برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

«نیسان» از شاسی بلند مفهومی «Xmotion» در دیترویت رونمایی کرد

منبع
آريا
بروزرسانی
آريا/ کمپاني ژاپني نيسان که مدتي است با مدل هاي مفهومي در نمايشگاه هاي مختلف حاضر مي شود، اين بار نيز با يک اتومبيل کانسپت عجيب به نام Xmotion (بخوانيد کراس موشن) در ديترويت حضور پيدا کرده است. اين خودرو نتيجه خلاقيت طراحان نيسان و بازي آنها با انواع خطوط براي دستيابي به يک بدنه خاص بوده و المان هاي کليدي آن از سال 2020 در نماي خارجي مدل هاي توليدي ظاهر خواهند شد. با اين توصيف در واقع Xmotion را مي توان پيش نمايشي از کراس اوورهاي آينده نيسان دانست. در نماي روبرو کراس موشن از همان جلو پنجره معروف V شکل که به يکي از مشخصه هاي اصلي محصولات کنوني نيسان تبديل گشته، بهره مي برد؛ با اين تفاوت که اندازه آن رشد کرده و بسيار بزرگ تر از قبل شده است. خطوط يا به عبارت بهتر پره هاي مشکي افقي نيز به پس زمينه جلو پنجره اضافه شده اند تا نمايي با ابهت تر ايجاد شود. در زير اين بخش سپري به حالت بيرون زده از بدنه طراحي شده تا هنگام پيمودن مسيرهاي صعب العبور از هر نوع صدمه جدي به قسمت هاي اصلي جلوگيري کند. در دو طرف جلو پنجره چراغ هاي LED خاص که مي توان آنها را نيز به حرف V يا U تشبيه کرد، جا خوش کرده اند. در نماي سه چهارم طراحان نيسان توانسته اند با حجم دهي هاي ملايم براي گلگيرها و بازي با انواع خطوط نرم و تيز چهره اي استوار و قدرتمند براي کراس موشن خلق کنند.رينگ هاي 21 اينچي با پره هاي ضخيم، رکاب ها و پوشش هاي فيبر کربني مشکي رنگ نيز که در دهانه گلگيرها نصب شده اند، نقشي انکارناپذير در تقويت اين حس دارند. در نماي عقب طراحان کراس موشن باز هم سادگي و ظرافت را در دستور کار قرار داده اند. چراغ هاي باريک که از قسمت جانبي به پشت خودرو امتداد پيدا کرده اند و سپر مشکي هماهنگ با سپر جلويي از شاخصه هاي اصلي در اين نما هستند. اما بي ترديد يکي از ويژگي هاي بارز مفهومي جديد نيسان، باربندي ايروديناميکي است که بر روي سقف قرار گرفته؛ با اين باربند مي توان صندلي هاي اضافي يا وسايل مورد نياز براي ماجراجويي در طبيعت را با خود حمل کرد. در داخل کابين اولين چيزي که جلب توجه مي کند، ترکيب هنرمندانه رنگ هاي سفيد، قرمز و مشکي است. دليل استفاده از چنين رنگ هايي، الهام از پرچم ژاپن و جايگاه ويژه آنها در نزد مردم اين کشور عنوان شده؛ بکارگيري اجزاي چوبي و اتصال آنها با تکنيکي خاص که در تاريخ معماري ژاپن رواج داشته، ديگر اقدام خلاقانه اي است که ريشه در فرهنگ و رسوم ژاپن دارد. کراس موشن همانند اينفينيتي Q Inspiration يک کنسول سيال يا معلق در بخش مياني کابين دارد. در هر طرف اين کنسول امکان نصب سه صندلي وجود داشته و کراس موشن مي تواند حداکثر 6 نفر را با خود جابجا کند. از آنجايي که نيسان هيچ اشاره اي به پيشرانه و مشخصات فني کراس موشن نکرده، مي توان گفت که اين شاسي بلند مفهومي نقش يک پروژه طراحي تمريني را براي سازنده دارد. البته ناگفته نماند مقامات اين کمپاني به بهره گيري از فناوري نيمه خودران ProPilot در پروپايلوت اذعان کرده اند همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در تلگرام https://t.me/akharinkhabar آخرين خبر در ويسپي http://wispi.me/channel/akharinkhabar آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره