تسنيم/ در حالي مديرعامل سايپا معتقد است، قيمت گذاري خودرو بايد به بازار محول شود که رئيس شوراي رقابت مي گويد: مطمئناً اگر نظارت اين شورا نبود وضعيت بازار خودروهاي زير ۴۵ ميليون تومان خيلي بدتر از الان مي شد.
از همان روزهاي نخست ورود شوراي رقابت به بازار خودرو، انتقادات زيادي به اين موضوع از سوي شرکت هاي خودروساز مطرح شد که چرا قيمت خودرو را بايد شوراي رقابت تعيين کند. اين در حالي است که اين شورا بازار خودرو را انحصاري دانسته و براساس قانون خود را ملزم به تعيين دستورالعمل قيمت گذاري خودرو مي داند.
شيوا در همين ارتباط در پاسخ به اين پرسش که به نظر شما اگر شوراي رقابت نبود قيمتها تا چه ميزان افزايش پيدا ميکرد؟ گفته است: مطمئنم اگر شوراي رقابت نظارت و کنترلي بر بازار خودرو نداشت وضعيت بازار خودروهاي زير 45 ميليون تومان خيلي بدتر از الان بود. در حال حاضر در بازار آرامش نسبي وجود دارد.
وي اضافه کرده است: اگر خودروهاي ديگري به عنوان رقيب پرايد در بازار بود آن زمان بازار اين خودرو انحصاري نبود و ما قيمتگذاري اين محصول را انجام نميداديم. اگر عدهاي معتقدند که بازار خودروهاي پايينتر از 45 ميليون تومان انحصاري نيست بيايند بگويند سهم خودروسازان و تنوع محصولات آنها در اين بخش چگونه است و آيا مردم در خريد ملزم به خريد محصولات محدودي هستند يا قدرت انتخاب دارند؟
اظهارات رئيس شوراي رقابت در انحصاري بودن بازار خودرو در حالي مطرح ميشود که مهدي جمالي مديرعامل سايپا در اين خصوص به خبرنگار تسنيم گفته است: قيمت گذاري خودرو بايد توسط بازار انجام شود. در قيمت گذاري دستوري هم مصرف کننده و هم توليدکننده ناراضي هستند.
وي با بيان اينکه اگر قيمتگذاري توسط بازار انجام شود توليدکننده بايد از سياست هاي بازار تبعيت کند، افزود: بهترين کار اين است که روش قيمت گذاري تغيير پيدا کند.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار