کدام برندها خودرویی وفادارترین مشتریان را دارند؟
عصر ايران/ آخرين تحليلها از ميزان و خريد فروش خودرو در سال 2017 نشانگر عادت خريد مشتريان به برندهاي خاص، مدل يا حتي شکل بدنه خودرو است و ظاهرا اکثر مشتريان در بين اين گزينهها براي خريد خودروي بعدي خود گير ميکنند. 30.4 درصد از مشتريان لکسوس ترجيح ميدهند خودروي ديگري از اين برند تجاري را خريداري کرده و محصولات اين خودروسازي را به ديگر اتومبيلهاي جهان ترجيح ميدهند. کمي عقبتر از لکسوس طرفداران مرسدس قرار دارند و 28.3 درصد از دارنندگان يک بنز، مرسدس دومي را به عنوان خودروي بعدي خود در نظر گرفتهاند. 26.1 درصد از طرفدارن فورد نيز باعث شدند تا اين برند در جايگاه سوم "خودروهايي با مشتريان وفادار" قرار گيرد. در انتهاي اين جدول شاهد نام فولکسواگن هستيم، تنها 7.9 درصد از طرفداران اين برند براي داشتن يک فولکسواگن ديگر ابراز تمايل کردهاند. احتمال دارد اين مسئله تحت تاثير رسوايي ديزلي در خودروهاي جديد برند آلماني باشد. کمي قبل از فولکسواگن در بخش پائين جدول نام مزدا نيز خودنمايي ميکند. تنها 8.2 درصد از طرفداران مزدا به تکرار خريدي از اين برند هستند و پيش از آنها 9/9 درصد از طرفدان ولوو براي خريد يک ولوو ديگر ابراز تمايل کردهاند. از ديگر سو نرخ متوسط مشترياني که تمايل به ترک برند خودروي فعلي خود دارند به 19.4 درصد ميرسد. شايد در ميان مدلهاي منحصربه فرد خودروها، لکسوس RX 350 با اندکي اختلاف با شورلت کوروت در سفارشها تکرار مي شوند. همان طور که انتظار ميرود، کراسها و suv ها بيشترين شمار تکرار در خريدها را از آن خود کردهاند. در ميان پيکآپتراکها اين جنرال موتورز است که مشتريان وفاداري دارد. از طرفي مشتريان اين خودروها به محصولاتي با رنگ روشن علاقه بيشتري نشان ميدهند و براي داشتن همين رنگها در خودروهاي بعدي اصرار ميکنند. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar