مشهور شدن به قیمت تخریب خودروسازان!
پرشين خودرو/ برخي از مسئولان و صاحبان تريبون براي جلب نظر و توجه مردم و کسب شهرت بياناتي را اظهار مي کنند که نشاني از انديشه و تخصص در آن ديده نمي شود. به تازگي معاون وزير راه و شهرسازي در قياسي مع الفارق، جامعه ايران را با کشورهايي که در همه زمينه ها بالاترين استاندارد را دارا هستند هم سنجي فرموده اند که جاي تامل دارد. ايشان خودروسازان را تصميم گيرنده حوزه هاي سوختي هم دانسته اند و گفته اند که خودروسازان اجازه اجراي استراتژي کاهش قيمت خودرو در مقابل افزايش نرخ سوخت را نمي دهند! از اين رو تقرير ايشان را مي توان مورد نقد قرار داد که اگر به کمي عقب تر برگرديم مي توان اين ادعا را کرد که خودروسازان با برنامه هاي فروش متعددي به اجرا گذاشتند، زيان توليد را به جان خريدند تا فشار بر مردم و مشتريان وارد نشود و خودرو از سبد هزينه هاي خانوار حذف نشود. خودروسازان در طول سال هاي اخير علي رغم افزايش چند درصدي و گاه چند برابري قيمت نهاده هاي توليد از نيروي انساني گرفته تا مواد اوليه و... از افزايش قيمت محصول امتناع کرده اند تا شهروندان را از داشتن خودرو محروم نکنند. اگر اينگونه نبود قيمت محصولات خودروسازان دست کم دو برابر قيمت هاي فعلي مي بود. آيا اين اقدامات و همراهي ها چيزي جز حمايت از مردم و مشتريان و دور نگه داشتن اهرم فشار اقتصادي «خودرو» بر دوش مردم است؟ معاون محترم راه و شهرسازي را بايد دعوت به پاسخگويي در حيطه وظايف خود کرد. بايد از ايشان پرسيد که براي راهداري، بهبود کيفيت بزرگراه ها که يکي از عوامل مهم افزايش تلفات جاده اي است چه اقدامي کرده اند؟ عوارض هاي دريافتي در بزرگراه ها را صرف کدام توسعه جاده اي مي کنند که دور از انظار مردم است؟ تا به کي مردم بايد قرباني بيش از دوهزار و 500 نقطه حادثه خيز که در جاده هاي کشور شناسايي شده باشند؟ برنامه وزارتخانه متبوع شما چه اقداماتي براي رفع آن داشته است؟ آيا برنامه اي براي اجراي استانداردهاي 85 گانه اي که بخشي از آن مربوط به ايجاد شرايط بهينه در معابر است داريد؟ نيکوتر است، ايشان به جاي اظهارنظرهاي دور از واقع و غيرکارشناسي، به انجام وظايف خود بپردازند و در همان حيطه پاسخگو باشند و به جاي نقد ديگران، عملکرد خود را در مورد سنجش قرار دهند تا به استانداردها و معيارهايي که از آن سخن گفته اند نزديک شوند.