پرشين خودرو/ چنانچه پيگير شايعات و تصاوير جاسوسي در رسانههاي خارجي بوده باشيد، حدودا يکي دو هفته پيش تصاوير جاسوسي از خودروي MG GS در وب سايتهاي خارجي منتشر شد که نشان ميداد شرکت خودروسازي MG در حال کار بر روي نسخهاي فيس ليفت از کراس اوور GS است.
اما خب تنها تصاويري جاسوسي بودند که هيچ گونه اطلاعات فني در مورد خودرو به همراه نداشتند، تا اينکه روز گذشته شرکت خودروسازي MG اقدام به معرفي رسمي نسخه فيس ليفت کراس اوور GS کرد
با توجه به طراحي اين خودرو، ميتوان به سرعت متوجه تغييرات حاصله بر روي کراس اوورMG GS شد که از اين بابت ميتوان به ايجاد يک ورودي هواي بزرگ در مرکز سپر با حاشيه کرومي، تيغههاي افقي نصب شده در وروديهاي اطراف سپر به همراه مه شکنهاي نواري شکل ايستاده و در نهايت به تغييراتي اندک در فرم جلوپنجره کوچک خودرو اشاره داشت که يقينا موجب زيباتر شدن چهره اين کراس اوور ام.جي شدهاست.
برخلاف طراحي قسمت جلو، در قسمت عقب ماشين تنها شاهد يکسري تغييرات ساده بر روي مجموعه سپر ماشين هستيم که از ديد ما نه تنها باعث زيباتر شدن اين قسمت نشده، بلکه زيبايي مدل استاندارد را هم زير راديکال برده است، اما در مقابل شاهد تغييرات بسيار خوبي در داخل کابين هستيم که بيشتر از همه در کنسول مرکزي خلاصه شده است.
در اين خصوص ميتوان علاوه بر افزايش کيفيت ادوات داخل کابين بخصوص روکشهاي چرمي صندليها، يک صفحه نمايشگر جديد به همراه کليدهاي فيزيکي در اطراف آن و همچنين يک طراحي بهتر براي چيدمان ساير کليدهاي کنسول مرکزي را شاهد باشيم که پيشتر به خاطر طراحي ساده و ابتدايي انتقادات زيادي را متوجه ام.جي کرده بود. البته خروجيهاي سيستم تهويه مطبوع کابين در اطراف داشبورد هم به صورت گردي شکل ساخته شدهاند تا تنوعي بيشتر در داخل کابين ايجاد شود.
از بحث طراحي خارج شويم، در ادامه به مبحث فني خودرو ميرسيم که متاسفانه برخلاف تغييرات ايجاد شده بر روي طراحي داخلي و خارجي ماشين، متحمل هيچگونه تغييرات و يا آپديتهاي سطحي نشده است. پس در اين خصوص همچنان با يک پيشرانه 2 ليتري و 1.5 ليتري توربوشارژر سرکار خواهيم داشت که پيشرانه اول 2 ليتري مقدار قدرتي 217 اسب بخاري در کنار گشتاور 350 نيوتن متري دارد و پيشرانه دوم 1.5 ليتري هم ميتواند در حداکثر کارايي خود نيرويي معادل 167 اسب بخار به همراه گشتاور 250 نيوتن متري توليد کند.
سيستم انتقال قدرت مدل استاندارد MG GS هم متشکل از يک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتيک و يک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتيک است که ميتوان اين دو جعبه دنده را براي نسخه فيس ليفت MG GS هم در نظر گرفت، مگر اينکه در آينده شرکت سازنده تصميم به ارائه سيستمهاي جديد مولد قدرتي و يا انتقال قدرتي بگيرد.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد