معرفی کراساوور هیدروژنی کانسپت «هیوندای»
پدال/ هيونداي تصاويري از نسخهٔ پيشتوليد يک کراساوور هيدروژني جديد را منتشر کرده که نسخهٔ نهايي آن سال آينده رسماً رونمايي خواهد شد. سازندهٔ کرهاي گفته است اين کراساوور هيدروژني آمادهٔ توليد که هنوز نامش مشخص نشده، 9 درصد کارآمدتر و 20 درصد قدرتمندتر از سلف خود يعني مدل پيل سوختي IX35 خواهد بود. بدين ترتيب از طريق بهبود عملکرد تکنولوژي سلول سوختي، هيونداي قصد دارد به هدف پيمايشي حدود 800 کيلومتر با يکبار سوختگيري دست پيدا کند. براي اين منظور، سه مخزن يک اندازه براي ذخيرهٔ هيدروژن تعبيه شده تا توسط پيل سوختي به برق تبديل شود. برخلاف IX35 هيدروژني، اين کراساوور جديد از ابتدا بهعنوان يک خودروي هيدروژني طراحي شده است. طراحي اين ماشين نيز بر اساس کانسپت FE شکل گرفته که در نمايشگاه ژنو امسال رونمايي شد. هيونداي گفته است طراحي اين کراساوور از طبيعت آن تأثير گرفته است. منظور از اين طبيعت، آب است که محصول جانبي واکنش شيميايي سلول سوختي بوده و تنها چيزي است که از اگزوز خودرو بيرون ميآيد. معاون ارشد مرکز فناوري محيطزيستي هيونداي دراينباره گفته است: «نسل جديد کراساوور هيدروژني ما، با بهرهوري استثنايي، ظاهري بينظير و عملکردي عالي، مصداقي واقعي از يک وسيلهٔ نقليهٔ سازگاربامحيطزيست از آينده است. هيونداي رهبر توسعه و توليد وسايل نقليهٔ سبز خواهد شد که درنهايت منجر به ايجاد جامعهاي با آلايندگي نزديک به صفر خواهد شد». هيونداي در کنار برادرش کيا، در نظر دارد تا سال 2020 تعداد 31 خودروي سازگاربامحيطزيست را معرفي کند که شامل خودروهاي الکتريکي، هيبريدي و هيدروژني بوده و هدف آن تنوع بخشيدن به شيوهٔ زندگي خريداران است. در اين راستا، پس از معرفي مدل آيونيک در سه نسخهٔ هيبريدي، پلاگينهيبريدي و تمام الکتريکي براي رقابت با تويوتا پريوس، هيونداي قصد دارد سال آيندهٔ نسخهٔ الکتريکي کراساوور سابکامپکت کُنا را هم معرفي کند که بُردي در حدود 385 کيلومتر دارد. علاوه بر اين، خودرو الکتريکي جنسيس نيز در سال 2021 به توليد خواهد رسيد که يک خودروي الکتريکي دوربرد با قابليت پيمايش 480 کيلومتر با يکبار شارژ باطريها خواهد بود. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد