logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

معرفی اتوبوس بین شهری گروه بهمن در نمایشگاه شیراز

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی اتوبوس بین شهری گروه بهمن در نمایشگاه شیراز

آخرین خودرو/ اتوبوس بین شهری گروه بهمن یکی از محصولات جدید این گروه در نمایشگاه شیراز است. اتوبوسی که توسط شرکت اسنا تولید می شود.

در نمایشگاه خودروی شیراز امسال توجه ویژه ای به خودرو های کار و تجاری شده و علاوه بر خودرو های سواری می توان از خودرو های دیگری نظیر اتوبوس های شهری و بین شهری بازدید کرد. بی شک یکی از شرکت هایی که در این نمایشگاه حرف هایی برای گفتن دارد شرکت اسنا (SNA) است که در حقیقت یکی از شرکت های زیر مجموعه های گروه بهمن می باشد و در این نمایشگاه از دو محصول جدید خود یعنی اتوبوس برقی درون شهری و اتوبوس دیزلی برای مصارف بین شهری رونمایی کرده است.

یکی از محصولاتی که انتظار می رود به زودی شاهد حضور آن در ناوگان حمل و نقل بین شهری باشیم اتوبوس ۹ متری دیزلی گروه بهمن است. این اتوبوس به دلیل داشتن قوای محرکه قابل قبول و امکانات رفاهی مناسب سهم بازار خوبی را در آینده، نه چندان دور از آن خود کند. ما  در این مطلب سعی داری به طور مختصر این خودرو را بررسی کنیم.

ابعاد و مشخصات فنی اتوبوس بین شهری گروه بهمن
تامین نیروی محرکه در اتوبوس دیزلی گروه بهمن بر عهده پیشرانه ۶.۷ لیتری شش سیلندر مجهز به توربوشارژ و اینترکولر ساخت شرکت کامینز است که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۱۰۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده اتوماتیک مجهز به ریتاردر هیدرولیکی ساخت شرکت ZF به چرخ ها منتقل کند.

سیستم ترمز اتوبوس بین شهری شرکت اسنا در محور جلو و عقب از نوع دیسکی پنوماتیکی است که می تواند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع بادی مجهز به ۲ کیسه هوا و در محور عقب نیز از سیستم بادی اما با ۴ کیسه هوا استفاده شده و به جهت سهولت در سوار و پیاده شده مسافران قابلیت تنظیم ارتفاع نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

اتوبوس دیزلی گروه بهمن ۹۰۱۵ میلی متر طول، ۲۵۰۰ میلی متر عرض و ۳۴۳۵ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن ۴۳۰۰ میلی متر است. همچنین وزن خالص این خودرو ۹۷۵۰ کیلوگرم است و وزن نا خالص آن به ۱۴۰۰۰ کیلوگرم می رسد.

کابین و امکانات
محصول جدید شرکت SNA به عنوان یک اتوبوس بین شهری طراحی مناسب و امکانات بسیاری خوبی دارد. این اتوبوس دارای ۳۵ صندلی برای مسافران، یک صندلی برای راننده و یک صندلی برای راهنما است که با توجه ابعاد این خودرو ظرفیت بسیار خوبی به حساب می آید. صندلی های مورد استفاده در این خودرو دارای روکش چرمی و پارچه ای بوده و صندلی راننده مجهز به تعلیق بادی است.

این اتوبوس امکانات ایمنی و رفاهی متنوعی دارد که از جمله آنها می توان به؛ دو نمایشگر سیستم مالتی مدیا، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سنسور نور، دوربین ۳۶۰ درجه، ۴ دوربین برای نظارت در داخل کابین، سیستم اطفا حریق خودکار محفظه موتور، ۲ کپسول آتش نشانی، شارژر USB برای هر صندلی، اینترنت WI-FI، سیستم مکان یاب خودکار، سیستم ترمز اضطراری هوشمند و… اشاره کرد.

لازم به ذکر است که بیست و یکمین نمایشگاه خودروی شیراز از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه دائمی شهر شیراز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این بازه زمانی از جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروسازی و همچنین محصولات وارداتی دیدن کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir