پدال/ واقعيت غمانگيز بازار اين روزهاي خودرو اين است که تعدادي کمي از ما واقعاً ميتوانيم با يک موستانگ با پيشرانهٔ 427 اينچ مکعبي (7 ليتري) رانندگي کنيم چراکه به دليل قوانين سفتوسخت آلايندگي خودروها حتي کوپهاي عضلاني مثل موستانگ نيز مجبور به استفاده از موتور چهار سيلندر اکوبوست شده است.
اما حتي در همين دوران نيز برخي ميتوانند خودروهايي با پيشرانههاي حجيم V8 را خريداري کنند مانند يک شيخ سعودي که سفارش ساخت يک موستانگ شلبي GT500CR مدل 1967 را به شرکت Classic Recreations داده است. اين شرکت که در اکلاهما واقع است، متخصص ساخت دوبارهٔ ماسل کارهاي کلاسيک است مانند همين موستانگ 1967 که توسط يک شيخ ثروتمند عربستان سعودي انتخاب شده است.
وي يک نسخهٔ شلبي کامل از اين موستانگ را سفارش داده و رنگ بنفش متاليک زيبايي را هم براي آن انتخاب کرده است. در زير کاپوت اين موستانگ کلاسيک جديد، يک پيشرانهٔ 7 ليتري V8 سوپرشارژ نصب شده که بر اساس موتورهاي بخش عملکردي فورد ساخته شده و براي توليد 770 اسب بخار قدرت تنظيم شده است.
اين نيروي عظيم تماماً به چرخهاي 18 اينچي عقب با لاستيکهاي چسبنده انتقال پيدا ميکند. براي توقف اين هيولا نيز ديسکهاي ترمز بزرگي تعبيه شده درحاليکه خروجيهاي اگزوز نيز به زيبايي در طرفين خودرو کار شده است. اين موستانگ شلبي دقيقاً مشابه نمونهٔ اصلي ساخته شده است.
اما چنين خودروي فوقالعادهاي هرگز ارزان به دست نميآيد بهگونهاي که قيمت موستانگ شلبي GT500 ساخت Classic Recreations از 249 هزار دلار آغاز ميشود اما مدل GT350CR قيمت پايهٔ کمتري معادل 149 هزار دلار دارد. اين شرکت همچنين شورلت کامارو کلاسيک را نيز با همين قيمت توليد ميکند.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار