برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گران قیمت ترین موتورسیکلت های جهان

منبع
صبحانه آنلاين
بروزرسانی
صبحانه آنلاين/ وسايل نقليه همانند موتورسيکلت در مواردي از وظيفه مشخص و تعريف شده خود فاصله مي گيرند و به سمبل هاي مردانگي، لوکس بودن و فخرفروشي تبديل مي شوند. اين دسته از موتورسيکلت ها، به علت قيمت نهايي بالا به صورت کاملا سفارشي ساخته شده و همگي قبل از خروج از خط توليد به فروش رسيده اند. تعدادي از اين غول هاي سوار شده روي دو چرخ براي کساني طراحي و ساخته مي شوند که علاوه بر علاقه مندي به سواري اين دسته از موتورسيکلت ها داراي موجودي حساب بانکي بالا هستند. در ادامه با 10 مورد از اين موتورسيکلت ها آشنا مي شويم. جايگاه دهم: NCR لگرا 1200 قيمت: 72 هزار دلار سبک وزن! شايد اين واژه در اينجا بسيار نامأنوس به نظر برسد اما به نظر مي رسد که NCR به خوبي توانسته در مدل لگرا 1200 آن را به ثمر بنشاند. فريم يا شاسي اين موتور از آلياژ تيتانيوم و ديسک هاي ترمز از فيبر کربن ساخته شده است. اين اقدامات باعث شده تا وزن نهايي لگرا 1200، 47 کيلوگرم سبک تر از انواع مشابه باشد. آيا شاسي آن استحکام کافي را دارد؟ قطعا، حتي بيشتر از آن ميزان که بشود تخمين زد! اين موتورسيکلت يکي از گران ترين موتورها در کلاس استريت است. جايگاه نهم: Vyrus 987 C3 4V V قيمت: 91.7 هزار دلار برند Viyrus براي بسياري از افراد چندان شناخته شده نيست و اين نکته مثبتي است. تعداد بسيار کمي از علاقه مندان به موتورسيکلت با اين برند آشنايي داشته و مي دانند که Vyrus يکي از کمپاني هاي توليد کننده موتورسيکلت هاي قدرتمند است که مدل 987 C3 4V V يکي از اين توليدات است. يک نکته بسيار مهم اين است که اگرچه طراحي و شکل اين موتور متعلق به زمان آينده است، اما از فرمان پذيري و هندلينگ فوق العاده اي برخوردار است. انجين اين موتور با حجم 1198 سي سي V شکل از کمپاني صاحب نام دوکاتي به عاريه گرفته شده است. جايگاه هشتم: MV Agusta F4CC قيمت: 120 هزار دلار نماينده برند ايتاليايي آگوستا در اين کلاس، محصولي بسيار نادر بوده که تنها 100 دستگاه از اين هيولاي جاده اي ساخته خواهد شد. در زير پوست اين موتورسيکلت نادر، انجين 4 سيلندر قرار گرفته که توانايي توليد 200 اسب بخار را دارا است. به واسطه برخورداري از اين انجين قدرتمند توانايي رسيدن به حداکثر سرعت 195 مايل بر ساعت براي F4CC فراهم شده است. اين که آيا F4CC ارزش چنين مبلغي را دارد يا خير، کاملا به سليقه شما بستگي دارد. جايگاه هفتم: MTT Turbine Streetfighter قيمت: 175 هزار دلار توربين نصب شده در MTT Turbine Streetfighter که ساخته کمپاني رولزرويس است، مي تواند 320 اسب بخار توليد کند. به واسطه بهره مندي از اين پيشرانه اين موتورسيکلت مي تواند به حداکثر سرعت 249 مايل بر ساعت برسد. بدنه آلومينيومي تيوبي شکل MTT باعث شده تا رينگ هاي 17 اينچي فيبرکربين در زير بدنه جاي بگيرد که باعث شده ضريب درگ کاهش پيدا کند. توربين نصب شده در MTT در صورت لزوم مي تواند تا 420 اسب بخار توليد کند و شما مي دانيد که اين همه قدرت در کف خيابان به چه معناست. جايگاه ششم: NCRM16 قيمت: 232.5 هزار دلار تصور اين که NCRM16 تا چه ميزان ترکيب بي نقصي از زيبايي و قدرت است، کاري بس دشوار است. در حقيقت اين موتورسيکلت نسخه اي ارتقا يافته از دوکاتي Desmosedici RR است که با قلاب هاي فيبرکربني و چرخ ها و ديسک هاي کامپوزيتي مزيني شده است. M16 به دليل بهره مندي از متريال فوق در سازه خود به واقع سبک وزن است و با استفاده از انجين V4 که قادر بوده 200 اسب بخار نيرو توليد کند، در حقيقت يکي از سريع ترين سوپربايک هاي حال حاضر دنياست. جايگاه پنجم: Ecosse FE TI XX قيمت: 300 هزار دلار يکي ديگر از کانديداهاي اين مقاله، Ecosse است که در عين اين که طراحي عجيب و غريبي دارد، بسيار کاربردي است. فريم اين سوپربايک از متريال کمياب آلياژ آهن – تيتانيوم ساخته شده و موتور پايه آلومينيومي که قادر است 225 اسب بخار نيرو توليد کند، به آن جان مي بخشد. جايگاه چهارم: Legendary British Vintage Black قيمت: 400 هزار دلار سوپربايکي که در اينجا قصد معرفي آن را داريم، ساخته کشور بريتانياست که بيشتر توجهات به آن از سوي علاقمندان به خاطر تاريخچه آن است و نه پرفورمنس و کارآيي. انجين 3 سيلندر آن علي رغم اين که مدت زيادي از ساخت آن مي گذرد، هنوز غرش زيادي دارد. مسئله مهمي که در اين موتورسيکلت وجود داشته که آن را وارد ليست گران ترين موتورسيکلت ها کرده، خاص بودن و بسيار کمياب بودن آن است. جايگاه سوم: Dodge Tomahawk V10 قيمت: 555 هزار دلار در اولين نگاه به اين سوپربايک مي توان متوجه خاص بودن و متفاوت بودن آن با ساير رقبا شد. انجين به کار گرفته شده در اين سوپربايک از داج وايبر قرض گرفته شده که 10 سيلندر و 8.3 ليتر حجم دارد. به لطف اين انجين از حالت سکون تا تندي 100 کيلومتر بر ساعت تنها 2.6 ثانيه زمان نياز بوده و با توجه به اين انجين قدرتمندي که براي تام هاوک در نظر گرفته شده توانايي رسيدن به سرعت 420 مايل بر ساعت چندان دور از تصور نخواهد بود. جايگاه دوم: 1954 AJS 500cc Porcupine قيمت: 675 هزار دلار يکي ديگر از سوپربايک هاي ليست حاضر، توليد شده در دهه 50 ميلادي بوده که بسيار کمياب است. شاسي و فريم 1954 AJS 500cc Porcupine از آلياژ آلومينيوم ساخته شده که بسيار سبک وزن است و از انجيني با حجم تنها 500 سي سي بهره مي برد. اين سوپربايک به دليل سابقه تاريخي خود در سال 2011 در حراجي بونامز با قيمت بسيار بالايي به فروش رسيد. جايگاه اول: هارلي ديويدسون ميليون دلاري قيمت: 1 ميليون دلار تنها هارلي ديويدسوني که برچسب قيمت يک ميليون دلاري دارد و لقب گران ترين کروزر جهان را يدک مي کشد. ممکن است اين تصور براي برخي از علاقمندان ايجاد شود که علت قيمت بالاي اين هارلي به خاطر انجين 6 سيلندر قدرتند آن است، در حالي که اين تصور اشتباه بوده و به خاطر طراحي جذاب و اثر هنرمند نامدار جک آرمسترانگ است. نکته بسيار مهم در اين کشتي فضايي و کيهاني، رويکرد کمال گرايانه بسيار خودنمايي مي کند که از ويژگي هاي منحصر به فرد کارهاي آرمسترانگ است. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد