برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ویدئو/ سه ستاره ایمنی برای «سانگ‌یانگ تیوولی»

منبع
پدال
بروزرسانی
پدال/ سانگ‌يانگ تيوولي مدتي است که در بازار کشور ما حضور دارد و با توجه به سابقه برند و برچسب قيمتي خود، توانسته موفقيت نسبي در فروش کسب کند. اين خودرو در دسته کراس‌اوورهاي کوچک دسته‌بندي مي‌شود و از امکانات رفاهي و ظاهر قابل قبولي بهره مي‌برد. به همين دليل و با توجه به علاقه زياد مردمان ما به خودروهاي شاسي‌بلند و کراس اور، فروش مناسب اين خودرو دور از ذهن نبود و اکنون مي‌توان مشاهده کرد که در بازار ما استقبال به نسبت خوبي از اين خودرو به عمل آمده است. اما يکي از مواردي که معمولاً منتقدان تيوولي به آن اشاره مي‌کردند، نبود يک تست ايمني در مؤسسات معتبر جهاني براي اين خودرو بود. هرچند که برخي از طرفداران اين خودرو کسب 5 ستاره در موسسه ايمني کره جنوبي را براي اين خودرو کافي مي‌دانستند، اما منتقدان به اختلاف سطح استاندارد اروپا و کره اشاره کرده و معتقد بودند که تا زماني که اين خودرو در يک موسسه معتبر جهاني تست نشود، نمي‌توان وضعيت ايمني آن را در قياس با رقبا سنجيد. موسسه Euro NCAP اقدام به تست سانگ‌يانگ تيوولي مدل 2016 کرده و نتايج آن را براي عموم منتشر نموده است. بر اساس گزارش موسسه Euro NCAP، سانگ‌يانگ تيوولي در نسخه استاندارد تنها موفق به کسب 3 ستاره از 5 ستاره شده است. اين خودرو در بخش ايمني سرنشين بزرگسال با کسب 28.3 امتياز، 74% از امتياز کل را کسب کرده است. همچنين اين خودرو در بخش ايمني سرنشين خردسال با کسب 30.4 امتياز موفق به کسب 62% از امتياز کل شده است. به‌علاوه، در بخش حفاظت از عابر پياده، اين خودرو با کسب 23.2 امتياز موفق به کسب 55% از امتياز کل شده است. در نهايت، در بخش دستيارهاي ايمني تيوولي با کسب 3 امتياز، تنها 25% از کل امتيازات را کسب کرده است. البته لازم به ذکر است که در اروپا براي سانگ‌يانگ تيوولي نسخه‌اي با تجهيزات دستيار ايمني بيشتر (AEBS/FCW) نيز ارائه مي‌شود که اين نسخه موفق شده 4 ستاره از 5 ستاره کل را از موسسه Euro NCAP دريافت نمايد؛ اما به دليل اينکه اين نسخه وارد کشورمان نمي‌شود، از ذکر جزئيات آن خودداري مي‌کنيم. چنانچه با توجه به کلاس، رقباي سانگ‌يانگ تيوولي را رنو کپچر، پژو 2008 و نيسان جوک بدانيم، همگي اين خودروها موفق به کسب 5 ستاره ايمني از موسسه Euro NCAP شده‌اند. درنتيجه واضح است که تيوولي درزمينهٔ ايمني نقطه ضعف بزرگي در برابر رقبايش خواهد داشت. به نظر مي‌رسد که ماهيندرا مالک کمپاني سانگ‌يانگ براي سخت خودرويي مقرون به‌صرفه‌تر، کمي در بحث ايمني تيوولي کوتاهي کرده است. البته اگر به خاستگاه هندي ماهيندرا و اين نکته که استانداردهاي ايمني در هندوستان از زمين تا آسمان با استانداردهاي کشورهاي پيشرفته تفاوت دارد، مي‌توانيم به علت اختلاف در سطح ايمني تيوولي و رقبا پي ببريم. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد