ترکیب موتورسیکلت و اتومبیل در اختراع جدید «هوندا»
پدال/ در سال ۲۰۱۵ هوندا کانسپتي را با عنوان Project 2&4 معرفي کرد که ترکيبي از اِلمانهاي موتورسيکلت و خودروها را در خود داشت. اکنون نيز هوندا يک گواهي اختراع براي يک نوع وسيله نقليه مشابه با اين کانسپت ثبت کرده؛ موضوعي که خيليها را نسبت به محصول آينده اين کمپاني کنجکاو کرده است. تصاوير اخير از گواهي ثبت اختراع يک خودروي اسپورت روباز را نشان ميدهد که يک شاسي با استخوانبندي آلومينيومي به صورت قالبريزي شده دارد. گفته ميشود که اين ساختار بدنه نيازمند قطعات نسبتاً کمتري است و داراي يک عضو تکيهگاه است که ميتواند به قطعات لازم براي سيستم فرمان، پدالها، صندليها و قسمت زيرپاي راننده متصل گردد. اين ساختار با وزن پاييني که دارد، براي بهبود راندمان مصرف سوخت مفيد خواهد بود و در عين حال، صلبيت موجود در آن، حسّ شتابي شبيه به يک اتومبيل را مستقيماً به سرنشين منتقل ميکند. از آنجا که اين فريم سبکوزن ميتواند با استفاده از قالبريزي آلومينيوم توليد شود، هوندا احتمالاً قادر خواهد بود که به اين ترتيب، زمان و هزينههاي توليد را کاهش دهد. طرحهاي اوليه نشاندهنده اين است که موتور در وسط وسيله نقليه قرار ميگيرد؛ درست به مانند آنچه در پروجکت 2&4 ديدهايم. با اينکه در اين اختراع، فرم يک وسيله نقليه چهار چرخ به تصوير کشيده شده، امّا اين تنظيمات قابليت استفاده براي يک وسيله نقليه سهچرخ و يا حتي وسيله نقليهاي با بيش از ۴ چرخ را دارا هستند. امّا در حالي که کانسپت پروجکت 2&4، يک وسيله نقليه تکسرنشينه را به نمايش گذاشته بود، به نظر ميرسد که اين نسخه از طراحي هوندا گنجايش ۲ سرنشين را داشته باشد. در همين حال، به منظور کاهش وزن و افزايش راندمان مصرف سوخت در اين مدل، صندلي مسافر ميتواند برداشته شود. به علاوه، يک فريم محافظ در ۳ نقطه کليدي براي جلوگيري از آسيب به سرنشينان در هنگام برهم خوردن تعادل و غلتيدن احتمالي پيشبيني شده است. اينکه هوندا تصميم به ارائه يک نسخه توليدي از پروجکت 2&4 بگيرد، چندان جاي تعجب ندارد. طراحي تهاجمي اين خودرو از مدل فرمول يک هوندا RA272 از سال ۱۹۶۵ ميلادي گرفته شده، امّا به جاي موتور V12، از يک موتور کوچک يک ليتري V-4 با قدرت ۲۱۲ اسببخار براي پيشرانه آن استفاده شده است. در زمان رونمايي از اين کانسپت، گفته ميشد که تنظيمات اين موتور به صورت ويژه براي رانندگي در خيابانها انجام شدهاند. جالب اينکه کانسپت ۲۰۱۵ هوندا تنها ۴۰۵ کيلوگرم وزن داشته است. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد