1275 1 نظـــــــر  

پدال/ از نظر ظاهري آکورا MDX و NSX کاملاً متفاوت هستند اما زماني که به‌طور دقيق نگاه مي‌کنيد شباهت‌هاي زيادي بين کراس اوور 7 نفره و سوپرکار پرچم‌دار شرکت وجود دارند.
اينجا 5 ويژگي مشترک اين دو خودرو را ذکر کرده‌ايم.

ويژگي‌هاي طراحي خارجي مشترک
آکورا MDX 2017 داراي طراحي ظريف‌تر و جديدي بوده که از کانسپت Precision الهام گرفته و نويسنده‌هاي مختلف آن را NSX سدان ناميده‌اند. MDX از طراحي چراغ‌هاي جلوي LED الماس‌نشان مشترک با NSX سود برده و با رينگ‌هاي 20 اينچي آلياژي در دسترس است. جلوپنجره‌ي نرم 5 ضلعي آن به همراه طراحي سپر و مه شکن‌ها در سال 2017 اصلاح ‌شده‌اند.

هر دو خودرو در آمريکاي شمالي طراحي و ساخته شده‌اند
اين دو مشابه به نظر مي‌رسند زيرا در استوديوي طراحي آکورا در تورانس طراحي و ساخته شده‌اند. سرطراح NSX ميشله کريستينسن صفات و شخصيت کانسپت آکورا را در طراحي هر دو خودرو قرار داده و تجربه‌ي لذت‌بخش رانندگي در تمامي مراحل توسعه‌ي خودروها مدنظر بوده است.

طراحي داخلي مشابه
علاوه بر شباهت‌هاي نماي بيروني،MDX از نظر کيفيت و راحتي کابين با NSX برابري کرده و در برخي موارد از آن پيشي مي‌گيرد. هر دو خودرو از دکمه استارتر و شيفتر الکترونيکي مشابه و البته چرم با کيفيت استفاده مي‌کنند. MDX توانايي حمل 7 سرنشين را داشته و البته صندلي‌هاي راننده و سرنشين جلويي قابليت تنظيم در 10 و 8 جهت را داشته و لوکس هستند. همچنين غربيلک فرمان و شيشه‌ي جلوي گرم شونده وجود دارند که با استفاده از ريموت مي‌توان آن‌ها را فعال کرد.

ويژگي‌هاي ايمني
سؤالي وجود ندارد که NSX اوج کارايي آکورا بوده اما MDX مبحث ايمني خودرو را براي اين برند بازتعريف کرده است. هر دو خودرو از دوربين‌هاي ديد عقب چند زاويه‌اي، دستيار پايداري خودرو و کنترل کشش سود مي‌برند. البته در اين بخش MDX خود را از سوپرکار آکورا جدا مي‌کند و آن مجهز بودن MDX 2017 به پکيج جديد آکورا واچ است که آن را به اولين شاسي‌بلند کلاس خود بدل مي‌کند که اين ويژگي‌هاي پيشرفته‌ي ايمني و تکنولوژي‌هاي کمک‌راننده را به‌صورت استاندارد ارائه مي‌کند: کروز کنترل تطبيقي با عملکرد در سرعت‌پايين، هشدار برخورد جلو و ترمز پيشگيري از برخورد، سيستم اطلاعات نقاط کور، هشدار خروج از خط، دستيار حفظ خودرو بين خطوط.

هر دو خودرو گيربکس 9 سرعته اتوماتيک دارند
در بحث عملکرد پيشرانه هيچ‌کسي انتظار ندارد اين دو خودرو اشتراکاتي داشته باشند اما هر دو خودرو از گيربکس 9 سرعته اي استفاده مي‌کنند. NSX از گيربکس دوکلاچه جديدي سود مي‌برد درحالي‌که MDX از گيربکس 9 سرعته اتوماتيک با تعويض‌هاي نرم سود مي‌برد. MDX به‌صورت استاندارد با سيستم چهار چرخ محرک سوپر هندلينگ عرضه مي‌شود که بي‌وقفه شرايط رانندگي را زير نظر داشته و مطابق با گشتاور پيشرانه واکنش نشان مي‌دهد تا خودرو کنترل بيشتري داشته باشد؛ و اگر مي‌خواهيد MDX شما احساسي نزديک‌تر به سوپرکار NSX داشته باشد پس دنبال مدل MDX اسپورت هيبريد باشيد که اواخر امسال با همان تکنولوژي سه پيشرانه‌ي اسپورت هيبريدي آکورا توليد خواهد شد.



با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد

1275 1 نظـــــــر