برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

معرفی پیکاپ‌های پرطرفدار حاضر در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸

منبع
دنياي خودرو
بروزرسانی
دنياي خودرو/ شايد خودروهاي خودران، سوژه اصلي نمايشگاه لاس‌وگاس بودند که هفته گذشته برگزار شد، اما بي‌شک قهرمانان اين هفته نمايشگاه ديترويت، وانت‌هاي پيکاپي هستند که هميشه محبوب آمريکايي‌ها بوده‌اند. آمريکايي‌ها عاشق وانت‌هاي پيکاپ هستند و خودروسازان هم در نمايشگاه امسال که از ۲۰ژانويه (۳۰دي) درهاي آن به‌روي عموم باز مي‌شود، به اين علاقه‌مندي واکنش نشان داده‌اند و در نمايشگاه ديترويت امسال شورولت پيکاپ سيلورادو ، فيات کرايسلر رم ۱۵۰۰ جديد و فورد پيکاپ متوسط رنجر را در معرض نمايش گذاشته‌اند. کمتر پيش مي‌آيد که غول‌هاي خودروسازي به‌صورت همزمان پيکاپ‌هاي مهمي را راهي بازار کنند و به‌همين‌خاطر احتمال مي‌رود اين اقدام آن‌ها در هفته اخير سروصداي زيادي را بين رسانه‌ها راه بيندازد. جنرال‌موتورز در ديترويت با مدل جديد سيلورادو که فروش آن از نيمه دوم سال ميلادي جاري آغاز مي‌شود، از وانت پيکاپي رونمايي مي‌کند که احتمالا مي‌خواسته يک دهه پيش آن را توليد کند. اما اين غول خودروساز آمريکايي بعد از سربلند کردن از ورشکستگي در سال ۲۰۰۹، نمي‌توانست سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگي را انجام دهد و به همين خاطر تصميم گرفت از مهندسي مجدد خودروهاي پرفروش خود صرف‌نظر کرده و در عوض به دادن ظاهري جديد به قسمت جلوي وانت‌هاي موجود خود بسنده کند. اگرچه اين تصميم براي جنرال‌موتورز هزينه‌بر بود و منجربه ازدست‌رفتن سهم بازار جنرال‌موتورز در مصاف با رقبايي مانند فورد شد که در سال ۲۰۱۵ با عرضه مدل جديد سري F با بدنه تمام آلومينيومي‌اش گوي سبقت از آن ربود. حالا جنرال‌موتورز برگشته که انتقام بگيرد. مدل جديد سيلورادو که در 8تيپ مختلف عرضه مي‌شود، علاوه‌بر طراحي جسورانه‌تر، به‌لطف استفاده هوشمندانه از مواد اوليه سبک‌تر و پيشرانه‌‌هاي ارتقايافته، از کارآمدي بيشتري برخوردار است مدل جديد سيلورادو که در ۸تيپ مختلف عرضه مي‌شود، علاوه‌بر طراحي جسورانه‌تر، به‌لطف استفاده هوشمندانه از مواد اوليه سبک‌تر و پيشرانه‌‌هاي ارتقايافته، از کارآمدي بيشتري برخوردار است مدل جديد سيلورادو که در ۸تيپ مختلف عرضه مي‌شود، علاوه‌بر طراحي جسورانه‌تر، به‌لطف استفاده هوشمندانه از مواد اوليه سبک‌تر و پيشرانه‌‌هاي ارتقايافته با ويژگي‌هايي همچون DFS (غيرفعالسازي همزمان سيلندرها) از کارآمدي بيشتري برخوردار است. مديران جنرال‌موتورز مشتاق به تاکيد اين نکته هستند که بستر بار سيلورادو برخلاف بستر آلومينيومي فورد، همچنان از جنس فولاد است و جنرال‌موتورز در آگهي‌هايي بحث‌برانگيز نيز به اين تفاوت اشاره کرده است. مارک‌ريوس معاون ارشد جنرال‌موتورز درراستاي همين رقابت به خبرنگاران گفت: «نقطه اصلي هر وانت پيکاپي، بستر بار آن است. درست مثل سر يک چکش خوب که همه کار را انجام مي‌دهد. فکر نمي‌کنم با چکش آلومينيومي بتوانيم کار چنداني انجام دهيم.» لازم به ذکر است درحالي‌که شاسي ريلي سيلورادو نيز همچنان از جنس فولاد ساخته شده، کاپوت، درها و بخش عقب آن از جنس آلومينيوم هستند. يک موتور ۳ليتري V6 ديزل نيز در ميان شش‌گزينه موتوري قابل انتخاب سيلورادو قرار دارد و آقاي ريوس بدون اشاره به جزئيات مربوط‌به اين موتور، به ذکر اين نکته بسنده کرد که اين موتور عملکرد بهتري از موتور ديزل جديد فورد-۱۵۰ دارد. پيکاپ رم توليد فيات‌کرايسلر نيز يک بازسازي اساسي را شاهد بوده است که شامل طراحي ظريف‌تر و امروزي‌تر و عملکرد بهتر شامل قابليت بکسل‌کردن حداکثر ۱۲هزارو۷۴۰پوند (۵۷۷۹کيلوگرم) و حمل ۲هزارو۳۰۰پوند (۱۰۴۳کيلوگرم) مي‌شود. اما اصل ماجرا به زير کاپوت اين ماشين و سيستم هيبريد ۴۸ولتي آن برمي‌گردد که در کنار موتور ۳٫۶ليتري پنستار V6 و موتور ۵٫۷ليتري همي V8 قرار مي‌گيرد. رم همچنين مشخصاتي را مانند شاترهاي فعال جلوپنجره، سد هوا و تعليق هوا به اين ماشين افزوده که آيروديناميک و کارآيي آن را بهبود ببخشد. از ويژگي‌هاي ديگر اين ماشين مي‌توان به نمايشگر بزرگ ۱۲اينچي و کنسول مرکزي عظيم آن اشاره کرد. به‌گفته فيات کرايسلر، رم همچنين با قوي‌ترين سيستم صوتي عرضه‌شده در وانت‌هاي پيکاپ عرضه خواهد شد؛ يک سيستم صوتي هرمان کاردون با ۱۹بلندگوي فوق‌العاده، يک آمپلي‌فاير ۹۰۰واتي، يک ساب‌ووفر ۱۰اينچي و سيستم فعال کاهش نويز. واضح است که ديگر وانت‌ها صرفا براي کار مورداستفاده قرار نمي‌گيرند و خريداران وانت‌ها به ميزان فزاينده‌اي مي‌خواهند ماشين‌هايشان از همان ويژگي‌هاي ممتازي برخوردار باشند که در خودروهاي لوکس ارائه مي‌شوند. در نتيجه سازندگان نيز با افزودن نسخه‌‌هاي لوکس با قيمت‌هاي بالاتر به اين تقاضا پاسخ مي‌دهند. قيمت متوسط پيکاپ‌هاي سري F فورد به‌عنوان مثال ۴۷هزارو۸۰۰دلار است. درحالي‌که قيمت يک نسخه رده‌بالا از مدل محدود F-450 با آپشن‌هاي مختلف به ۱۰۰هزاردلار مي‌رسد. مالکان پيکاپ‌ها در آمريکا، جماعت وفاداري هستند و براساس تحقيقي که اخيرا توسط موسسه کارگوروز صورت گرفته است، ۲۹درصد از آن‌ها مي‌گويند حاضر نيستند با وجود اختلاف قيمت،‌ سراغ ساير برندها بروند. اما برخي از مالکان به قيمت‌ها حساس‌ترند و همان تحقيق نشان مي‌‌دهد درصورت افزايش قيمت برند موردعلاقه‌شان تا سطح ۵هزاردلار، به‌سراغ ساير برندها خواهند رفت. درحالي‌که قيمت پيکاپ‌هاي فول‌سايز بالاتر رفته، بازار وانت‌هاي سايز متوسط، که از قيمت‌هاي کمتري برخوردار هستند، رشد خوبي داشته است. جنرال‌موتورز با فروش ۱۴۵هزارو۱۰۲دستگاه از پيکاپ‌هاي شورولت کلورادو و جي‌ام‌سي کنيون در سال ۲۰۱۷ ثابت کرد تقاضا براي وانت‌هاي کوچکتر نيز بسيار بالاست. در اين بخش از بازار، تويوتا تاکوما با ۱۹۸هزارو۱۲۵دستگاه پيشتاز بود. اگرچه فورد تاکنون از اين استراتژي جنرال‌موتورز غافل مانده بود، اما حالا در تلاش است با بازگرداندن رنجر (که آن را وانتي براي شهرنشينان جوان با روحيه ماجراجويي تعريف کرده) به نمايشگاه خودروي ديترويت، وارد گود شود. مدل جديد رنجر براي خريداران امروزي وانت‌هاي متوسط طراحي شده و حتي براي کساني که زندگي شهري را با ماجراجويي‌هاي آفرود در آخر هفته درهم آميخته‌اند، کاربردي‌تر و فناورانه‌تر است مدل جديد رنجر براي خريداران امروزي وانت‌هاي متوسط طراحي شده و حتي براي کساني که زندگي شهري را با ماجراجويي‌هاي آفرود در آخر هفته درهم آميخته‌اند، کاربردي‌تر و فناورانه‌تر است هائو تاي-تانگ معاون ارشد و مدير توسعه محصول و خريد فورد درباره اين پيکاپ گفته است: «رنجر هميشه جايگاه خاصي در دل طرفداران پيکاپ‌ها داشته است و مدل جديد اين ماشين هم براي خريداران امروزي وانت‌هاي متوسط طراحي شده و حتي براي کساني که زندگي شهري را با ماجراجويي‌هاي آفرود در آخر هفته درهم آميخته‌اند، کاربردي‌تر و فناورانه‌تر است.» پکيج FX4 آفرود که براي رنجر درنظرگرفته‌شده شامل يک فناوري جديد با نام تريل کنترل، درست مانند کروز کنترل عمل مي‌کند، اما براي مسيرهاي ناهموار با سرعت پايين طراحي شده است. اين سيستم وظيفه‌ گاز و ترمز را در مسيرهاي آفرود برعهده مي‌گيرد و درنتيجه راننده مي‌تواند تمام تمرکز خود را روي فرمان بگذارد. تاکيد خودروسازان آمريکايي حاضر در نمايشگاه ديترويت بر وانت‌هاي پيکاپ، نشان‌دهنده آن است که مدل‌هاي پرفروشي مانند وانت‌هاي پيکاپ همچنان در خودروسازي آمريکا غالب هستند و سودآوري ناشي از سرمايه‌گذاري روي آن‌ها فعلا بسيار بيشتر از سرمايه‌گذاري روي فناوري‌هايي مانند خودروهاي خودران است. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در ويسپي http://wispi.me/channel/akharinkhabar آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar