چاره چي/ ۱- اتومبيل اتوماتيک داراي ۲ پدال (گاز و ترمز) مي باشد که براي استفاده از اين دو پدال فقط از پاي راست استفاده نموده و از پاي چپ به هيچ وجه استفاده نگردد.
۲- اتومبيل دنده اتوماتيک درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده داراي علامت هايي با حروف (P – پارک) ، (R – دنده عقب ) ،(N – خلاص) ، (D – دنده حرکت به جلو) ، (M – دنده هاي دستي) مي باشد .
۳- جهت استارت زدن لازم است دنده در حالت پارک (P) پاي راست روي پدال ترمز بوده وسپس استارت بزنيد.
۴- بعد از روشن شدن اتومبيل (بنا به تصميم شما در حرکت جلو و يا عقب) دنده را در حالت (D) جلو و يا (R) عقب گذاشته و پاي خود را آهسته از روي پدال ترمز برداشته سپس خودرو حرکت مي نمايد .
۵- بعد از اين حالت پاي خود را روي پدال گاز گذاشته تا به حرکت اتومبيل سرعت دهيد.
۶- درصورتي که قصد توقف داريد ، پا را از روي پدال گاز برداشته و روي پدال ترمز قرار داده و پس از توقف کامل دنده را از حالت (D) و يا (R) خارج ودر حالت (N) و يا (P) قرار دهيد.
۷- در صورتي که قصد توقف طولاني داريد قبل از تغيير دنده ترمز دستي را کشيده و سپس دنده را در حالت(P) قراردهيد.
۸- در توقف هاي کوتاه (ترافيک و توقف کمتر از ۲ دقيقه) فقط پا را روي پدال ترمز قرار داده و تغيير حالت دنده به P, N خودداري نماييد. (استهلاک بي مورد به گيربکس وارد مي شود )
۹- براي اين که در جاده هاي کوهستاني و در شيب زياد به گيربکس فشار نيايد، دنده را در حالت دنده دستي (۲و يا ۳ )قرار دهيد تا از کم و يا زياد شدن دنده به طور اتوماتيک جلوگيري نموده و سرعت اتومبيل تحت کنترل شما قرار گيرد .
۱۰- درخودروهاي ۲۰۶ تيپ ۶ و خودروهاي تيپ ترونيک مي توانيد در ترافيک هاي سنگين و طولاني از دنده دستي (M) استفاده نموده تا از اتومات نمودن در دنده هاي سنگين جلوگيري شود(بيشترين استهلاک از اين قسمت مي باشد) .
۱۱- به هيچ عنوان جهت تسهيل درحرکت (حتي حرکت آهسته) دسته دنده را درحالت (N) قرار ندهيد .
۱۲- در خودرو ۲۰۶ تيپ ۶ تغيير حالت دسته دنده از اتومات به دستي (D به M)ويا بالعکس درهرسرعت امکان پذير مي باشد .
۱۳- درصورت نياز به حمل خودرو به هيچ وجه روي ۴ چرخ بکسل نشود. ( زمان حمل چرخهاي جلو از زمين جدا باشد )
۱۴- به هيچ عنوان در حرکت (حتي حرکت خيلي ساده) دنده را به حالت P قرار ندهيد دراين حالت به دنده P آسيب جدي وارد گرديده و ممکن است گيربکس قفل نمايد.
۱۵- درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده، تکمه هاي (S) اسپورت و (E) اقتصادي و (*) اسنو را ملاحظه مي فرماييد. تکمه (E) براي رانندگي در شرايط عادي و تکمه (S) براي رانندگي با شتاب و سرعت بيشتر بوده و الزاماً مصرف بنزين بالاتر خواهد رفت و تکمه (*) جهت رانندگي در سطوح لغزنده (برف) مي باشد که در دنده ۲ حرکت مي کند.
۱۶- در خودروهاي پژو پارس اضافه بر تکمه (S و *) داراي تکمه (۱) مي باشد که فقط در حالت دنده دستي ۲ قابل استفاده مي باشد که پس از انتخاب تکمه (۱) خودرو فقط با دنده ۱ حرکت مي کند .
۱۷- جهت طول عمر بيشتر گيربکس بهتر است روغن گيربکس هر ۳۵/۰۰۰ کيلومتر توسط نمايندگي مجاز چک شود و در صورت نياز تعويض گردد .
۱۸- شستشوي موتور و گيربکس با آب باعث وارد آمدن ايرادات احتمالي و خسارت در قسمت برقي و اتصالات و ECU (کامپيوتر) مي گردد، لذا خواهشمند است از شستشوي موتور با آب جداً خودداري فرمائيد.
همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد:
آخرين خبر در تلگرام
https://t.me/akharinkhabar
آخرين خبر در ويسپي
http://wispi.me/channel/akharinkhabar
آخرين خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرين خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar
بازار