده به آن اشاره کرد هماهنگی مناسب موتور و گیربکس این خودرو است که همین عامل باعث شده تا مصرف سوخت کمتری نسبت به رقبا داشته باشد. از دیگر نکاتی که باید در مورد این کشنده به آن توجه داشت ظرفیت بار قابل قبول کشنده جدید کرمان موتور است. این کشنده ظرفیت بار ۴۴ تن را دارد که عدد مناسبی برای این خودرو به حساب می آید.

کشنده XT1856 کرمان موتور در محور جلو خود از سیستم تعلیق فنر پارابولیک به همراه کمک فنر بهره می برود و در محور عقب این کشنده از سیستم تعلیق بادی به همراه سیستم مدیریت هوشمند تولید باد به همراه میل موج گیر استفاده شده است. گفتنی است کشنده جدید کارمانیا مجهز به سیستم لود بر روی اکسل های عقب یا همان باسکول دیجیتال است که قابلیت خوبی برای این کشنده محسوب می شود.

سیستم ترمز استفاده شده در چرخ های جلو این کشنده از نوع دیسکی و در چرخ های عقب از نوع کاسه ای است. از طرفی سیستم ترمز کشنده XT 1856 دارای دو مدار مستقل پنوماتیک است و شرکت WABCO مسئولیت ساخت سیستم ترمز این کشنده را بر عهده داشته است.

کابین و امکانات
به طور کلی کابین کشنده XT1856 کرمان موتور، طراحی مدرن و دیزاین قابل قبولی دارد و از متریال با کیفیتی در آن استفاده شده است. جالب است بدانید که کابین کشنده XT1856 توانسته استاندارد تصادفات و واژگونی R29 را کسب کند که این تاییدیه گواهی بر ایمنی خوب این کشنده است.

کشنده جدید کارمانیا امکانات ایمنی و رفاهی بسیار خوبی را ارائه می دهد که به طور مثال می توانیم به؛ سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، بالابر هیدرولیکی و الکتریکی کابین، سیستم تعلیق بادی صندلی راننده و سرنشین جلو، گرم کن آینه های جانبی، فناوری LED چراغ ها، سنسور باران، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، دوربین ۳۶۰ درجه، TPMS، ورود و خروج بدون کلید، تاخوگراف، بخاری و کولر درجا، یخچال، شارژر USB و… اشاره کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir