بررسی نسل جدید «رولزرویس فانتوم 2017»
پدال/ رولزرويس معمولاً خودروهاي جديدي را در فواصل زماني کوتاه عرضه نميکند بنابراين از راه رسيدن نسل جديد فانتوم رويداد بسيار ويژهاي است. رولزرويس وظايف بسيار سختي را براي بهبود نسل جديد فانتوم بر دوش مهندسان نهاده و آنها را مجبور ساخته تا بهترين عملکرد خود را نشان دهند. قيمت پايه حدود 300 هزار پوندي تنها نقطه آغازين است زيرا مشتريان ميتوانند تقريباً از ليست شخصيسازي بيپايان رولزرويس هر چيزي را انتخاب کرده و مطمئن شوند هيچ دو فانتومي شبيه هم نيستند. البته اگر بيش از يک دستگاه را بخريد شايد اين شباهت وجود داشته باشد! کار خود را با طراحي خارجي فانتوم جديد آغاز ميکنيم. اگرچه همان ابهت و ظرافت کلي نسل قبلي در فانتوم جديد باقي مانده اما اين خودرو توجه بيشتري به جزئيات داشته است. چراغهاي جلوي جديد با ظاهر تيز و استفاده از LED و ليزر در نوربالا نشان دهنده تکنولوژي بالاي رولزرويس در اين بخش هستند. جلوپنجره پهنتر نيز يکپارچگي بيشتري با اطراف خود دارد. رينگهاي 21 يا 22 اينچي فانتوم جديد تأکيد بيشتري بر طراحي سرراست بدنه داشته و همچون هميشه نشان RR وسط آنها هميشه ثابت باقي ميماند. بسته به رنگ انتخابي، بخش عقبي خودرو بيش از گذشته به چشم آمده و احساس عضلاني بودن را به بيننده منتقل ميکند. ظاهر خاص سپر عقب به ايجاد اين حس کمک بيشتري ميکند. همانند مدل قبلي، دربهاي عقبي برخلاف خودروهاي مرسوم باز شده و درون خود چترهاي معروف رولزرويس را جاي دادهاند. زماني که داخل خودرو بنشينيد درب عقب با فشار يک دکمه بسته شده و يا اينکه اين کار را پيشخدمت بيرون خودرو انجام ميدهد. فضاي کابين بهطور شگفتانگيزي ساکت و نرم بوده و در زمان حرکت احساس ايزوله بودن از دنياي بيرون بر شما غالب ميشود. کفپوشها عميق بوده و چرم بکار رفته مطابق انتظار نرم است. رولزرويس از تکنولوژي اطلاعات سرگرمي و ارتباطي به روز خود در فانتوم جديد سود برده و تأکيد بيشتري روي احساس لوکس و خاص بودن داشته است. از وروديهاي هواي کرومي گرفته تا دکمههاي تنظيم دماي چرخشي منحصربهفرد، همه و همه احساس بسيار خوبي را به سرنشين منتقل ميکنند. پلتفرم آلومينيومي جديد باعث شده رولزرويس فضاي کابين را افزايش دهد. حتي نسخه استاندارد فانتوم نيز فضاي پاي زيادي در عقب داشته و فضاي کابين مدلهايي با فاصله محوري زياد قابل وصف نيست. اما اينها تنها چيزهايي نيستند که توجه خريداران را به خود جلب ميکنند زيرا رولزرويس به مشتريان اجازه ميدهد تکتک اجزاي فانتوم جديد را شخصيسازي کنند. يک تکه از شيشه کشيده روي داشبورد پوشش دهنده ابزاري بوده که مقامات کمپاني آن را “گالري” مينامند. اين بخش همانند يک صفحه کاغذ سفيد عمل کرده و خريداران ميتوانند هر آنچه را که ميخواهند سفارش داده و يا اينکه از طرحهاي خود شرکت استفاده کنند. اين ابزار بيهمتا بوده و اطلاعات واضحي به خريداراني در اين سطح ارائه ميکند. اگرچه بخش عقب کابين فانتوم جديد مکاني فوقالعاده است اما شرکت انتظار دارد خريداران بيشتري بخواهند خودشان خودرو را برانند. نسخه استاندارد حتي تنظيمات شاسي با تمرکزي بيشتر روي راننده داشته البته اين حالت به اندازه حالت اسپورت يا شيفترها گيرا نيست. البته فانتوم هماکنون داراي سيستم فرمان پذيري تمام چرخها است تا مانور پذيري خودرو در سرعتهاي پايين و پايداري در سرعتهاي بالا بهتر شود. با توجه به ابعاد خودرو، فانتوم در فضاهاي بسيار تنگي ميتواند بپيچد يا دور بزند. سيستم تعليق بادي و مديريت غلطش فعال نيز بهصورت استاندارد وجود داشته و تمامي آنها سعي در ارائه حد نهايي راحتي دارند. فانتوم جديد را ميتوان راحتترين خودروي روي جاده خطاب کرد. تنها اين نيست بلکه دستاندازها به طور فوقالعادهاي جذب شده و سيستم غلطش فعال نيز از تکانهاي ناخواسته بدنه در زمان عبور از پيچها جلوگيري ميکند. براي چنين خودروي بزرگ و سنگيني، سيستم ياد شده به خوبي انجام وظيفه نموده هرچند عملکرد فانتوم جديد را نميتوان به عنوان يک خودروي اسپورت در نظر گرفت. در جادههاي باز شاهد هنرنمايي خودرو هستيم. صداي پيشرانه 12 سيلندر 6.75 ليتري توئين توربوي جديد به ندرت قابل شنيدن بوده و مهندسان تلاش داشتهاند پرفورمنس پيشرانه در دورهاي پايين ايجاد شود. گيربکس 8 سرعته اتوماتيک فانتوم جديد عملکردي استثنايي داشته و کمک حال پيشرانه است. به ندرت ميتوانيد تعويض دندهها را حس کنيد. رولزرويس در ساکت نگه داشتن کابين وسواس خاصي نشان داده و به لطف متريال خفه کننده صداي زياد (شامل فوم مخصوص در لاستيکها)، فانتوم جديد بسيار آرامتر و لطيفتر از نسل قبلي خود که ادعاي ساکتتر بودن از هر خودروي ديگري داشت است. بيشک رولزرويس فانتوم هيچ همتايي در دنياي خودرو نداشته و به همين دليل است که کمپاني به عنوان “خوب اشرافي” از آن ياد ميکند. خريد فانتوم همانند خريد يک قايق جديد يا ويلايي در بهترين منطقه است. هشتمين نسل رولزرويس فانتوم شبيه هيچ خودروي لوکس ديگري نيست. اين خودرو براي ارائه فضاي کابين بسيار ساکت، تجمل بيشتر و بهبود همهجانبه نسبت به نسل قبلي از نو توسعه يافته است. رولزوريس تمامي قولهاي خود را در اين خودرو عملي کرده و سداني پرچمدار با شخصيتي واقعي و سطحي از شخصيسازي را ارائه کرده که خريداران را متحير خواهد کرد… با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد