رونمایی از «جگوار XEL» طویلتر در چین
پدال/ وجود فضاي پاي کافي براي سرنشينان عقب هنوز هم يکي از فاکتورهاي مهم در بازار چين بوده و سدان هاي زيادي با فاصله بيشتر بين محورها عرضه ميشوند. ديگر فرمهاي بدنه از خودروها نيز اين رويه را در چين دنبال ميکنند زيرا بامو X1 طويلتر و ميني ون توران با فاصله محوري بيشتر نيز در اين کشور عرضه ميشوند. اندکي پس از عرضه مدل XFL، جگوار هماکنون نسخه طويلتر از مدل کوچکتر XEL را نيز ارائه کرده است. اين خودرو که براي پر کردن فاصله بين سدان کامپکت XE و ميدسايز XF ساخته شده از طراحي مشابه با نسخه عادي سود ميبرد. دربهاي عقب بزرگتر نشان دهنده مدل طويلتر بوده و فاصله بين محورها 10 سانتيمتر افزايش يافته و به 2.96 متر رسيده است که اندکي کمتر از فاصله 2.96 متري فاصله بين محوري مدل XF است. اين خودرو بايد به مصاف رقبايي چون آئودي A4L، بامو 3Li و مرسدس C کلاس L برود. همانند سه رقيب خود، جگوار XEL جديد در چين توليد خواهد شد. شراکت جوينت ونچر چري جگوار لندروور مسئول مونتاژ اين خودرو خواهد بود و پيشرانه 2 ليتري توربو با خروجيهاي 200 و 250 اسبي در آن ارائه خواهند شد. به منظور استفاده هر چه بيشتر از بدنه طويل شده يک سقف پانوراميک بزرگ نيز روي خودرو نصب شده است. هنوز جزئيات بيشتري دراينباره منتشر نشده اما سدان جادار بريتانيايي شايد داراي سيستم اطلاعات سرگرمي صندلي عقب با يک جفت تبلت باشد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد