نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نسل دوم کراس اوور «ام جی HS» در فستیوال سرعت گودوود معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نسل دوم کراس اوور «ام جی HS» در فستیوال سرعت گودوود معرفی شد

آخرین خودرو/ با افتتاح فستیوال سرعت گودوود، برخی از خودروسازان در حال رونمایی از جدیدترین محصولات خود در جریان این رویداد پرطرفدار هستند‌. شرکت ام جی یکی از خودروسازانی است که تصمیم گرفته از نسل دوم کراس اوور HS در این فستیوال با قدمت رونمایی کند. نکته جالب اینکه تنها به فاصله چند روز از معرفی و تا پایان ماه جاری، این کراس اوور در انگلستان وارد بازار می‌شود.

نسل دوم ام جی HS اشتراکات زیادی با نسل سوم رووی RX5 و D5X هیبریدی شارژی دارد. این موضوع خیلی هم باعث تعجب نیست، چرا که هر سه مدل در واقع توسط گروه خودروسازی سایک (SAIC) تولید می‌شوند. از لحاظ ابعاد طول، عرض و ارتفاع نسل دوم HS به ترتیب با ۴۶۵۵، ۱۸۹۰ و ۱۶۶۴ میلیمتر برابر است و فاصله محوری آن به ۲۷۶۵ میلی‌متر می‌رسد.

طراحی بیرونی
طراحی ظاهری نسل دوم ام جی HS پویا و مدرن است. چراغ‌های اصلی این خودرو بسیار باریک بوده و قابی کشیده دارند. جلوپنجره حجیم طراحی شده و در دو طرف آن ورودی‌های هوا با چراغ‌های مه‌شکن یکپارچه هستند.

در نمای جانبی طراحی ساده‌تری را می‌بینیم. دستگیره‌های در برخلاف بسیاری از مدل‌های جدید از نوع معمولی هستند. تنها المان شاخص در این نما را می‌توان قطعه کرومی که از پایین ستون A آغاز شده و تا انتهای ستون C امتداد پیدا کرده، دانست. رینگ‌ها ۵ پره هستند و طراحی نسبتاً اسپرتی دارند.

در نمای عقب، ام جی HS از چراغ‌های به هم پیوسته سود می‌برد. این چراغ‌ها درون قابی شفاف قرار گرفته و گرافیک زیبایی دارند. سپر اسپرت طراحی شده و در طرفین خود از دو خروجی اگزوز بزرگ میزبانی می‌کند. در حد فاصل این خروجی‌ها یک دیفیوزر به چشم می‌خورد. مکمل جذابیت‌های نسل دوم HS در نمای عقب، اسپویلر نصب شده در انتهای سقف است.

به گفته ام جی، نسل دوم HS با ۵ رنگ بدنه به فروش خواهد رسید که عبارتند از: سفید، مشکی، نقره‌ای متالیک، خاکستری و قرمز.

عرضه در دو تریم
در بازار انگلستان HS جدید در دو تریم SE و تروفی عرضه خواهد شد. در تریم پایه SE از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی استفاده شده؛ قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، دوربین عقب، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن و سیستم صوتی با شش بلندگو در این تریم به صورت استاندارد موجود هستند. در تریم بالارده تروفی تعداد اسپیکرهای سیستم صوتی به ۸ عدد افزایش یافته و دوربین ۳۶۰ درجه به لیست تجهیزات استاندارد اضافه می‌شود. این لیست قابلیت‌های دیگری مثل شارژر بیسیم تلفن همراه، صندلی‌های جلوی برقی مجهز به گرمکن را نیز در بر می‌گیرد. فارغ از تریم، صندوق عقب فضایی برابر با ۵۰۷ لیتر را ارائه می‌کند.

مشخصات فنی نسل جدید ام جی HS
نسل دوم ام جی HS با پیشرانه درون سوز و هیبریدی شارژی تولید خواهد شد. مدل بنزینی که از روزهای آتی عرضه می‌شود، نیروی خود را از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو دریافت می‌کند. این موتور توانایی تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. بسته به تیپ، نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعتی دستی یا نمونه ۷ سرعت دو کلاچه خودکار به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. با اتکا به این قوای محرکه،HS  بنزینیِ دستی صفر تا صد را در زمان ۹.۴ ثانیه طی می‌کند. این رقم برای نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک ۹.۶ ثانیه عنوان شده؛ حداکثر سرعت هم به ترتیب با ۱۹۰ و ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت برابر است. بر اساس استاندارد WLTP نسخه دستی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند. این رقم برای نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک ۷.۶ لیتر است.

فروش ام جی HS با پیشرانه هیبریدی شارژی، از اواخر ماه سپتامبر آغاز می‌شود. در رابطه با مشخصات فنی این مدل حرفی به میان نیامده، اما انتظار می‌رود باتری به کار رفته در آن ظرفیتی برابر با ۲۴.۷ کیلووات ساعت داشته باشد. برد حرکتی این نسخه در حالت تمام الکتریکی ۱۲۱ کیلومتر پیش‌بینی شده است.

بر اساس گمانه زنی‌ها، پیشرانه نسخه هیبریدی شارژی ام جی HS شامل موتور ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور برقی با توانایی تولید ۲۰۵ اسب بخار قدرت خواهد بود. البته موتور درون‌سوز این نسخه متفاوت از مدل بنزینی بوده و ۱۴۷ اسب بخار قدرت دارد.

قیمت
ام جی HS بنزینی در بریتانیا ۲۴,۹۹۵ پوند قیمت گذاری شده، این رقم با نرخ روز ارز معادل تقریباً ۱.۹ میلیارد تومان می‌شود. نسخه مجهز به پیشرانه هیبریدی شارژی هم ۳۱,۴۹۵ پوند قیمت دارد. این رقم نیز معادل حدوداً ۲.۴ میلیارد تومان است.

بد نیست اشاره کنیم که شرکت خودروسازی ام جی در سال ۱۹۲۴ در انگلستان تأسیس شد. این شرکت به خاطر خودروهای اسپرت و کوچک خود شهرت یافت و طی دهه‌ها توانست جایگاه ویژه‌ای در بازار خودروهای انگلیسی به دست آورد. اما در سال ۲۰۰۵، ام جی با مشکلات مالی مواجه شد و تولید خودروهای آن متوقف گردید. در سال ۲۰۰۷، گروه سایک، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین، مالکیت ام جی را به دست گرفت و این برند را احیا کرد. پس از انتقال مالکیت، سایک با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و افزایش سرمایه‌گذاری، توانست برند ام جی را مجدداً به بازار جهانی برگرداند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره