تحول طراحی در «تویوتا کرولا»
عصر ايران/ خودرو در طول سالها به سبک مهندسي ژاپني مدرن شده و با توليد انبوه همچنان ارزان، قابل اعتماد و خوش ظاهر باقي مانده است. تکنيکهاي بازايابي مدرن توليدکنندگان را تشويق ميکنند تا محصولات خود را در طيف وسيعي از گزينهها و با ويژگيهاي متفاوت در يک حوزه ارائه کنند و به همين دليل است که هر روز خودروهاي مختلفي به دنياي محرکهاي فلزي اضافه ميشوند. برخي از خودرو سازها اثبات کردهاند که در باتلاق زمان نيفتاده و همچنان در طول مدتها جاودان باقي ميمانند. آنها در دهههاي متمادي بينشي جذاب از طراحي و تحول خودرو ارائه دادهاند. قطعا يکي از اين خودروها پرفروشترين خودروي تاريخ جهان تويوتا يعني کرولا است. تويوتا کرولا با فروشي بيش از ۴۰ ميليون دستگاه در سطح جهان، در ۱۱ نسل مختلف طراحي و به بازار عرضه شده است. اين خودرو اولين بار در سال ۱۹۶۶ به بازارهاي جهاني معرفي و با توجه با ظاهر مردم پسند، مصرف سوخت پايين، قابليتهاي ديناميکي مناسب، قيمت پايين و رقابتي توانسته رتبه اول را در بين پرفروشترين خودروهاي جهان از آن خود نمايد. با بهروزآوريهاي تويوتا و استفاده از چراغ هاي LED، دوربين عقب و پکيج تکنولوژي به صورت استاندارد، کرولا ديگر مشابه خودروهاي ارزان قيمت به نظر نميرسد و از کمي چاشني امکانات برخوردار شده است. اين تصوير تحول کرولا را در طول 5 دهه به تصوير ميکشد. کرولاي تويوتا در حال حاضر در نسل يازدهم خود به سر برده و همچنان در همه جاي دنيا جزو خودروهاي پرفروش به حساب ميآيد. خودرو در طول سالها به سبک مهندسي ژاپني مدرن شده و با توليد انبوه همچنان ارزان، قابل اعتماد و خوش ظاهر باقي مانده است.