توصیههایی برای نگارش مناسب آگهی آنلاین فروش خودرو
پدال/ فروختن يک خودرو هرگز آسان نيست مخصوصاً اگر اين کار را بهصورت اينترنتي و آنلاين انجام دهيد، جايي که خودروهاي دستدوم ديگري نيز وجود دارند و مقايسه کردن راحتتر صورت ميگيرد. خوشبختانه سرويسهاي متنوع و متعددي در ايران براي اين منظور در دسترس قرار دارند. به عنوان مثال سرويس هايي در پلتفرمهايي نظير وبسايت، اپليکيشن و تلگرام به رايگان در دسترس هستند. ذکر نکات برجستهي خودرو و ويژگيهاي مثبت آن کليد اصلي فروش آنلاين خودرو است. به همين دليل است که بسياري از تبليغات اطلاعات مهم را ذکر نميکنند و يا داستان کامل دربارهي يک خودروي دستدوم را بازگو نميکنند. در نوشتهي زير برخي از مواردي را که بايد در يک تبليغ خوب مدنظر قرار داد ذکر کردهايم، اميدواريم که موردتوجه شما عزيزان قرار گيرد. با ما همراه باشيد. پايه و اساس: سخنگوي eBay Motors که سرويس فروش خودروي دستدوم آنلاين است اينگونه بيان ميدارد: بهمنظور جلبتوجه هر چه بيشتر نسبت به خودروي فروشي خود، ليستي از مفيدترين اطلاعات را ذکر کنيد. ليست دقيق و صريح از ويژگيهاي يک خودرو باعث جوش خوردن معامله و يا شکست آن ميشود. بديهي است که مهمترين اطلاعات شامل مدل، سال ساخت، نوع تريم خودرو، ميزان مسافت طي شده، مصرف سوخت و نوع گيربکس ميباشد و ميتواند تأثير زيادي بر ارزش خودرو داشته باشد. در کنار ذکر جزئيات اساسي خودرو مطمئن شويد که متني واضح و صريح را مينويسيد، اطلاعاتي که بهصورت روتين توسط خريداران جستجو ميشوند. مهمتر از همه اضافه کردن عکس است چرا که يک ليست کامل بدون عکس ديد کلي خريداران را تقليل ميدهد و نوعاً باعث القاي قيمتهاي پايين ميشود. آيا شما يک خودرو را بدون ديدن آن ميخريد؟ يک تبليغ موفق دربردارندهي عکسهايي از داخل و خارج خودرو و از تمام زوايا است. البته، عکسهايي عاقلانه از خودرو تهيه کنيد و دقت داشته باشيد که قبل از گرفتن عکس، حتيالامکان خودروي خود را تميز نماييد. به آنچه در پسزمينهي عکس خودرو است توجه کنيد و مطمئن شويد که منظرهي بد و زباله در اطراف خودرو پخش نشده و يا افراد رندوم در دوروبر خودرو نباشند. جزئيات: مواردي که گفتيم پايه و اساس يک تبليغ خوب است. اطلاعات زياد هرگز نکتهي منفي نيستند و به درک کلي خريداران از خودروي شما کمک خواهد کرد. شما ميتوانيد ليستي از جزئيات را بهصورت مرتب تهيه نموده و کار را براي خريدار راحتتر و سريعتر نماييد. در کنار ليستي از جزئيات و حقايق، توضيحات مشخص و شخصي ازجمله پسزمينه و تاريخچهي خودرو ميتوانند تأثيرگذار باشند. متن نوشتهشده بايد جامع و کامل باشد و دربردارندهي ممکنترين جزئيات مرتبط باشد. غالباً، ليست کردن معمولي و سادهي حقايق کافي نيستند. ذکر اينکه خودرو کي و کجا خريده شده است، چه زماني رانده شده و چرا فروخته ميشود تصوير بهتري را ايجاد ميکند. تاريخچهي سرويسهاي خودرو، هرگونه اطلاعات راجع به گارانتي، مسائل و مشکلات خودرو و هر ويژگي بهدردبخور ديگر ميتواند گفته شود. آيا در خودرويتان سيگار ميکشيد يا حيوانات اهلي را با آن حمل ميکنيد؟ آيا فقط دو بار در هفته خودرو را ميرانيد؟ مردم ميخواهند اين موارد را بدانند. شما فقط ميخواهيد که شفافسازي کنيد. چيزي که خواهان آن نيستيد آن است که کسي احساس نکند گول خورده و بهترين راه براي دوري از ايجاد چنين حسي “صداقت” است. خود را به جاي خريدار بگذاريد و سوالاتي که ممکن است از شما بپرسد را از پيش پاسخ دهيد. اين گونه نيازي به جواب دادن به سوالهاي فراوان دريافتي نيست. بسياري از خودروها تجهيزاتي دارند که داراي نام مخفف و اختصاري هستند بنابراين بهتر است مواردي را که ممکن است باعث تفسير بد شوند توضيح دهيد. سطح تجهيزات در خودروهاي فول هم ممکن است با يکديگر متفاوت باشد بنابراين داشتهها و نداشتههاي خودرويتان را ذکر کنيد. براي توضيحات مطمئن شويد که متن شفاف و واضح است و از بکار بردن کلمات مخفف و پيچيده بپرهيزيد. اين مورد ممکن است بديهي به نظر آيد اما زماني را براي ويرايش نوشته و تبليغ خود اختصاص دهيد تا مطمئن شويد که غلط املايي و گرامري نداريد. از نشانهگذاريهاي صحيح استفاده نماييد و از زبان نوشتاري سادهاي استفاده کنيد که قابلفهم براي عموم باشد. در نوشتهي تبليغي خود از استفاده از کلمات و جملات کليشهاي نظير “از صفر بهتره!”،”لاي زرورق بوده!” و… بپرهيزيد و بجاي آن توضيح دهيد که چرا خودرو همانند خودروي صفر است. همچنين قيمت خودروي خود را واقعبينانه تعيين کنيد و خيلي حريص نباشيد. اگر قيمت پيشنهادي شما خيلي پايين يا خيلي بالاتر از حد معمول باشد، انتظار نداشته باشيد که بهزودي خودروي خود را بفروشيد. پاسخها و عذابها: همانند هر مقالهي موجود در اينترنت، تبليغات خودروهاي کارکرده نيز بايد بهآساني قابل جستجو باشند. به آن چيزي فکر کنيد که يک خريدار جستجو ميکند. اگر دنبال خودرويي باشيد، کدام کليدواژهها را جستجو ميکنيد؟ تا حد ممکن اين کلمات کليدي را در عبارت اصلي تبليغ خود جاي دهيد. همچنين تلاش کنيد تا با انتخاب کلمات مناسب و کليدي تبليغ خود را برجستهتر سازيد و متن شما تا حد ممکن پاسخگوي سؤالات احتمالي باشد. همانطوري که يک متن تبليغي ميتواند براي ايجاد جذابيت کافي باشد، در همان حال اين متن ميتواند باعث ايجاد سؤالات گوناگون براي خريداران شود. براي اطمينان خاطر خريداران از رسيدن به پاسخهاي خود، راه ارتباطي مناسبي را در نظر بگيريد. همهي اين موارد بهمنظور کاهش دردسرهاي احتمالي هم براي خريدار و هم براي فروشنده است. در نوشتههاي خود صادق باشيد و جزئيات خودروي خود را صريح ذکر کنيد. شرايط فعلي خودرو يکي از مهمترين جنبههاي خريد است. خلاق باشيد اگر واقعاً ميخواهيد که تبليغ آنلاين خودروي شما برجسته و متمايز باشد، کار متفاوتي انجام دهيد، مثل تهيهي ويدئويي جذاب و جالب از خودرو! اين مسئله شانس را به خريدار ميدهد تا چيزهاي بيشتري از خودرويتان بداند و اگر شما آنها را بخندانيد، جايزهي خود را به دست ميآوريد. اگر خوششانس باشيد، ويديوي شما تکثير شده و افراد بيشتري تبليغ شما را ميبينند و شانس فروش خودروي خود با قيمتي خوب افزايش مييابد. در آخر تأکيد ميکنيم که صداقت و راستي مهمترين جنبهي يک خريدوفروش سالم است. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد