چند اشتباه به هنگام استفاده از خودرو
پدال نيوز/ به گزارش پدال نيوز به نقل از خودروکار، اشتباهاتي در رانندگي هستند که ممکن است به چشم نيايند اما در بلندمدت عمر خودرو شما را کاهش ميدهند. 1-نگه داشتن دور موتور خودرو در محدوده قرمز (Red Line): وقتي عقربه دور سنج موتور در محدوده قرمز قرار ميگيرد بيانگر اين موضوع است که پيشرانه و ديگر اجزاي در خودرو تحت بيشترين و بالاترين ميزان تنش و فشار ممکن قرار گرفته است. معمولا وقتي موتور داراي اين ميزان دور در دقيقه است، 4 الي 5 دقيقه دوام خواهد آورد و مطمئنا در صورت ادامه يافتن فشار موتور خواهد سوخت. 2-انجام حرکات نمايشي: انجام حرکات نمايشي با خودروهاي اسپرت و با کيفيت باعث بروز مشکلي نميشود اما در خودروهاي ساخت داخل که به مراتب ضعيف تر هستند، انجام اين گونه حرکات باعث بوجود آمدن تنش فراوان در خط انتقال قدرت و به طبع آن خرابي در موتور، گيربکس و ديفرنسيال خواهد شد. حرکاتي مثل ته انداختن، دور درجا، دريفت کشيدن و تيک آف در خودروهاي ضعيفي مثل 405،پرايد،آردي و پيکان باعث بوجود آمدن مشکل خواهد شد. 3-استفاده از بنزين تا آخرين قطره موجود در باک: هميشه به ياد داشته باشيد که بنزيني که وارد باک خودروي شما ميشود داراي رسوب و ذرات ريزي است که ورود آن ها به سيستم سوخت رساني، انژکتورها و خود پمپ بنزين که وظيفه مکش سوخت از باک را بر عهده دارد، باعث نارسايي و بوجود آمدن عيوبي در سيستم سوخت رساني و موتوري خودروي شما و باعث گرفته شدن مجراهاي فيلتر بنزين خواهد شد. عيبهاي ياد شده در بالا زماني اتفاق ميافتد که سوخت در باک به اتمام رسيده باشد و پمپ بنزين براي ارسال سوخت بايد از آخرين قطرات موجود در باک براي تغذيه موتور استفاده کند. بهترين راه براي جلوگيري از اين آسيبها اين است که هميشه در زماني که مقدار بنزين موجود در باک خودروي شما رو به اتمام است اقدام به پر کردن باک خودرو کنيد.با اين کار رسوبات و ذرات ريزي که در انتهاي باک ته نشين شدهاند به سيستم سوخت رساني شما راه پيدا نخواهند کرد. 4-نگه داشتن کلاچ و ترمز در توقفات طولاني: بسياري از رانندگان عادت دارند که در هنگام توقفات طولاني مدت (مثل توقف پشت چراغ قرمز) پدال هاي کلاچ و ترمز را فشرده نگه ميدارند. عده اي هم گيربکس را در وضعيت خلاص قرار داده و پدال ترمز را مي فشارند. بهترين روش براي توقفات طولاني انتقال دسته دنده به حالت خلاص (در خودروهاي مجهز به گيربکس اتومات دسته دنده را در حالت پارک P قرار دهيد) و کشيدن ترمز دستي است. فشردن پدال ترمز و کلاچ در توقفات طولاني باعث وارد آمدن فشاري مضاعف به مجموعه کلاچ خواهد شد. اين کار هم چنين باعث وارد آمدن فشار زياد به لنت هاي ترمز و افزايش حرارت در آن ها خواهد شد. 5-گاز دادن قبل از روشن يا خاموش کردن خودرو: اين کار در خودروهاي کاربراتوري در پارهاي از اوقات بايد صورت گيرد تا سوخت وارد پياله کاربراتور گردد و به اين ترتيب در زمان روشن کردن خودرو راحت تر روشن ميشود. اما اين کار در خودروهاي انژکتوري اشتباه است و باعث افزايش مصرف سوخت و آسيب رساندن به انژکتورها در دراز مدت ميشود.