لزوم خصوصیسازی واقعی در خودروسازی
دنياي اقتصاد/ نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پايين بودن کيفيت خودروهاي داخلي گفت: صنعت خودروي کشور بايد به سمت ارتقاي بهرهوري و کيفيت حرکت کند و همانگونه که تيراژ را افزايش داده در جهت ارتقاي کيفي نيز گام بردارد. حميدرضا فولادگر با بيان اينکه اصلاح ساختار در بخش توليد خودرو تکميل نشده است، افزود: خودروهاي تکستاره و با کيفيت پايين بهدليل عدم رقابتپذيري در بازار خودرو و بالا بودن تعرفه واردات براي حمايت از توليد داخل هنوز در کشور به فروش ميرسند. وي با تاکيد بر اينکه براي افزايش ستاره و کيفيت خودروها بايد سياست اصل ٤٤ در کشور حاکم شود، ادامه داد: صنعت خودرو کشور بايد خصوصي يا دولتي باشد و از اين حالت بينابيني و خصولتي خارج شود. فولادگر با بيان اينکه به لحاظ شکلي شرکتهاي خودروسازي، خصوصي شده اند، اما از نظر ماهيتي چنين اقدامي رخ نداده است، يادآور شد: تا زماني که دوره گذر طي نشود و شرکتها از حالت بينابيني خصولتي خارج نشوند، اصلاح ساختار صورت نگرفته و کيفيت خودروها بهبود نمييابد. وي با تاکيد بر اينکه اصلاح ساختار خودروسازيها بايد در بخش اقتصادي و مالي، مديريتي و فناوري و تکنولوژي رخ دهد، افزود: زماني که خودروسازها در گردونه رقابت قرار گيرند، مجبور به ارتقاي کيفيت و استفاده از فناوريهاي جديد هستند، در غير اين صورت در شرايط شبه انحصاري و زماني که مردم با هر کيفيتي مجبور به خريداري خودروها باشند، خودروسازان ملزم به افزايش کيفيت نخواهند بود. فولادگر با بيان اينکه بازار انحصاري سبب شده خودروي داخلي تکستاره شود، ادامه داد: چندين سال مقرر شده چند خودرو از رده خارج شوند، اما مديران معتقدند چون مردم اين خودروها را ميخرند، بايد توليد شوند. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد