خودروساز آلمانی در فکر فروش زیرمجموعهها
دنياي اقتصاد/ هفته گذشته گروه خودروسازي فولکس واگن Herbert Diess را به عنوان مديرعامل جديد خود منصوب و جانشين ماتياس مولر کرد. Diess مسووليت سادهسازي اجتماع پيچيده گروه خودروسازي فولکس واگن و اطمينان از سوددهي اين خودروساز را بر عهده دارد. يکي از راهها براي رسيدن به هر دوي اين اهداف، فروش برخي برندهاي اين خودروساز است تا سبد محصولاتي کمتر اما متمرکزتر داشته باشد. بهنظر ميرسد اين همان چيزي است که Diess نيز در سر دارد؛ زيرا اعلام کرده تمام گزينهها از جمله فروش برندها يا سرمايهگذاري در آنها را بررسي خواهد کرد. Diess هفته گذشته، مدت کمي پس از انتصاب خود گفت: «ما ميخواهيم شرکتي خلوتتر با برندهايي قويتر ايجاد کنيم.» بهنظر نميرسد هيچ يک از برندهاي خودروي سواري فولکس واگن مشمول اين برنامه شوند؛ اما شرکتهايي مثل MAN ديزل که موتورهاي بنزيني بزرگ را توليد ميکند يا Renk AG که توليدکننده قطعات گيربکس است ميتوانند بخشي از اين برنامه باشند. دوکاتي، سازنده موتورسيکلتها که سال گذشته نزديک بود با قيمت ۸/ ۱ بيليون دلار فروخته شود نيز ميتواند جزو گزينهها قرار گيرد.Diess علاوهبر سادهسازي تجارت فولکس واگن، به سودمندتر شدن تجارت خودروهاي سواري اين برند نيز فکر ميکند. اين اقدام با جمع شدن برندهاي اين خودروساز در بخشهاي مخصوص به خود آغاز ميشود. به عنوان مثال، برندهاي ارزشمندي همچون فولکس واگن، اشکودا، سئات و فولکس واگن Commercial در يک بخش قرار ميگيرند، درحاليکه برندهاي ممتازي همچون بوگاتي، لامبورگيني و بنتلي در بخشي جدا طبقهبندي ميشوند. فولکس واگن البته هنوز جزئيات دقيق اين برنامه را اعلام نکرده است. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در تلگرام https://t.me/akharinkhabar آخرين خبر در ويسپي http://wispi.me/channel/akharinkhabar آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar