پدال/ همه ميدانيم که لامبورگيني در حال توسعهٔ کراساووري بنام اوروس است که تنها چند ماه ديگر رونمايي خواهد شد. خودرويي که وعده داده شده يکي از زيباترين، سريعترين و قدرتمندترين کراساوورهاي بازار باشد. البته ما هم چيزي کمتر از اين از لامبورگيني انتظار نداريم. اوروس پس از مدل LM002، دومين شاسيبلند لامبورگيني محسوب ميشود و ويژگيهاي يک سوپراسپرت را با يک خودروي لوکس مدرن ترکيب کرده است. حال در اين مطلب قصد داريم مروري داشته باشيم بر هر آنچه که تاکنون از لامبورگيني اوروس ميدانيم.
لامبورگيني اوروس، چگونه خودرويي است؟
مدتزمان زيادي است که شايعات فراواني در مورد اوروس منتشر شدهاند. سازندهٔ ايتاليايي براي نخستين بار نسخهٔ کانسپت اين ماشين را در نمايشگاه پکن 2012 رونمايي کرد و از آن به بعد تيزرها، رندرها و تصاوير جاسوسي فراواني از آن منتشر گرديد. لامبورگيني وعده داده که اوروس همان عملکردي را ارائه خواهد کرد که در سوپراسپرتهايش پيدا ميشود؛ اما اين کراساوور نهتنها سريع است که همچنين زيبا هم هست. نسخهٔ توليدي اوروس در بسياري از ويژگيهاي ظاهري با نسخهٔ کانسپت سال 2012 خود اشتراک خواهد داشت اما تصاوير جاسوسي برخي ويژگيهاي جديدي را هم در آن نشان دادهاند.
ظاهر لامبورگيني اوروس چه شکلي است؟
براي اينکه از ظاهر نسخهٔ توليدي اوروس ايدهاي داشته باشيم، رندرها ميتوانند بهترين گزينه باشند؛ بنابراين با توجه به رندرها و همينطور تصاوير جاسوسي ميتوان گفت استايل ظاهري اوروس توليدي ترکيبي است از نشانههاي نسخهٔ کانسپت با زواياي بروز شده. نماي جلويي اين خودرو با جلوپنجرهٔ زاويهداري تزئين شده که دماغهٔ تيزي مانند اوراکان و اونتادور ايجاد کرده است. کمي پايينتر از اين جلوپنجره، دو ورودي هواي زاويهدار طراحي شده که به همان اندازه تهاجمي هستند درحاليکه براي کمک به مديريت جريان هوا و خنککنندگي موتور، يک ورودي هواي مرکزي هم در قسمت پاييني سپر تعبيه شده است.
نماي عقبي اوروس نيز از مجموعهاي از چراغهاي باريک و شکسته، سر اگزوزهاي چهارتايي و شيشهٔ عقب کوتاه تشکيل شده است. البته کوتاه بودن شيشهٔ عقب چندان مهم نيست چراکه براي ديد عقب مطمئناً دوربين وجود خواهد داشت. از ديگر ويژگيهاي اين کراساوور نيز ميتوان به چرخهاي بزرگ و مرکز ثقل پايين اشاره کرد که نمايي اسپرت به آن بخشيدهاند. بهطورکلي وعده داده شده که نسخهٔ توليدي اوروس خيرهکنندهتر از نسخهٔ کانسپت باشد.
در زير کاپوت لامبورگيني اوروس چيست؟
در حال حاضر ميدانيم که اوروس بهصورت استاندارد به يک پيشرانهٔ 4 ليتري V8 بايتوربو مجهز خواهد بود که بيش از 650 اسب بخار قدرت خواهد داشت و ميتواند آنرا به سريعترين شاسيبلند پيست نوربرگرينگ تبديل کند. همچنين امکان ساخت نسخههاي ويژهاي هم از اوروس وجود دارد که قدرت آنرا حتي از اين هم بالاتر خواهد برد و اين سوپر SUV را به رقبايي چون جيپ گرند چروکي ترکهاوک نزديک خواهد کرد. علاوه بر اين، انتظار ميرود در اوايل سال 2019 يعني نزديک به يک سال پس از عرضهٔ نسخهٔ بنزيني اوروس، يک نسخهٔ پلاگينهيبريدي هم به مدلهاي آن اضافه شود. با توجه به اينکه رقبايي مانند پورشه کاين S E-Hybrid بهزودي معرفي خواهد شد و احتمالاً قواي محرکهٔ 680 اسب بخاري پانامرا S E-Hybrid را قرض خواهد گرفت، انتظار ميرود اوروس پلاگينهيبريدي هم از لحاظ عملکرد همسطح خويشاوندش باشد. همچنين ممکن است لامبورگيني حتي در آينده نسخهٔ تمام الکتريکي اوروس را هم معرفي کند.
قيمت لامبورگيني اوروس چقدر است؟
اوروس در هنگام عرضه به بازار حدود 200 هزار دلار قيمت خواهد داشت. سازندهٔ ايتاليايي انتظار دارد تا هزار دستگاه از اين خودرو را در سال 2018 توليد کند و سپس در سال 2019 به توليد 3500 دستگاه برسد. لامبورگيني تخمين زده است که در يک سال توليد کامل، اوروس نيمي از توليد سالانهٔ شرکت را تشکيل دهد.
چه زماني آنرا خواهيم ديد؟
ساخت پيشتوليد اوروس در ماه آوريل امسال در کارخانهٔ لامبورگيني در سنت آگاتا آغاز شده است اما توليد نسخهٔ نهايي آن تا قبل از تاريخ 4 دسامبر 2017 شروع نخواهد شد. همچنين انتظار ميرود اين خودرو در سراسر جهان عرضه گردد اما تمرکز آن بيشتر بر روي چين و ايالاتمتحده خواهد بود.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار