خودروکار/ شرکت تويوتا خود را مهياي رونمايي و عرضه پرفروشترين خودرو تاريخ خود ميکند و به تازگي اين خودرو در امريکا رؤيت شده است.
شرکت خودروسازي تويوتا ژاپن پس از معرفي مدل آئوريس هاچبک جديد در نمايشگاه بين المللي خودرو ژنو حال خود را مهياي رونمايي از نسل دوازدهم از سدان محبوب خود، کرولا مي کند.
اين خودرو به تازگي در خيابانهاي امريکا به همراه پوشش مشاهده شده است و عکسهاي گرفته شده نيز سرنخي از طراحي بدنه خودرو به دست نمي دهد اما خيلي از کارشناسان نسل جديد از کرولا را به خاطر پلتفرم مشترک با مدل کمري، برادر دوقلو اين خودرو مي دانند.
تويوتا محصولات جديد خودرو را بر روي پلتفرم TNGA مي سازد و نسل جديد کرولا نيز از اين تصميم مبرا نيست. مهم ترين ويژگي اين پلتفرم، به شکل قابل توجهي پايين آمدن وزن خودرو است.
گفته مي شود که در زير کاپوت نسل جديد کرولا، گزينه هاي پيشرانه متنوعي از جمله 1.3 ليتر و 1.8 ليتر و 2.0 ليتر تعبيه خواهد شد. بنابر اعلام تويوتا، اين محصول در سال 2020 ميلادي راهي جاده مي شود و کارخانه اصلي توليد آن در شهر آداپازاري ترکيه خواهد بود.
تويوتا کورولا (Toyota Corolla) در 1966 ميلادي توسط تويوتا معرفي شد و پرفروشترين خودروي جهان به حساب مي آيد. بيش از 39 ميليون کورولا در مدلهايي متفاوت تا سال 2012 به فروش رسيده است و محبوبيت و مقبوليت اين ماشين به حدي است که مثلاً در کشور افغانستان، کورولا تبديل به نام عام شده و به تمامي ماشينهاي کامپکت و سدان، بدون در نظر گرفتن شرکت سازنده، واژه کورولا اطلاق ميشود.
بازار