پدال/ برند رووي که در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت چيني سايک موتور (مالک شرکت بريتانيايي امجي) تأسيس شد، امسال در نمايشگاه شانگهاي از يک کراساوور کانسپت بنام ويژن E رونمايي کرد که نام يکساني با کانسپت الکتريکي اشکودا که در همين نمايشگاه معرفي شد دارد. رووي نام شناختهشدهاي در خارج از چين نيست ولي کانسپت ويژن E آن داراي طراحي جداً قابلتوجه است که ثابت ميکند چينيها هم ميتوانند خودروهايي بهخوبي برندهاي اروپايي طراحي و توليد کنند.
رسانههاي محلي چيني ميگويند کانسپت رووي ويژن E سال آينده به توليد خواهد رسيد و طراحي آن بسيار مشابه نسخه کانسپت خواهد بود. سريعترين چيزي که در نماي جلويي اين کراساوور جلبتوجه ميکند، جلوپنجره بزرگ آن است که بهصورت يکپارچه با مجموعه چراغهاي جلو طراحي شده است. اين چراغها نيز در هر طرف داراي LED هاي ششتايي درخشاني هستند. درون جلوپنجره نيز توسط چراغهاي سفيدي نوراني شده است درحاليکه چراغهاي روشنايي در روز هم بهصورت L شکل در بخش پاييني سپر کار شدهاند.
هرچند نماي جانبي کانسپت رووي ويژن E بيشتر از همه تحت تأثير رينگهاي بزرگ و نوراني قرار دارد اما سايک با حذف ستون سنتي B و همينطور بهکارگيري دستگيرههاي بسيار کوچک و ظريف براي درها، بهصورت ماهرانهاي نمايي ساده و درعينحال زيبايي را ايجاد کرده است؛ مانند مزدا RX-8، درهاي جلوي اين کانسپت بهطور معمولي باز ميشوند درحاليکه درهاي عقب از نوع خودکشي بوده و به سبک رولزرويس باز ميشوند. عقب خودرو نيز با چراغهاي LED و چراغهاي ترمزي که شبيه به چراغهاي روشنايي در روز جلو هستند، طراحي پيچيدهاي دارد.
در داخل يک غربيلک فرمان دو پره بکار رفته که در جلوي آن يک صفحه آمپر ديجيتالي و يک نمايشگر سربالا قرار دارد. يک صفحهنمايش لمسي بزرگ هم بخش زيادي از کنسول وسط را اشغال کرده است درحاليکه بقيه کابين در چرم ناپا غرق شده است.
هرچند مشخص شده که کانسپت رووي ويژن E مجهز به دو موتور الکتريکي است که يکي در محور جلو و يکي در محور عقب نصب شده است اما هيچ آماري از قدرت و گشتاور آن اعلام نشده است. بااينحال گفته شده که کانسپت ويژن E در حدود ۴ ثانيه از صفر به سرعت صد کيلومتر در ساعت ميرسد، با يکبار شارژ ميتواند حداقل ۵۰۰ کيلومتر را طي کند و با سيستم شارژ سريع فقط در ۱۵ دقيقه تا ۸۰ درصد از باطريهايش شارژ ميشوند.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار