سیستم تعلیق هوشمند «آئودی» با پیشبینی لحظهای شرایط مسیر
زوميت/ در حالي که هنوز نمونهي کامل خودروي A8 رونمايي نشده؛ تيزرهايي از مرکز خودروسازي آئودي در اينگوشتات آلمان منتشر شده است که جزئيات شاسي خودروي مذکور را نشان ميدهد. بنا بر ادعاي آئودي، سيستم تعليق مدل جديد A8، بر اساس شرايط مسير پيش رو، بهصورت خودکار تنظيم ميشود. سيستم تعليق هوشمند آئودي از سيستم الکتريکي اصلي با توان ۴۸ وات، نيرو ميگيرد. هر چرخ به موتور الکتريکي مجزا متصل شده است و از طريق يک جفت ميلهي متصل، گشتاوري معادل ۱۱۰۰ نيوتن متر به سيستم تعليق اعمال ميکند. سيستمي مشابه آئودي A8 جديد، در شاسي بلند آئودي SQ7 استفاده شده است؛ اين سامانه از يک موتور الکتريکي و جعبهدنده سه-سرعته سيار بهعنوان سيستم فعال ضد واژگوني و لغزش در پيچها استفاده ميکند؛ همچنين از انحراف (بالا و پايين رفتن نوک خودرو) در زمان شتابگيري يا ترمز جلوگيري خواهد کرد. در خودروي آئودي A8 جديد از يک دوربين در جلو استفاده شده است؛ اين دوربين در هر ثانيه ۱۸ بار مسير را اسکن ميکند و اطلاعات دريافتي را با پردازنده «پلتفرم شاسي الکترونيکي» جديد اين خودرو به اشتراک ميگذارد که متعاقبا سيستم تعليق خودرو را با شرايط مسير پيش رو هماهنگ ميکند. کارشناسان آئودي گفتهاند که اين سيستم الکترومکانيکي، سواري نرم و رواني ارائه ميدهد و از اعمال اثرات منفي روي هندلينگ پيشگيري ميکند. در بحث فرمانپذيري، آئودي ترکيب چرخهاي هماهنگ و قابل گردش عقب و جلو را بسيار کاربردي ميداند و معتقد است اين امر باعث ميشود خودروي A8 نسبت به A4 کوچکتر به نظر بيايد. در سرعت پايين، اين سيستم شعاع گردش کمتري براي A8 فراهم ميکند؛ در حالي که در سرعت بالا بايد پايدار و با حفظ چسبندگي به سطح عمل کند. از ساير ويژگيهاي کاربردي اين سيستم تعليق هوشمند بررسي احتمال برخورد و تصادف از جوانب و بالا آوردن يک سمت خودرو بهاندازه ۸۰ ميليمتر در زماني کمتر از ۰.۵ ثانيه است. اين ويژگي سبب ميشود بيشتر فشار ناشي از برخورد، روي قسمتهاي محکمتر خودرو مثل ساختار کف متمرکز شود. آئودي ميگويد اين سيستم در برخوردهايي که از کنار اتفاق ميافتد، ۵۰ درصد فشار حاصل روي سرنشينان را کاهش ميدهد. خودروي آئودي A8 در نشست آئودي مورخ ۲۰ تيرماه معرفي خواهد شد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد