رونمایی از «لامبورگینی اونتادور SVJ» در پبل بیچ
خودرو بانک/ بعد از چندين ماه عکس هاي جاسوسي، حدس و گمان و رکوردشکني در پيست نوربرگ رينگ، سرانجام لامبورگيني در گردهمايي پبل بيچ در کاليفرنيا از اونتادور SVJ رونمايي کرد. SVJ يک نسخه قدرتمند از اونتادور SV با قدرت بيشتر و سيستم آيروديناميک فعال است. لامبورگيني از نسخه ويژه SVJ با نام SVJ 63 در پنل بيچ رونمايي کرد که به مناسبت گراميداشت سال تاسيس شرکت لامبورگيني يعني سال 1963 ساخته شده است. موتور 12 سيلندر اونتادور SVJ قويترين موتور 12 سيلندري است که تا به حال توسط اين خودروساز ايتاليايي توليد شده است زيرا 770 اسب بخار قدرت و 720 نيوتن متر گشتاور توليد مي کند. شتاب صفر تا 100 اين خودرو 2.8 ثانيه و صفر تا 200 کيلومتر آن 8.6 ثانيه است. اونتادور SVJ مي تواند تا 350 کيلومتر در ساعت سرعت بگيرد و براي توقف کامل از سرعت 100 کيلومتر تنها به 30 متر مسافت نياز دارد. اين خودرو مجهز به سيستم LRS (سيستم فرمان پذيري چرخ هاي عقب) و تايرهاي جديد پيرلي پي زيرو کورسا است که مخصوص اونتادور SVJ طراحي شده اند. وزن خشک اونتادور SVJ تنها 1525 کيلوگرم است و مهندسان لامبورگيني موفق شدند علاوه بر اينکه نيروي مقاومت هوا را تا 1 درصد کاهش دهند، نيروي دانفورس (نيروي عمودي رو به پايين) اين خودرو را تا 40 درصد افزايش دهند. البته اونتادور SVJ فقط در قدرت بالا خلاصه نمي شود. اين سوپر اسپرت جديد از دومين نسل سيستم آيروديناميک فعال لامبورگيني که ALA 2.0 ناميده مي شود برخوردار است. اين سيستم مي تواند نيروي آيروديناميک را تغيير دهد تا در شرايط مختلف رانندگي نيروي دانفورس بالا يا نيروي درگ (مقاومت در برابر عبور جريان هوا) پايين توليد شود. اين سيستم که از تعدادي فلپ (دريچه) تشکيل شده است مي تواند در کمتر از 500 ميلي ثانيه فعال شود. وقتي اين سيستم در قسمت جلوي خودرو غيرفعال باشد فلپ ها بسته هستند که به توليد نيروي دانفورس کمک مي کند. وقتي اين سيستم فعال باشد فلپ ها باز مي شوند، نيروي درگ کاهش مي يابد و شرايط بهينه اي براي دستيابي به بهترين شتاب و حداکثر سرعت ممکن فراهم مي شود. اين موضوع در مورد قسمت عقب نيز صدق مي کند. وقتي سيستم ALA غيرفعال باشد فلپ هاي عقب بسته هستند و بال عقب مي تواند بيشتر شبيه يک بال ثابت معمولي عمل کند. وقتي سيستم ALA فعال باشد فلپ ها باز مي شوند تا نيروي درگ در سرعت هاي بالا افزايش يابد. علاوه بر اين، قسمت عقب اين خودرو از يک کانال دروني برخوردار است که جريان هوا را به صورت جداگانه بين سمت چپ و راست باله عقب تقسيم کند. بسته به جهت پيچ مسير، مي توان سيستم ALA را در سمت راست يا چپ باله عقب فعال کرد تا در صورت لزوم نيروي دانفورس و چسبندگي خودرو افزايش يابد و زاويه فرمان براي طي کردن پيچ کمتر شده و هندلينگ خودرو بهبود مي يابد. هنگامي که فروش اونتادور SVJ در اوايل سال 2019 آغاز شود قيمت پايه آن 517.700 دلار خواهد بود که مجهز به اپليکيشن اپل کار پلي نيز هست. لامبورگيني تنها 963 دستگاه اونتادور SVJ توليد خواهد کرد که 63 دستگاه از آنها جزو نسخه هاي ويژه SVJ 63 هستند که به مناسبت بزرگداشت سال تاسيس لامبورگيني توليد مي شوند.