برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گران ترین خودروهای کلاسیک دنیا

منبع
بروزرسانی
خودرو کار/ ارزش هر وسيله اي بعد از گذشت مدتي زمان کاهش پيدا مي کند اما بعد از يک مدت طولاني اين وسيله تبديل به عتيقه شده و دوباره ارزشي چند برابري پيدا مي کند. خودروهاي کلاسيک امروزي نيز روزگاري قيمت متوسط و حتي بسيار پاييني داشتند اما اکنون قيمت آن ها به شدت افزايش يافته است. خودروهاي کلاسيک مختلفي توسط کلکسيون دارها نگهداري مي شود که ارزش آن ها 10 ها برابر گران ترين خودروهاي امروزي است. اين خودروهاي کلاسيک برخي مواقع در حراجي هاي بزرگ به فروش رفته و هزينه زيادي براي داشتن حداقل يکي از آن ها بايد پرداخت کرد. در اين گزارش قصد داريم نگاهي به ۵ خودروي کلاسيک گران قيمت که اکنون در دنيا وجود دارد، داشته باشيم. مرسدس بنز 540K کارل بنز کسي است که موتور بنزيني را ابداع کرد و از آن زمان تا کنون اين شرکت در قله خودروسازي دنيا جا گرفته است. اين خودرو تا امروز مدل هاي چشم نواز بي شماري را ساخته و روانه بازار کرده است و برخي از آن ها در تاريخ جاودانه شده اند. در رتبه ۵ گران ترين خودروهاي کلاسيک دنيا مدل 540K بنز قرار دارد. اين خودروي 5.2 متري که تنها دو صندلي داشت و به صورت کروکي به بازار عرضه شد تنها در ۲۶ نسخه ساخته شد. اين خودرو تنها براي فعاليت هاي سياسي و اقتصادي ساخته شده بود و پيشرانه 5.4 ليتري با توان 180 اسب بخار در اختيار داشت. اين خودرو که توليد آن به سال 1937 باز مي گردد قيمت ۸ ميليون و ۲۰۰ هزار دلاري دارد. فراري 330 TRI/LM دو حرف آخر نام اين خودرو نمايانگر حضورش در يکي از سخت ترين مسابقات تاريخ رانندگي يعني مسابقات ۲۴ ساعته له مانس هست. اين خودرو در سال 1962 توانست برنده اين مسابقات شود تا نامش براي هميشه جاودانه باقي بماند. پيشرانه 4 ليتري V12 که نزديک به ۴۰۰ اسب بخار توان داشت و بسياري آن را به عنوان اخرين بازمانده از نسل طلايي خودروهاي مسابقه اي پيشرانه جلو ياد مي کنند. اين خودرو که تنها ۱ نمونه از آن ساخته شده است ارزش 9 ميليون و ۳۰۰ هزار دلاري دارد. بوگاتي Type 41‌ رويال کلنر در ابتداي قرن ۲۰، خودروساز خاصي به نام بوگاتي فعاليت خود را آغاز کرد که تنها خودروهاي خاص، لوکس و گران قيمت توليد مي کرد که البته بخشي از خودروهاي آن در طول جنگ جهاني دوم از بين رفتند. بوگاتي در سال 1931 يکي از خاص ترين خودروهاي تاريخ را معرفي و تنها ۶ نسخه از روي آن ساخت. اين خودرو که به نام Type 41‌ رويال کلنر شهرت داشت با پيشرانه ۱۲.۷ ليتري هشت سيلندر همچنان رکورد بزرگترين پيشرانه خودروها در دنيا را در اختيار دارد. البته از نظر ابعاد نيز اين خودرو بسيار بزرگ بود. فاصله ميان چرخ هاي اين مدل به 4.6 متر مي رسد. اين خودرو در سال 1987 با قيمت ۱۰ ميليون دلار به فروش رسيد و قيمت گذاري اکنون آن به احتمال زياد بسيار بالاتر است. فراري 250 GT‌ کاليفرنيا اسپايدر فراري طي سال هاي فعاليتش به خوبي توانسته دل مشتريان را به دست آورده و دقيقا مي داند که چه خودرويي بايد بسازد تا مشتري راضي باشد به همين دليل در رتبه دوم و البته اول اين برند صاحب جايگاه است. مدل 250 Gt کاليفرنيا اسپايدر که در سال 1961 ساخته شده، تنها به خاطر قدمت يا تعداد محدود توليدش شهرت ندارد بلکه اين خودرو نزديک به ۲۰ سال در اختيار يکي از بازيگران مشهور دنيا به نام جيمز کابرن قرار داشته است. اين خودرو با پيشرانه 3 ليتري V12 توان توليد 280 اسب بخار داشت و در سال 2008 با قيمت ۱۰ ميليون و ۹۰۰ هزار دلار به فروش رسيد. فراري 250 تستا روسا اين خودرو با پيشرانه ۳ ليتري و ۳۰۰ اسب بخاري شايد چندان از نظر فني دلربا نباشد اما تاريخچه زيبا و پر از اتفاق آن باعث شد تا به گران قيمت ترين خودروي کلاسيک دنيا تبديل شود. فراري از اين خودرو تنها ۲۲ نسخه توليد کرده که گران ترين مدل آن، چهارمين خودروي توليدي فراري بود و در سال ۲۰۰۹ به قيمت ۱۲ ميليون و ۱۰۰ هزار دلار به فروش رسيد. اين خودرو سابقه حضور در مسابقات رانندگي مختلف از جمله له مانس ۲۴ ساعته را در پيشينه خود دارد و البته چند باري تعمير شده است.
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره