تاکسی پرنده «ایر اسپیس ایکس» معرفی شد
صبحانه آنلاين/ تاکسي پرنده اير اسپيس ايکس (AirSpaceX) با نام “Mobi-One” در نمايشگاه خودرو ديترويت 2018، چشماندازي از آينده و سرويسهاي تاکسي هوايي را براي علاقهمندان ترسيم کرد. Mobi-One هواپيماي عمودپرواز الکتريکي با بال چرخان شرکت اير اسپيس ايکس (زيرمجموعه کمپاني Detroit Aircraft Corporation) است که نسخه کوچک آن در نمايشگاه ديترويت پيش روي بازديدکنندگان قرار گرفت. اين وسيله نقليه جديد ميتواند بار و مسافر را با حداکثر سرعت 400 کيلومتر بر ساعت (250 مايل بر ساعت) حمل کند. به گفته سازندگان، سالانه مبلغي در حدود 300 ميليارد دلار از سوخت و بهرهوري بابت ترافيک و ديگر تاخيرها تنها در کشور آمريکا در حال هدر رفتن است. همچنين رانندگان شهري سالانه 42 ساعت از زمان خود را در ترافيک از دست داده و در همين حال، 38 ميليارد پوند (17 ميليارد کيلوگرم) از گاز کربن را نيز در هوا منتشر ميکنند. تاکسي هوايي Mobi-One، رفت و آمدهاي نقطه به نقطه را به عنوان جايگزيني سريع و پاک براي خودروهاي شخصي و سفرهاي جادهاي که به "تکنيکهاي توليد انبوه و طراحي بيحاصل خودروها (و متکي به سوخت)” وابسته هستند، هدف قرار داده است تا توليد آن نيز مقرون به صرفه باشد. تاکسي پرنده اير اسپيس ايکس از چهار موتور الکتريکي که روي بالهاي آن قرار گرفته، استفاده ميکند که در نتيجه آن، به ادعاي سازندگان، سرعت اين وسيله نقليه بيشتر از يک بالگرد خواهد شد. اين محصول جديد به گونهاي طراحي شده که قادر خواهد بود 2 تا 4 مسافر يا باري با وزن 200 کيلوگرم (440 پوند) را با سرعت 241 کيلومتر بر ساعت (150 مايل بر ساعت) در مسافت 104 کيلومتر (65 مايل) حمل کند. در کنار سيستم پرواز کمکي / مستقل، تاکسي هوايي اير اسپيس ايکس با دسترسي به اينترنت پرسرعت، سيستم اجتناب از برخورد با موانع V2X و پيامهاي ايمني توسعه پيدا خواهد کرد. سواي از سرويسهاي حمل مسافر و بار، از اين هواپيماي عمودپرواز ميتوان براي تخليه پزشکي يا مصدومين؛ هوش، نظارت و شناسايي (ISR) و پروازهاي تحقيقاتي نيز استفاده کرد. محصول پيش رو در تعامل با کاميلو پاردو (Camilo Pardo)، رييس طراحي فورد جي تي در سالهاي 2005 و 2006، توسعه پيدا کرده است. تکميل کردن سيستمهاي مهندسي هواپيما هنوز اصليترين تمرکز سازندگان است، اما مديران اميدوارند به زودي يک نسخه از مدل نهايي را براي صدور گواهينامه توسط اداره هوانوردي فدرال آمريکا (US FAA) آماده کنند. JP Yorro، مدير ارشد بازرگاني شرکت اير اسپيس ايکس در رابطه با اين محصول جديد گفت: مقصود ما با هدف قرار دادن زيرساختهاي فعلي، توسعه و توليد 2 هزار و 500 هواپيما و بهکارگيري آنها در 50 مورد از بزرگترين شهرهاي کشور تا سال 2026 است. برنامه توسعه Mobi-One به سرمايه زيادي نياز دارد، اما حمل و نقل هوايي به عنوان يک سرويس، ميلياردها دلار را براي اقتصاد به وجود خواهد آورد. ما مجموعهاي وسيع از گزينههاي مالي را در نظر گرفتهايم که شامل مواردي همچون سرمايهگذاري و تقسيم سود ميشود همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در تلگرام https://t.me/akharinkhabar آخرين خبر در ويسپي http://wispi.me/channel/akharinkhabar آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar