عصر خودرو/ هيونداي سانتافه، مدتها محبوبترين خودرو وارداتي بازار کشور بود و هنوز هم يکي از محبوبترينها است. اين خودرو شاسيبلند هرچند در بازارهاي جهاني با نسل جديد جايگزين شده است اما در بازار کشورمان همچنان توانسته محبوبيت بالاي خود را حفظ کند و مهمتر اينکه همچنان در نمونههاي دستدوم هم خريداران زيادي دارد. در اين سلسله مطالب، به بررسي دلايل اصلي اين محبوبيت خواهيم پرداخت.
هيونداي سانتافه در نسل پيشين خود خودرويي با طراحي ساده بود اما در نسل فعلي، هيونداي همراستا با ديگر خودروهاي خود طرح ظاهري جوانپسندي را براي سانتافه در نظر گرفت که البته در آن اغراقهاي زيادي در زمينه طراحي نميبينيد و هنوز هم تا حد زيادي يکدستي خود را حفظ کرده است. در ميانه راه و براي نزديکتر شدن سانتافه به خودروهاي روز هيونداي و البته ايجاد تمايز ميان اين خودرو و رقبا، هيونداي برنامه يک فيسليفت را براي سانتافه تدارک ديد که حاصل آن خودرويي است که هماکنون به فروش ميرسد. در مدل فيسليفت تغييرات جزئي مانند تغيير فرمت جلوپنجره، فرمت چراغهاي جلو و عقب و سپر اسپرت همراه با ديلايت به چشم ميخورد که در مقايسه با تغييرات اندک نماي پشت دچار دگرگوني بيشتري شده است. رينگهاي جديد 10 پره 19 اينچي نيز هارموني خوبي را در نماي بغل همراه با خط کمر برجسته و فرمت شيشههاي جانبي ايجاد کرده است تا درمجموع سانتافه بتواند تازگي خود را براي بازار پررقابت شاسيبلندها حفظ کند و هنوز هم بسياري از مشتريان، ظاهر اين خودرو را يکي از اصليترين دلايل خريد آن اعلام ميکنند.
بازار