نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

اتوبوس برقی گروه بهمن در نمایشگاه شیراز معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
اتوبوس برقی گروه بهمن در نمایشگاه شیراز معرفی شد

آخرین خودرو/ اتوبوس برقی گروه بهمن یکی از محصولات مسافربری جدیدی است که شرکت اسنا با خود به نمایشگاه خودروی شیراز آورده است.

نمایشگاه خودرو شیراز به تازگی کار خود را شروع کرده و و قرار است تا روز ۲۵ خرداد ماه ادامه یابد. در این نمایشگاه شرکت های بسیاری شرکت کرده اند و علاوه بر خودرو های سواری، خودرو های کار و تجاری نیز به نمایش در آمده اند. شرکت اسنا به عنوان زیر مجموعه ای از گروه بهمن با دستی پر به این نمایشگاه آمده و از دو محصول جدید خود پرده برداشته است.

یکی از این محصولات که می تواند در آینده ای نزدیک سهم خوبی از بازار کشور داشته باشد، اتوبوس برقی ۱۲ متری این شرکت است که به جهت افزایش محصولات گروه بهمن و همچنین گسترش خودرو های برقی کار و تجاری قرار است به زودی در ناوگان حمل و نقل درون شهری قرار گیرد که مسلما استفاده از اتوبوس های تمام برقی مخصوصا در شهرهای بزرگ مانند شهر تهران می تواند در کاهش آلودگی هوا و یا آلودگی صوتی و… موثر باشد. در ادامه به بررسی مشخصات این اتوبوس شهری خواهیم پرداخت.

ابعاد و مشخصات فنی اتوبوس برقی گروه بهمن
اتوبوس برقی گروه بهمن دارای ۱۱۹۸۰ میلی متر طول، ۲۵۵۰ میلی متر عرض و ارتفاع ۳۳۰۰ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن معادل ۵۷۵۰ میلی متر است. پیشرانه این اتوبوس برقی از نوع موتور سنکرون با آهنربای دائمی است که می تواند توان اسمی آن ۳۵۰ کیلووات اعلام شده و ۳۵۰۰ نیوتن متر حداکثر گشتاوری است که می تواند تولید کند.

نکته جالب توجه در مورد محصول جدید اسنا این است که باتری های این اتوبوس برقی ۱۲ متری توسط شرکت CATL تامین شده و این باطری ها از فناوری خنک کاری هیدرولیکی بهره می برند. این اتوبوس با هر بار شارژ کامل باتری های خود می تواند مسافتی در حدود ۳۰۰ کیلومتر را پیمایش کند و شارژ کامل باتری های آن با شارژر ها ۱۵۰ کیلوواتی ۳ الی ۳.۵ ساعت زمان می برد.

سیستم تعلیق اتوبوس برقی گروه بهمن در محور جلو و عقب از نوع بادی است و امکان تنظیم ارتفاع نیز برای این اتوبوس وجود دارد که آپشن کاربردی محسوب می شود. همچینین این اتوبوس از سیستم ترمز دیسکی – پنوماتیک در جلو و عقب خود بهره می برد و ترمز دستی آن نیز دارای مکانیزم پنوماتیکی است.

کابین و امکانات
اتوبوس درون شهری تمام برقی شرکت اسنا که به تازگی در نمایشگاه شیراز معرفی شده، دارای ۳۴ صندلی به همراه ۲ صندلی تاشو و ۱ صندلی راننده است که با توجه به ابعاد این اتوبوس فضای قابل قبولی را در اختیار مسافرین شهری قرار می دهد. از طرفی دیگر سه درب برای این خودرو در نظر گرفته شده که ورود و خرج مسافران را راحت تر می کند.

اتوبوس برقی گروه بهمن به عنوان یک خودرو کار و تجاری امکانات قابل قبولی دارد که از جمله آنها می توان به؛ تاخوگراف، ۴ عدد دوربین داخل کابین، سیستم مکان یابی و اعلام ایستگاه اتوبوس، ۲ عدد سیستم کارتخوان یکپارچه با سیستم برق خودرو، ۳ عدد تابلو اعلام مسیر، اینترنت وای فای داخلی، شارژر USB برای هر صندلی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ضد عفونی کننده هوای داخل کابین و… اشاره کرد.

لازم به ذکر است که بیست و یکمین نمایشگاه خودروی شیراز از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه دائمی شهر شیراز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این بازه زمانی از جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروسازی و همچنین محصولات وارداتی دیدن کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir