«پیکاپ RAM» قدرتمندتر، سبکتر و کممصرفتر از قبل
عصر خودرو/ هيچ سگمنتي در بازار خودرو آمريکا رقابتيتر از سگمنت وانتبارهاي فولسايز نيست به شکلي که تنها در سال ۲۰۱۷، مجموع فروش فورد سري F، شورولت سيلورادو و خانواده RAM به عنوان پرفروشترين خودروهاي بازار آمريکا، بالغ بر ۲ ميليون دستگاه اعلام شده است. بعد از سري F و بهتازگي، شورولت سيلورادو، RAM ۱۵۰۰ هم کاملا پوست انداخته تا تنور رقابت در قلمرو وانتبار هاي فولسايز آمريکايي، داغتر از هر زمان ديگري شود. RAM 1500 در قالب مدل 2019، انقلابيترين تغييرات طراحي و مهندسي رُبعقرن اخير را به خود ديده که حداقل در بخش طراحي، بارزترين آنها، حذف جلوپنجره نمادين داج از چهره اين وانتبار پُرهيبت است. استفاده گستره از فولاد فوقمستحکم در شاسي جديد و آلومينيوم در جايجاي بدنه و زيرسازي، به همراه سيستم ترمز پارک برقي و سيستم فرمان برقي جديد و يک سري اصلاحات ديگر، وزن RAM 1500 را در محبوبترين تريم و پيکربندي اتاق، به ميزان 112.5 کيلوگرم کاهش داده است. اين در حالي است که در پس اين پيکره مدرن و کاملا بازطراحي شده، ابعاد خودرو نيز بزرگتر شده است. حس مدرنيتهاي که در طراحي RAM 1500 تزريق شده، در کابين مشهود تر است، جايي که در عين حفظ مشخصههاي فُرمي کابين نسل قبل، شاهد يک طراحي مدرن و پرداخت پُختهتر جزئيات و متريال داخلي هستيم. در تريم هاي بالاتر، RAM 1500 بصورت استاندارد مجهز به نسل چهارم سيستم اطلاعات و سرگرمي Uconnect با نمايشگر تبلتمانند 12 اينچ است، نويگيشن و رابط کاربري اندرويد و iOS است اما در تريمهاي پايينتر، به نسل سوم Uconnect با نمايشگر 8.4 اينچ بسنده شده است. افزايش دو برابري فضاي بار کنسول مياني، فضاي پاي به مراتب بيشتر سرنشينان عقب به نسبت نسل قبل و بهرهمندي از فرمان تلسکوپيک و بِشکن، حداکثر 5 درگاه USB، سانروف پانوراميک آپشنال، سيستم آپشنال گرمايش و سرمايش رديف عقب صندلي ها، پُشتي قابل تنظيم صندلي هاي عقب و تريم چوب در مجهزترين تريمها ديگر مشخصه هاي کابين RAM 1500 جديد هستند. در بخش ايمني نيز بايد به بهرهمندي از سامانه هشدار نقاط کور، سيستم ديد 360 درجه از اطراف، هشدار انحراف از مسير، ترمز اضطراري اتوماتيک، کروزکنترل تطبيقپذير و نوربالاي اتوماتيک چراغ هاي جلو اشاره کرد. RAM 1500 در نسل جديد نيز با همان پيشرانه هاي V6 3.6 ليتري 305 اسبي و V8 5.7 ليتري 395 اسبي عرضه ميشود که هر دو به گيربکس 8 سرعته اتومات متصل هستند اما با اضافه شدن سيستم هايبريد eTorque (با قابليت بوست مقطعي گشتاور تا 90 نيوتنمتر براي واحد V6 و 176 نيوتنمتر براي واحد V8)، استاپ/استارت هوشمند، سيستم احياء انرژي حاصل از ترمزگيري و همچنين، اجزاي آئروديناميک فعال بدنه، وانتبار فولسايز فيات-کرايسلر ارائهدهنده عملکردي بهينهتر از هر زمان ديگر خواهد بود. حداکثر توان يدککشي و حمل بار نيز به ترتيب به 5.8 تُن و 1.052 کيلوگرم افزايش يافته است. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در تلگرام https://t.me/akharinkhabar آخرين خبر در ويسپي http://wispi.me/channel/akharinkhabar آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar