1937 3 نظـــــــر  

پدال/ EPA به‌تازگي اعداد و ارقام مربوط به مصرف سوخت نسل جديد فورد GT را منتشر کرد.
گرچه کسي که نزديک به 450 هزار دلار براي خريد يکي از خودروهاي کمياب دنيا مي‌پردازد عملاً اهميتي براي مقدار بنزين مصرفي آن قائل نيست، اما اين مسأله ارگان‌هاي رسمي را از انجام مسئوليت خود خلع نمي‌کند.
GT جديد در يکصد کيلومتر مسافت شهري، جاده‌اي و ترکيبي به ترتيب 21.3، 13 و 16.8 ليتر بنزين مي‌سوزاند. در مقام مقايسه، مصرف آن نسبت به نسل پيشين (مدل 2005-به ترتيب 19.5، 12.3 و 16.8 ليتر در يکصد کيلومتر) اندکي بيشتر شده است. واقعاً جاي سوال و تعجب دارد که چرا مدل جديد با وجود استفاده از فناوري بسيار پيشرفته‌تر در بحث بازدهي بنزين پايين‌تر از پدر خود قرار مي‌گيرد!

همچنان که مطلع هستيد، زير کاپوت مدل 2017 بلوک 3.5 ليتري اِکوبوست (!) شش سيلندر V شکل 600 اسب بخاري به همراه جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه خودکار قرار گرفته که در مقايسه با نمونه 8 سيلندر 5.4 ليتري 550 اسب بخاري و 678 نيوتون‌متري مدل پيشين کوچک‌تر و درعين‌حال پربازده‌تر است.
اگر نگاهي به اعداد و ارقام (شهر/جاده) بعضي از رقباي GT در بازار بيندازيم به نتايج ذيل مي‌رسيم.
همان‌طور که مي‌بينيد جداي از NSX (که در بحث مصرف سوخت به‌سختي شکست مي‌خورد)، تنها آونتادور LP740-4 اشتهاي بيشتري داشته و بقيه معقول‌تر عمل مي‌کنند.
ثبت سفارش نسل جديد فورد GT براي مدل 2017 به اتمام رسيده (250 دستگاه) و علاقه‌مندان بايد در صف مدل 2018 منتظر بمانند.



با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد

1937 3 نظـــــــر